Grudzień 13, 2019 Anna Nadolińska

Podsumowanie tygodnia nr 50

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Greta Thunberg została człowiekiem roku w plebiscycie TIME. Nastolatka, która rozpoczęła swój indywidualny strajk klimatyczny, stała się symbolem walki tysięcy młodych ludzi protestujących w swoich miastach w Europie i na świecie. Osobiście najbardziej ciesze się z tego, że dzięki tej okładce TIME zwraca uwagę na problem, którego rządy i międzynarodowe biznesy nie mogą ignorować, bo nie ignorują ich już ich wyborcy i klienci.

Dowiedz się więcej

 

Aga Gębska: Kilka dni temu trafiłam na bardzo interesującą rzecz – urnę z lodu. Wydało mi się to bardzo ładne i symboliczne. Pełne poezji, niezwykle proste, jednocześnie blisko natury. Autorką jest amerykańska projektantka diane leclair bisson. Ona, opisując swój produkt mówi o zrównoważeniu, ekologii i niskim śladzie węglowym, ale dla mnie jest on czymś o wiele szerszym. Przeczytajcie.

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Kocham święta i świąteczne reklamy, dlatego polecam Wam przegląd tegorocznych bożonarodzeniowych spotów. Będzie ciekawie, wzruszająco, na pewno też nie raz się uśmiechniecie. Miłego oglądania 🙂

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: H&M cały czas stara się poprawić swój wizerunek jeśli chodzi o ekologię. Marka wypuszcza regularnie kolekcje ubrań z przyjaznych dla środowiska materiałów, prowadzi zbiórkę tekstyliów czy tworzy system do wypożyczania ubrań (o którym pisaliśmy w zeszłym tygodniu). Natomiast teraz szwedzka sieciówka zaczęła oferować dostawy do domu rowerem. Na razie usługa dostępna jest tylko w trzydziestu holenderskich miastach. Dobrą wiadomością jest cena dostawy, która jest taka sama jak w przypadku innych opcji.

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: „Wypożyczalnia choinek Volvo” to akcja, którą Volvo chce zachęcić do zadbania o środowisko i w okresie świąt można w wybranych salonach wypożyczyć choinkę w doniczce na 2 tygodnie do domu, a po świętach ją zwrócić. Zwrócone drzewko trafia do hodowli gdzie jest ponowieni zasadzone, a dodatkowo Volvo za każde wypożyczone drzewko zobowiązuje się zasadzić kolejnych 10. To już 3 taka akcja polskiego oddziału tej marki, która cieszy się coraz większym zainteresowaniem.

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: „+1,5ºc lo cambia todo”, co oznacza „+1,5ºc zmienia wszystko” – to nazwa akcji zorganizowanej przez WWF we współpracy z madryckim muzeum Prado. W jej ramach powstała kolekcja przerobionych obrazów m.in. Diego Velazqueza i Francisco de Goya. Zmiany na obrazach dokładnie przedstawiają to, co stanie się ze światem w momencie kiedy średnia temperatura na Ziemi wzrośnie o 1,5 stopnia Celsjusza. Zmiany klimatyczne są faktem, który coraz wyraźniej można dostrzec gołym okiem, a takie przedsięwzięcia są potrzebne aby uświadamiać ludziom sytuację, w której się znaleźliśmy i którą powinniśmy ratować!

Dowiedz się więcej , , , , , , , , ,

Anna Nadolińska

Zajmuje się prowadzeniem mediów społecznościowych, a w MOXIE odkryła, że uwielbia także tworzyć strategie i optymalizować kampanie Social Ads. Jest uzależniona od Instagrama i śledzenia trendów oraz nowych możliwości marketingu internetowego. Prywatnie kocha roślinki, odkrywa nowe miejsca na poznańskiej (i nie tylko!) mapie gastronomicznej oraz szuka inspiracji na kolejne tatuaże.