Wrzesień 27, 2019 Anna Nadolińska

Podsumowanie tygodnia nr 39

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Jest szansa na to, że za chwilę przestaniemy słuchać, że vege i vegan jest “trendem”, skoro McDonald’s wprowadza testy bezmięsnego BigMaca w Kanadzie. Sieć wprowadziła już wersje wege w Niemczech i Izraelu we współpracy z Nestle, ale nadal nie ma tej opcji globalnie. Testy w Ameryce Północnej są szansą na to, że niedługo się to zmieni.

źródło: materiały prasowe McDonalnd’s

Dowiedz się więcej

 

Aga Gębska: Z półek sklepowych zniknęło mleko w szklanej butelce. Mowa o Zimnym Mleku firmy Robico, które kupuję od jakiegoś czasu. Nie jest ono dostępne w każdym sklepie, więc kiedy już dotarłam do wielkiego marketu, zazwyczaj zaopatrzonego w takie rarytasy, a na półce zastałam to samo mleko jednak w butelce z plastiku, moje rozczarowanie było tak wielkie, że jeszcze zanim dotarłam do sklepowej kasy napisałam do firmy pełen pretensji e-mail. Bo jak można wprowadzać taką zmianę w czasie, kiedy tyle mówi się o szkodliwości i nadmiarze plastiku? Jak można tak zniszczyć produkt? Moja złość trwała do dziś, kiedy to zabierając się za cotygodniowe podsumowanie postanowiłam sprawdzić, czy producent jakoś tłumaczy się z tego niezrozumiałego ruchu. Co się okazuje? Tłumaczy się. Szklane opakowanie zostało wycofane tymczasowo. Firma Robico postanowiła swoim szklanym butelkom zafundować metalowe zamknięcia! Niestety na nowe rozwiązanie poczekamy ponad pół roku.
Jakkolwiek mało spektakularny jest mój dzisiejszy news, tak niesie on ze sobą morał. Nie dajcie się ponieść emocjom. Szczególnie, gdy jesteście głodni.

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: “Chcę dla niej lepszego świata. Ty też?” to wyjątkowa kampania stworzona przez kobiety dla kobiet. I z myślą o kobietach – każdej dziewczynce, nastolatce, kobiecie dorosłej lub starszej. Jest wzruszająca i pokazuje, że płeć nie powinna determinować tego, co nam wolno lub nie. Że każda z nas może i powinna być kimkolwiek zechce. Że powinnyśmy się czuć bezpieczne, kochane, piękne. Zawsze. Musicie zobaczyć ten film.

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Reserved stworzyło ekologiczną kolekcję Premium, która składa się z przyjaznych środowisku tkanin – organicznej bawełny, ekologicznej wiskozy oraz poliestru pochodzącego z recyklingu. Poza ekologicznymi tkaninami projektanci wykorzystali też naturalne materiały jak kaszmir, jedwab czy wełnę merynosową. W kolekcji przeważa funkcjonalizm. Można zobaczyć obszerne fasony i warstwowe stylizacje. Całość utrzymana jest w kolorach ziemi – brązie, beżu, bieli czy granatu.

źródło: materiały prasowe Reserved

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: Kanadyjski oddział Ikea przygotował bardzo fajną kampanię zachęcającą do wykorzystywania używanych mebli zamiast kupowania tylko nowych. Na filmiku jest ‘potwór’ stworzony ze starych przedmiotów, który rozdaje używane rzeczy, tym którzy tego potrzebują. Tą kampanią Ikea chce zwrócić uwagę, że przedmioty, których ktoś nie potrzebuje warto przekazać komuś innemu, kto jeszcze może z tego skorzystać. Nie pierwszy raz szwedzka firma pokazuje, że zależy im aby zadbać o naszą planetę i działa pro ekologicznie.

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Tematy strajków klimatycznych, raportów o środowisku i niepokojących prognoz wciąż przewijają się na tablicach naszych social mediów i w tabloidach. Czy na pewno te informacje sprawiają, że chętniej zmieniamy swoje nawyki i przedmioty użytku codziennego na ich bardziej ekologiczne wersje? ING zauważyło, że to dorośli mają częściej problem z przekształceniem swoich działań i dlatego w zeszłym tygodniu bank wystartował z kampanią „Czy potrzebujemy aż petycji od naszych dzieci, żeby coś zmienić”.

Dowiedz się więcej , , , , , , , , , ,

Anna Nadolińska

Zajmuje się prowadzeniem mediów społecznościowych, a w MOXIE odkryła, że uwielbia także tworzyć strategie i optymalizować kampanie Social Ads. Jest uzależniona od Instagrama i śledzenia trendów oraz nowych możliwości marketingu internetowego. Prywatnie kocha roślinki, odkrywa nowe miejsca na poznańskiej (i nie tylko!) mapie gastronomicznej oraz szuka inspiracji na kolejne tatuaże.