Listopad 22, 2019 Anna Nadolińska

Podsumowanie tygodnia nr 47

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Z jednej strony jako naród jesteśmy liderem pod kątem zainstalowanych wtyczek AdBlock w wyszukiwarkach. Z drugiej już co trzeci internauta w Polsce korzysta w płatnych platform VOD a 57% z nich wybiera Netflixa. Więcej na ten temat w badaniu przeprowadzonym przez Mindshare Polska:

Dowiedz się więcej

 

Aga Gębska: Internetowy magazyn NOIZZ.pl we współpracy z firmą Asus przygotował artykuł o najlepszych proekologicznych wynalazkach 2019. To bardzo ekscytujący temat i w coraz więcej pojawia się takich podsumowań, a temat ekologii zajmuje coraz więcej miejsca w debacie publicznej. (Przy okazji polecam wydanie specjalne Tygodnika Powszechnego) Co chwilę słyszymy o nowych rozwiązaniach, które uratują nas przed plastikiem, uratują nas przed zagładą… Jest w tym wszystkim radosna nadzieja, że oto pojawia się coś, co pozwoli nam, żyć jak dotychczas, a jednocześnie zachować nasze otoczenie, że już nie musimy się martwić. Zaraz po tej euforii pojawia się wątpliwość. Czy którykolwiek z tych wspaniałych surowców, produktów zostanie wprowadzony na taką skalę, by cokolwiek zmienić? Dlaczego dopiero teraz, kiedy naprawdę może być za późno, staliśmy się tak kreatywni? Czy nie można było w ten sposób postępować już wcześniej? Czy będziemy w stanie pokonać własne przyzwyczajenia i wygodnictwo?

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Make Friday Green Again to hasło, które przyświeca francuskiej akcji przeciwko Black Friday. Prawdą jest, że ten dzień sprawia, że wpadamy w zakupowe szaleństwo, kupujemy rzeczy, które nie są nam potrzebne i tym samym przyczyniamy się do pogorszenia stanu naszego środowiska. Dlatego marka FAGUO powiedziała stop nieprzyzwoitym wyprzedażom, a poparło ją aż 450 innych brandów. Bardzo podoba mi się ta akcja, ponieważ sama staram się być świadomą konsumentką i nie planuję zakupów podczas Czarnego Piątku. Przyłączycie się?

View this post on Instagram

#makefridaygreenagain : FAGUO a réuni plus de 450 marques qui ne feront pas le Black Friday. Nous encourageons à profiter du vendredi 29 novembre pour trier, revendre et recycler le superflu afin de voir ce dont nous avons vraiment besoin. Nous voulons recréer du sens et restaurer une consommation raisonnée. Consommer ce dont on a vraiment besoin et au prix juste. Nous vous invitons par exemple à venir déposer vos baskets, vêtements, sacs dans nos bornes de tri et de recyclages disponibles dans les 25 boutiques FAGUO. – FAGUO gathered more than 450 brands that won't take part in the Black Friday. We encourage everyone to use this Friday, November 29th to sort, resell and recycle the superfluous goods they have in order to know what we really need. We want to restaure a meaningful and reasoned consumption. Consume what we really need at the fair price. We invite you, for example, to drop your sneakers, clothes, bags in our sorting and recycling boxes availabale in each of the 25 FAGUO stores located in France. #faguo #mode #mfga#upcyclingfashion #upcycling #blackfriday #noblackfriday #reason #fashionsustainability #sustainablefashion #sustainableliving #sustainable

A post shared by FAGUO (@faguo) on

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Reebok po raz drugi podjął współpracę z polską marka MISBHV. Wcześniej marki połączyły siły przy okazji kolekcji wiosna-lato 2019, w efekcie czego powstał futurystyczny projekt MISBHV Reebok Daytona DMX. Tym razem powstał model w jednolitym czarnym kolorze z zielonymi, neonowymi akcentami, który został wzbogacony o amortyzującą technologię DMX. Najnowsza interpretacja klasycznego modelu Daytona to fuzja przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Gratulujemy!

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: Peugeot rozpoczął promowanie swojego najnowszego elektrycznego modelu 208. Na ulicach pojawiły się billboardy, które poza reklamowaniem auta, wyposażone są w czujniki akustyczne zamieniające fale dźwiękowe generowane przez hałas miejski w energie elektryczną. Billboard wyposażony jest w gniazdko i z uzyskanej energii można naładować auto. Na tą chwilę nie można w ten sposób uzyskać dużej ilości energii, ale pomysł sam w sobie jest już dobrą reklamą dla Peugeota, a technologię z czasem można rozwinąć i uzyskać lepsze efekty.

Dowiedz się więcej

 

Martyna Pietrzak: Akcesoria Victoria’s Secret w Rossmannie? Tak! Od 16 października do końca miesiąca w popularnej sieci drogerii trwa promocja na portfele, kosmetyczki i torebki kultowej marki, które sprzedają się w ekspresowym tempie (co nie powinno dziwić, bo ceny są naprawdę kuszące). To nie pierwszy raz, kiedy Rossmann oferuje swoim klientkom produkty z “górnej półki” – swego czasu można tam było kupić kolekcję zaprojektowaną przez Gosię Baczyńską.

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Allegro pokazało już swój tegoroczny świąteczny spot! Od ukazania się poruszającego filmu o Dziadku w grudniu 2016 roku wielu Polaków co roku czeka na kolejną kreację marki. W tym roku video nosi tytuł “Album” i pokazuje problem komunikacji międzypokoleniowej który tworzy technologia. Osobiście do tegorocznego spotu mam bardzo ambiwalentny stosunek, ponieważ zamiast wzruszenia które wywoływały u mnie wcześniejsze spoty, pojawiło się w mojej głowie skojarzenie z powszechną akceptacją niezdrowego uzależnienia od technologii. Czy ktoś podziela moje odczucia?

Dowiedz się więcej , , , , , , , , , ,

Anna Nadolińska

Zajmuje się prowadzeniem mediów społecznościowych, a w MOXIE odkryła, że uwielbia także tworzyć strategie i optymalizować kampanie Social Ads. Jest uzależniona od Instagrama i śledzenia trendów oraz nowych możliwości marketingu internetowego. Prywatnie kocha roślinki, odkrywa nowe miejsca na poznańskiej (i nie tylko!) mapie gastronomicznej oraz szuka inspiracji na kolejne tatuaże.