Październik 4, 2019 Anna Nadolińska

Podsumowanie tygodnia nr 40

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Aga Gębska: “Black Mirror” came true. Bank PKO BP w 16 placówkach pilotażowo zamontował monitoring uśmiechu pracowników obsługi klienta. Oficjalna informacja mówi, że zarówno pracownicy, jaki i klienci wyrażają zgodę na tego typu obserwację, a za każdy uśmiech przekazywana jest pewna kwota na cel charytatywny. Czy czujecie się uspokojeni?

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Polska marka Reserved ma na swoim koncie współpracę między innymi z Kate Moss, Cindy Crawford czy Iriną Shayk. Tym razem twarzą najnowszej kampanii została Kendall Jenner – siostra Kim Kardashian, influencerka i top modelka. Jenner to jedno z najgłośniejszych nazwisk w świecie mody. Modelka brała udział w pokazach i kampaniach największych marek modowych. Współpracowała z Calvin Klein, Givenchy i Chanel. W kampanii Reserved Kendall wciela się w skrajnie różne role bohaterek najsłynniejszych włoskich filmów. Tańczy, uwodzi i flirtuje z kamerą niczym największe gwiazdy dużego ekranu. Gratulujemy sukcesu!

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: Samsung zamyka swoją ostatnią fabrykę smartfonów w Chinach i przenosi się do Indii i Wietnamu. Chiny powoli przestają być tanią siłą roboczą dla elektroniki, a dodatkowo zaczynają mocno konkurować z gigantami i cały czas zwiększają swój udział w światowej sprzedaży smartfonów. Mocno wspierają swoje lokalne firmy Xiaomi i Huawei, które robią już telefony jakościowo dorównujące najlepszym modelom na rynku, co przy rosnących kosztach powoduje, że konkurencja zaczyna szukać innych miejsc do produkcji. Sony wycofało już produkcję z rynku chińskiego, teraz robi to Samsung, którego udział sprzedażowy w Chinach spadł już tylko do 1% . Swoje fabryki ma jeszcze Apple, ale konflikt na linii USA – Huawei może przynieść jakieś zmiany i wtedy Chiny będą produkowały już tylko dla własnego zysku.

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Coca Cola i Diesel połączyły siły i stworzyły kapsułową kolekcję ubrań wykonanych z materiałów przyjaznych środowisku. Zakup ubrań z serii (Re)Collection jest możliwy wyłącznie online. Dostęp do strony dostaniemy jednak dopiero po zeskanowaniu symbolu recyklingu za pomocą specjalnej aplikacji. Osobiście cieszę się że marki podejmują kolejne kroki z myślą o środowisku, ale martwi mnie to, że produkty z takich kolekcji wciąż pozostają dobrem luksusowym. Czekam na rozwiązanie, które nie tylko będzie rozwiązywało problem istniejącego plastiku, ale także zmniejszy ilość jego produkcji.

Dowiedz się więcej , , , , ,

Anna Nadolińska

Zajmuje się prowadzeniem mediów społecznościowych, a w MOXIE odkryła, że uwielbia także tworzyć strategie i optymalizować kampanie Social Ads. Jest uzależniona od Instagrama i śledzenia trendów oraz nowych możliwości marketingu internetowego. Prywatnie kocha roślinki, odkrywa nowe miejsca na poznańskiej (i nie tylko!) mapie gastronomicznej oraz szuka inspiracji na kolejne tatuaże.