Listopad 21, 2018 Patryk Antczak

Twórz wydarzenia, które przyciągną tłumy


Konkurencja na rynku gastronomicznym jest ogromna. Restauratorzy często zadają sobie pytanie – jak się wyróżnić? Jednym z najbardziej efektywnych sposobów jest organizacja wydarzeń. Zrób to skutecznie i podziwiaj kolejki przed Twoim lokalem!

Otwarcie restauracji, nowe menu sezonowe, a może event z muzykami? Każda okazja jest dobra, żeby przyciągnąć nowych gości. Pojedynczy post szybko zniknie w natłoku informacji, pojawiających się w aktualnościach użytkownika Facebooka. Dobrym rozwiązaniem jest utworzenie wydarzenia. Należy pamiętać o tym, żeby pasowało do lokalu i odpowiadało gustom gości, którzy go odwiedzają. To właśnie dla nich tworzysz event – muszą poczuć, że działasz z myślą o nich. To jednak nie wszystko. Co zrobić, żeby wydarzenie było udane?

CHWYTLIWA NAZWA EVENTU

To pierwszy komunikat, który widzi odbiorca. Postaraj się, żeby była interesująca, a jednocześnie na tyle jednoznaczna, by Twój potencjalny gość nie musiał zastanawiać się, w jakim wydarzeniu ma wziąć udział.

ESTETYCZNE COVER PHOTO

Minimalne wymiary zdjęcia w tle to 714 na 264 pixeli. Wybór grafiki powinien być podyktowany dbałością o spójność estetyki z wcześniejszą komunikacją wizualną lokalu. Nie można też zapominać o uchwyceniu specyfiki samego wydarzenia. Unikaj nadmiaru treści – nie powinny przekraczać 20% zdjęcia, ponieważ będzie miało to wpływ na zasięg promocji posta. Sprawdź czy przygotowany obraz będzie odpowiedni korzystając z narzędzia do nakładek tekstowych Facebooka.

INTERESUJĄCY OPIS WYDARZENIA

To tutaj musisz zawrzeć wszystkie kluczowe informacje. Spraw, żeby odpowiedź na pytania co? gdzie? kiedy? była czytelna dla każdego odbiorcy. Warto też zadbać o styl wypowiedzi oraz o podkreślenie wyróżników. Daj swoim gościom powód, do pojawienia się właśnie w Twoim lokalu! Może być to nieoczekiwany bonus, specjalne danie lub ciekawa oprawa – wszystko zależy od Twojej kreatywności. Nie musisz iść w kierunku klasycznej promocji i krzykliwych banerów -50%.Uwierz w swój produkt, goście są świadomi, że za dobre dania warto zapłacić!

     

źródło: Wielkie otwarcie Soup Culture w Poznaniu, facebook.

PROMOCJA, PROMOCJA I JESZCZE RAZ PROMOCJA

O Twoim wydarzeniu musi być głośno. Pamiętaj, że nie ma możliwości zapraszania fanów z poziomu fanpage’a. Możesz na początek dodać swoich znajomych jako organizator. Pozwól im zapraszać inne osoby, zaznaczając tę możliwość w opcjach wydarzenia. Zachęć ich, żeby zabrali ze sobą kolejnych znajomych. Ponadto skutecznym działaniem będzie udostępnienie posta o evencie na stronie lokalu oraz na grupach, których obszar zainteresowań pokrywa się z planowaną akcją. Tutaj podstawą jest research. Kolejny krok to promowanie przez Facebook Ads. Budżet nie musi być wysoki, warto jednak pomyśleć o kwocie przekraczającej 100 – 150 zł, żeby osiągnąć lepsze efekty.

WYDARZENIE UTWORZONE – CZY TO WSZYSTKO?

Jeśli chcesz widzieć tłumy w swoim lokalu – musisz o sobie przypominać. Regularnie dodawaj posty do aktualności wydarzenia, odpowiadaj na wszystkie komentarze. W treściach wykorzystaj CTA (call to action) – pozwoli to zaktywizować uczestników i wejść
z nimi w interakcję. Możesz też rozważyć wykorzystanie influencer marketingu – odpowiednio dobrana osoba z pewnością dotrze do grupy docelowej Twojej marki.

W czasie eventu musisz być na miejscu. Warto relacjonować jego przebieg na InstaStory, a także zebrać materiał zdjęciowy, który pojawi się w późniejszym poście jako podsumowanie. Jeśli wydarzenie będzie udane, w ten sposób zachęcisz nowe osoby do udziału w kolejnym. Odpowiednio przeprowadzone działania przyciągną gości, którzy doceniają, że chcesz zrobić dla nich coś wyjątkowego, a nie tylko łowców promocji. Jak widzisz – do organizacji nie potrzebujesz specjalistycznego sprzętu i dużych nakładów finansowych. Zyskujesz wiele, przede wszystkim nowych gości i satysfakcję z obserwacji pełnego lokalu.

, , , , , , , , , ,