Czerwiec 28, 2019 Anna Nadolińska

Podsumowanie tygodnia nr 26

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Kiedy Natalia Hatalska publikuje tekst, raport lub jakiekolwiek opracowanie, moja rada jest jedna: rzuć wszystko i zacznij czytać! Tak jest też dzisiaj, bo Natalia opublikowała świetny tekst, w którym analizuje niektóre mechanizmy Instagrama (i nie, nie są to rady o tym, jak przechytrzyć algorytm) i ich wpływ na nasze zdrowie psychiczne. Ponieważ sama należę do osób, która ma z tą platformą love-hate relationship serdecznie polecam lekturę.

źródło: hatalska.com

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Na ulicach polskich miast pojawiły się nekrologi stworzone przez Extinction Rebellion nawiązujące do katastrofy klimatycznej, która może mieć miejsce jeszcze za naszego życia. Ich treść jest przerażająca, ale moim zdaniem to konieczne – inaczej nie zdamy sobie sprawy z tego, że koniec świata, jaki znamy jest bliżej, niż się nam wydaje. A od zrozumienia problemu do przeciwdziałania niestety jest jeszcze długa droga.

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: W poniedziałek odbył się niezwykły pokaz Simona Porte Jacquemusa na wiosnę-lato 2020. Całe wydarzenie odbyło się na Południu Francji w Mallemort. Nie było to przypadkowe miejsce, ponieważ właśnie tam urodził się i wychowywał projektant. Na samym środku pola lawendy została zaprezentowana zarówno kolekcja męską, jak i damska. Projektant przygotował oversize’owe koszule, marynarki, zwiewne sukienki, kolarki oraz charakterystyczne plecione kapelusze z wielkim rondem. Dominowały głównie kolory pastelowe, żywy pomarańcz, delikatna zieleń oraz wyrazisty róż.

źródło: Getty Images

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: Adidas, Marvel i koszykarz NBA Donovan Mitchell, ta kolaboracja sprawiła, że niemiecka firma wypuszcza na rynek buty inspirowane motywem Spider-mana, D.O.N. Issue #1. Rozgrywający Utah Jazz ma pseudonim inspirowany komiksowym bohaterem – ‘Spida’, w kinach rozpoczynają się seanse nowego Spider-Mana, a filmy Marvela biją ostatnio rekordy popularności. Wszystko wydaje się być idealnie zgrane w czasie, żeby osiągnąć sukces sprzedażowy. Adidas zaproponował 4 różne kolorystki tego modelu butów, jednak na półkach będą pojawiać się one w pewnych odstępach czasowych.

źródło: sneakernews.com

Dowiedz się więcej

 

Ola Piesiak: Żabka Polska stawia modułowe sklepy przy polskich plażach, jest ich coraz więcej. To kolejny krok w stronę “bycia bliżej klienta”. Czy to zagrożenie dla lokalnych restauratorów, którzy swoje lokale mają blisko morza? Może to skutkować tym, że będą musieli zweryfikować ceny. Na pewno natomiast powinni przeanalizować swoją ofertę i to, czym chcą przyciągnąć nadmorskiego klienta, co da zupełnie inne doświadczenie niż napój czy przekąska ze sklepu. Natomiast Żabka to niewątpliwie sieć godna obserwacji – zmienia się i rozwija bardzo dynamicznie, szuka nowych możliwości i poszerza swoją ofertę w zgodzie z potrzebami grupy docelowej i trendami, nie bez powodu zgarnia wiele nagród (m.in. za aplikację). W mojej ocenie działania Żabki są spójne i konsekwentne. Bez dwóch zdań robi wszystko, by być bliżej nas.

źródło: wp.pl

Dowiedz się więcej , , , , , ,

Anna Nadolińska

Zajmuje się prowadzeniem mediów społecznościowych, a w MOXIE odkryła, że uwielbia także tworzyć strategie i optymalizować kampanie Social Ads. Jest uzależniona od Instagrama i śledzenia trendów oraz nowych możliwości marketingu internetowego. Prywatnie kocha roślinki, odkrywa nowe miejsca na poznańskiej (i nie tylko!) mapie gastronomicznej oraz szuka inspiracji na kolejne tatuaże.