Listopad 7, 2019 Anna Nadolińska

Podsumowanie tygodnia nr 45

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Google uruchamia program akceleracyjny dla społecznie odpowiedzialnych startupów. Pierwszy nabór startuje w Europie, na Bliskim Wschodzi i w Afryce. Co prawda technologiczny gigant nie zamierza inwestować w wybrane startup’y, ale gwarantuje bezpośredni dostęp do inwestorów, a co dla mnie najważniejsze zwraca uwagę na to, że potrzebujemy rozwoju innowacji w służbie środowisku i społeczeństwu:

Dowiedz się więcej

 

Aga Gębska: Powstała alternatywa dla kaszmiru – Vegetavle Cashmere. Włókno produkowane jest między innymi z odpadów sojowych. Zachowuje miękkość i właściwości włókna pochodzenia zwierzęcego, ale ma dużo mniejsze koszty środowiskowe, i co najważniejsze nie powoduje cierpienia zwierząt.

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Kawowy importer 88 Graines utworzył w tym roku specjalny program “Pomóżmy posprzątać Gwatemalę.” Program ma na celu zaprojektowanie i zaimplementowanie programu recyklingu dla regionów Acatenango i Huehuetenango oraz wdrożenie programu edukacyjnego o recyklingu dla uczniów lokalnych szkół. Ma to także za zadanie zwiększyć świadomość zarówno producentów, jak i kawowych konsumentów. Polska palarnia Hard Beans i CoffeeDesk dołączyli do tej akcji, co bardzo mnie cieszy!

Kawa, a bycie less waste ♻️

Razem z Hard Beans Coffee Roasters bierzemy udział w projekcie Co-Changers, którego owocem jest niezwykła kawa: http://bit.ly/co-changers – więcej na jej temat, oraz dlaczego ma tak wiele wspólnego z ideą #lesswaste dowiesz się nietypowo, bo filmowo!

Opublikowany przez Coffeedesk Środa, 6 listopada 2019

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Lil Miquela, Laila Blue czy Noonnoouri to zagraniczne wirtualne influencerki, które robią karierę na Instagramie. Również w Polsce powstała taka postać – Sara Kosmos. Mieszka w Warszawie i lubi modę, szczególnie streetwear. Na swoim Instagramie publikuje zdjęcia z podróży czy ze spotkań z polskimi celebrytami. Sara w jednym ze swoich wpisów zachęcała również do głosowania w ostatnich wyborach. Aktualnie wirtualną influencerkę śledzi ponad 2 tysiące fanów i liczba ta cały czas rośnie.

Dowiedz się więcej

 

Martyna Pietrzak: Podświetlana Mona Lisa, torba-rzeźba, dywan do złudzenia przypominający paragon. 5.11 do sklepów IKEA weszła kolekcja zaprojektowana przez Virgila Abloha – założyciela marki Off-White i dyrektora artystycznego męskiej linii Louis Vuitton. MARKERAD składa się z 15 przedmiotów, których znakiem rozpoznawczym jest minimalizm i ironia. Jak deklarują twórcy kolekcja jest dedykowana millenialsom urządzającym swoje pierwsze mieszkanie. W końcu wielofunkcyjna kanapa, oryginalny dywan i skrzynka na narzędzie idealnie sprawdzą się jako mieszkaniowy start.

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Polscy konsumenci są najbardziej skłonni zapłacić więcej za produkty w opakowaniach zawierających mniej tworzyw sztucznych. Łał! Przyznam że wyniki badania L’ObSoCo przygotowane dla DS Smith przyjemnie mnie zaskoczyły. Wyniki pokazują również (wzrastający!) odsetek osób, które sortują odpady domowe, a także poziom zaniepokojenia wpływu opakowań na środowisko.

Dowiedz się więcej , , , , , ,

Anna Nadolińska

Zajmuje się prowadzeniem mediów społecznościowych, a w MOXIE odkryła, że uwielbia także tworzyć strategie i optymalizować kampanie Social Ads. Jest uzależniona od Instagrama i śledzenia trendów oraz nowych możliwości marketingu internetowego. Prywatnie kocha roślinki, odkrywa nowe miejsca na poznańskiej (i nie tylko!) mapie gastronomicznej oraz szuka inspiracji na kolejne tatuaże.