Czerwiec 21, 2019 Anna Nadolińska

Podsumowanie tygodnia nr 25

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Facebook ogłasza wprowadzenie własnych płatności online z poziomu Messengera i What’s App z wykorzystaniem kryptowaluty Libra. Funkcjonalność ma wejść na rynek już w 2020 roku. Facebook jest jednym z wielu interesariuszy. W projekt bowiem weszło ponad 20 firm, które łącznie zainwestowały w Libę ok. 10 mln dolarów. Wśród nich są m.in. Mastercard, PayPal, PayU, Ebay, Uber czy Spotify, VISA.

źródło: materiały prasowe

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Wakacje nie są beztroskim czasem dla wszystkich dzieci. Często to trudny moment dla najmłodszych, którzy nie mają dokąd uciec, gdy ich dom jest pełen problemów. SOS Wioski Dziecięce zwracają na to uwagę w nowej kampanii społecznej zatytułowanej “Problemy dorosłych to ciężar dla dzieci”. Bardzo cieszę się, że taki trudny i ważny temat został podjęty.

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: W zeszły weekend premierę miała najnowsza płyta Madonny zatytułowana „Madame X”. To już 14. album studyjny artystki, na który fani musieli czekać aż 4 lata. Inspiracją była Portugalia, w której Madonna mieszkała tworząc nową płytę. Krążek składa się z aż 18 utworów!
Tym razem Madonna zabiera nas w muzyczną podróż po całym świecie. Zaczynając od latynoskich klimatów w „Medellin”, zahaczając o afrykę w utworze „Batuka” i kończąc na Jamajce z utworem „Future” w klimacie reggae. Jednym z moich ulubionych kawałków z tej płyty jest Faz Gostoso w kolaboracji z brazylijską artystką Anittą. Koniecznie musicie go przesłuchać!

 

Darek Jeleniewski: Uber i Volvo ogłosili niedawno, że z ich współpracy powstał model auta XC90. Jest to autonomiczne hybrydowe auto, które za chwile ma być wykorzystywane przez Ubera do przewozu osób bez udziału kierowcy. Na tą chwile auta mają być testowane w Pittsburghu, a zamawiane przez klientów przewozy będą nadzorowane przez inżynierów znajdujących się w pojeździe w trakcie jazdy.  Podoba mi się, że Uber rewolucjonizuje powoli system transportu oraz dostaw i wdraża nowe pomysły na rynek, które z początku nie wydawały się realne.

Dowiedz się więcej

 

Ola Piesiak: 4 projekty z Polski na Cannes Lions 2019 walczą o Lwy – prestiżowe nagrody w świecie marketingu. “Niezniszczalna tęcza” z 4 nominacjami, “Ostatni Twój Weekend” z 3, “Facing Emotions” marki Huawei oraz “Święty Florian da Ci znak”, które otrzymały po 1 nominacji. Moim zdaniem miejsce tych kampanii na shortlistach jest jak najbardziej zasłużone. Wyjątkowe wrażenie zrobiło na mnie wideo dotyczące kampanii “Niezniszczalna tęcza” i zszokowała informacja, że Polska jest drugim pod względem homofobii krajem w Unii Europejskiej. Wielkie brawa dla marki Ben&Jerry’s za poruszenie tego bardzo ważnego w Polsce tematu i przeciwstawienie się nienawiści na tle orientacji seksualnej! Polecam wszystkim obejrzenie materiałów dotyczących nominowanych kampanii!

Dowiedz się więcej

 

, , , , , , , , , , ,

Anna Nadolińska

Zajmuje się prowadzeniem mediów społecznościowych, a w MOXIE odkryła, że uwielbia także tworzyć strategie i optymalizować kampanie Social Ads. Jest uzależniona od Instagrama i śledzenia trendów oraz nowych możliwości marketingu internetowego. Prywatnie kocha roślinki, odkrywa nowe miejsca na poznańskiej (i nie tylko!) mapie gastronomicznej oraz szuka inspiracji na kolejne tatuaże.