Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.
Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!
Arieta Prusak: Najnowsze wyniki raportu a w nim kilka zaskakujących informacji: po raz pierwszy od lat Biedronka nie jest w top 10 ulubionych marek Polaków, spadek o kilkanaście miejsc w rankingu zalicza również ZARA i okazuje się, że w retailu ważniejsze od samych produktów stają się usługi a klienci przestają oczekiwać inspiracji od marek. Więcej nie zdradzę, przeczytacie to bezpośrednio w raporcie:
Aga Gębska: Epidemia nowego koronawirusa zaczyna wpływać na różne dziedziny naszego życia i coraz częściej słyszy się analizy ewentualnego jej wpływu na światową gospodarkę. W Vogue ukazał się artykuł opisujący w jaki sposób epidemia zaczyna oddziaływać na luksusowe marki z branży mody. Ciekawe jest to, że w ciągu ostatnich kilku lat rynek chiński stał się tak dużym odbiorcą dóbr luksusowych, że obecna sytuacje, jeśli będzie się przeciągać, może spowodować realne straty u modowych gigantów.
Ania Nadolińska: To nie jest news z ubiegłego tygodnia, ale uważam, że każdy powinien przeczytać historię Jacka. Jest wzruszająca i niezwykle pouczająca. Cieszę się, że coraz więcej osób zaczyna mówić głośno o terapii oraz zaburzeniach zachowania, a nawet osobowości. To sprawa tak powszechna i dotyczy tak wielu z nas, że naprawdę najwyższa pora, by przestała być tabu. Także w miejscach pracy!
Bartek Skubiszewski: Już niedługo na naszych smartfonach pojawią się nowe emoji. Wśród 117 symboli znajdziemy nowe wzory inspirowane jedzeniem, zwierzętami, sportem, a także flagę osób transpłciowych.
Darek Jeleniewski: W niedziele odbył się finał NFL, który wygrali Kansas City Chief pokonując San Francisco 49ers. Super Bowl to jednak od wielu lat nie tylko wydarzenie sportowe, ale także reklamy, których wykupienie 30 sekundowego czasu antenowego kosztuje 5,6 mln dolarów. Chętnych jednak nie brakuje, oglądalność finału w USA przyciąga przed telewizory 100 mln widzów i jest to jedno z ważniejszych wydarzeń telewizyjnych. Reklamodawcy prześcigali się z pomysłami, więc zachęcam do obejrzenia.
Nikola Zaradna: W koncernie H&M szykują się duże zmiany! Helena Helmersson została nowym dyrektorem generalnym (CEO), a jednocześnie pierwszą osoba na tym stanowisku spoza rodziny założycieli. Pani Helmersson jest związana z tą firmą od 1997 roku, a wcześniej obejmowała m.in. stanowisko szefowej ds. Zrównoważonego Rozwoju. Na swoim profilu LinkedIn napisała, że chce być częścią transformacji branży modowej, a dzięki temu, że pracuje w firmie z ambicją do bycia pozytywną siłą w modzie, to czuje że jest o krok bliżej swojego celu. Licząc na to, że wartości zrównoważonego rozwoju wciąż są jej bliskie, będę śledzić działania H&M.