Sierpień 14, 2019 Anna Nadolińska

Podsumowanie tygodnia nr 33

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Apple, Google a może Lidl Pay? Popularna w Polsce sieć dyskontów, właśnie rozpoczęła testy swojego własnego systemu płatności, który ma być dostępny za pośrednictwem aplikacji mobilnej sieci, która już funkcjonuje w naszym kraju. Skoro Apple produkuje własne karty kredytowe z cashbackiem od 1 do 3%, Revoult namieszał na rynku kont walutowych, a teraz sieci spożywcze myślą o własnych systemach płatności, czekamy na innowacje w tradycyjnej bankowości, bo ma wielu konkurentów 😉 Jak zwykle oczywiście to klienci zagłosują portfelami. W tym wypadku dosłownie i w przenośni;)

źródło: Getty Images

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Kompania Piwowarska otworzyła w Poznaniu punkt, w którym można oddać szklaną butelkę każdego producenta. Nie jest do tego potrzebny paragon, a otrzymana kaucja zwrotna wyniesie od 30 do 50 groszy. Bardzo kibicuję temu rozwiązaniu i mam nadzieję, że obieg szklanych butelek z dziewięciu razy w ciągu dwóch lat wzrośnie do dwudziestu. Liczę również, że podobne punkty niedługo pojawią się także w innych miastach.

źródło: www.horecanet.pl

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: Allegro wprowadza zmiany, niedługo pojawi się nowy portal Allegro Lokalnie, tylko dla ogłoszeń prywatnych. Podstawowy portal będzie przeznaczony dla kont firmowych. Nowy pomysł wydaje się być tworzony jako konkurencja dla OLX, które na lokalnych rynkach radzi sobie bardzo dobrze. Allegro pozostawi swoje dotychczasowe opcje takie jak opinie o sprzedającym czy Program Ochrony Kupujących co zapewnia lepszą wiarygodność transakcji dla kupującego i to może znacząco działać na ich korzyść. Konkurencja na tym rynku się przyda, a Allegro to gigant, który może namieszać. Start portalu przewidziany jest na 16 września.

źródło: businessinsider.com.pl

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Marka Heinz i Ed Sheeran, to zdecydowanie jeden z najciekawszych duetów reklamowych tego lata. W czerwcu świat obiegł spot reklamowy ketchupu wyreżyserowany przez Eda, a teraz światłu dziennemu ukazała się edycja limitowana butelek z jego tatuażami. Piosenkarz, który dumnie nosi na ciele wytatuowaną etykietę ketchupu Heinz podpisał wszystkie 150 butelek. Fani zarówno marki, jak i piosenkarza mogą zdobyć limitowane opakowanie na dwa sposoby: poprzez licytację, albo międzynarodowe losowanie (zgłoszenia należy wysłać do 23 sierpnia!).

źródło: materiały prasowe

Dowiedz się więcej , , , , , , , ,

Anna Nadolińska

Zajmuje się prowadzeniem mediów społecznościowych, a w MOXIE odkryła, że uwielbia także tworzyć strategie i optymalizować kampanie Social Ads. Jest uzależniona od Instagrama i śledzenia trendów oraz nowych możliwości marketingu internetowego. Prywatnie kocha roślinki, odkrywa nowe miejsca na poznańskiej (i nie tylko!) mapie gastronomicznej oraz szuka inspiracji na kolejne tatuaże.