Październik 25, 2019 Anna Nadolińska

Podsumowanie tygodnia nr 43

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Na abonament kupujemy dostęp do rozrywki (kto nie ma kablówki, ale subskrypcję do minimum jednej platformy VOD?;), wypożyczamy (zamiast kupować) pojazdy, a teraz przyszedł czas na subskrypcje w sieciach fast food! W Stanach Zjednoczonych KFC we współpracy z platformą stubhub.com uruchomił abonament na dostarczenia ich flagowego produktu (hot wings) z darmową dostawą do domu przez 10 tygodni w cenie 75$.

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: W Poznaniu pojawiły się fałszywe reklamy PKO BP, które opisują jak bank przyczynia się do niszczenia klimatu. Nie jest znany autor tej akcji – podejrzewano o to zarówno poznański Rozbrat, jak i Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, ale nadal nie wiemy kto za tym stoi. To działanie na granicy prawa (ze względu na podszywanie się), ale jednocześnie genialny sposób na wywarcie nacisku na instytucję, która naprawdę przyczynia się do pogorszenia stanu naszej planety.

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: Uber wprowadza na rynek nową usługę Uber Freight, a Polska jest jednym z pierwszych krajów, w którym będzie można z niej korzystać. Aplikacja będzie oferować usługę przewozową towarów, łączyć przewoźników i spedytorów i pokazywać trasę przejazdu w czasie rzeczywistym. Za pomocą aplikacji, kierowcy będą oferowali możliwość współdzielenia transportu paczek z innymi. Uber będzie konkurował z firmami kurierskim, a ich system ma ułatwić nadanie przesyłek poprzez wejście w aplikację, zaznaczenie trasy, szybką płatność, a kierowca który porusza się po danej trasie podjedzie po naszą paczkę.

Dowiedz się więcej

 

Martyna Pietrzak: Jeszcze do niedawna kupowanie ubrań w lumpeksie uchodziło za obciach, dziś dzięki wzrostowi świadomości ekologicznej coraz więcej konsumentów rezygnuje z fast fashion i skłania się w stronę mody z drugiej ręki. Ogromną siłę zjawiska doceniają sieciówki, które coraz częściej angażują się w kwestie ochrony środowiska. Kilka dni temu świat mody obiegła wiadomość, że odzieżowy gigant H&M wykupił większość udziałów w Sellpy, sklepie internetowym z odzieżą używaną. Marka zapowiada, że jeżeli platforma z używaną odzieżą (dostępna póki co wyłącznie w Szwecji) się sprawdzi, to zostanie wprowadzona na kolejne rynki. Co więcej, być może z czasem pojawią się również stacjonarne second handy.

źródło: Getty Images

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: O firmach, które recyklingują banery reklamowe już słyszeliśmy. Nadszedł czas na takie, które są stworzone z odpadów, na przykład kapsli! Pod koniec września z inicjatywy marki Duży Ben, posprzątano brzeg Warty. Całej akcji towarzyszył konkurs na największą ilość zebranych kapsli. Teraz doczekaliśmy się baneru reklamowego, który został częściowo z nich złożony. Jak to komunikuje sam Duży Ben? Nasza planeta, nasze trawniki i nasze rzeki podziękują nam kiedyś za to, mówiąc: cheers!

Dowiedz się więcej , , , , , ,

Anna Nadolińska

Zajmuje się prowadzeniem mediów społecznościowych, a w MOXIE odkryła, że uwielbia także tworzyć strategie i optymalizować kampanie Social Ads. Jest uzależniona od Instagrama i śledzenia trendów oraz nowych możliwości marketingu internetowego. Prywatnie kocha roślinki, odkrywa nowe miejsca na poznańskiej (i nie tylko!) mapie gastronomicznej oraz szuka inspiracji na kolejne tatuaże.