Czerwiec 14, 2019 Anna Nadolińska

Podsumowanie tygodnia nr 24

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Instagram planuje wprowadzić nową usługę “Paid Partnership”, dzięki której marki zyskają możliwość promocji postów dotyczących ich produktów na kontach influencerów (również wśród osób, które nie śledzą konta influencera). To świetne rozwiązanie, które umożliwi promocję contentu a także dokładniejszą analizę działań reklamowych na tej platformie. Czekamy na zmiany!

źródło: nowymarketing.pl

Dowiedz się więcej

 

Aga Gębska: Kanadyjski East West Market, aby zniechęcić swoich klientów do korzystania z jednorazowych foliówek, oferuje jedynie egzemplarze z kompromitującymi napisami. Jakkolwiek odstraszające nie byłyby teksty, mają one dość atrakcyjną formę typografii z lat 70 i 80. Tym sposobem firma stworzyła “hipsertski” gadżet. W tym samym czasie tajlandzki supermarket Rimping pakuje produkty w liście bananowca.

źródło: East West Market

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Biedronka wprowadza papierową torbę, która w 50% pochodzi z recyklingu. Co więcej – część przychodów z toreb trafia do Banków Żywności. Poza tym marka rozwija swój system przekazywania niesprzedanej, ale nadającej się do spożycia żywności. Uważam, że to bardzo dobry krok w kierunku większego dbania o środowisko i zachęcania do tego społeczeństwa 🙂

źródło: Biedronka

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Chanel chce zrezygnować ze szkodliwych chemikaliów używanych do produkcji swoich ubrań naturalnym jedwabiem. Płynne białko jedwabne może zastąpić toksyczne środki zapobiegające mechaceniu się kaszmiru oraz polepszyć jakość innych materiałów jak nylon czy poliester. Jest to duży krok w stronę zrównoważonej mody. Warto wspomnieć, że to nie pierwsze ekologiczne działanie marki. Chanel rok temu zamienił plastik na biodegradowalny materiał idealny do tworzenia opakowań oraz zrezygnował z używania skór egzotycznych.

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: Nike zaprezentowało swoją nową kolekcję butów i ciuchów, w których wykorzystali motywy serialu Stranger Things. Kampania rozpoczęła się jakiś czas temu wrzuceniem do sieci video z datą z roku 1985, na którym widać odjeżdżającą ciężarówkę – jednocześnie pojawiły się plakaty informujące o zaginionej paczce. Teraz Nike ujawniło zawrtość owej paczki. Klasyczne buty z lat 80 jak Blazer czy Cortez, które cały czas są modne, wiec kolekcja na pewno nie jest kierowana tylko dla fanów serialu Netflixa. Jednocześnie Nike wypuszcza te same modele butów w amerykańskich barwach. Kolekcja powinna dobrze się przyjąć, świetnie przeprowadzona kampania, 3 sezon serialu za chwilę się pojawi, a buty w kolorach USA wylądują na półkach chwile przed amerykańskim dniem niepodległości.

źródło: news.nike.com

Dowiedz się więcej

 

Ola Piesiak: Zakupy z dostawą do…LODÓWKI? Walmart sprawdza właśnie w trzech amerykańskich miastach opcję “InHome Delivery”, czyli dostarczenie produktów pod nieobecność mieszkańców prosto do ich domu. Specjalna aplikacja i inteligentny zamek, który pozwoli kurierowi na wejście oraz przenośna kamera zamontowana na dostawcy – wszystko po to, aby zapewnić zamawiającym poczucie bezpieczeństwa. Czy w Polsce takie rozwiązanie znalazłoby fanów? Myślę, że przed nami jeszcze długa droga 😉

Dowiedz się więcej , , , , , , , ,

Anna Nadolińska

Zajmuje się prowadzeniem mediów społecznościowych, a w MOXIE odkryła, że uwielbia także tworzyć strategie i optymalizować kampanie Social Ads. Jest uzależniona od Instagrama i śledzenia trendów oraz nowych możliwości marketingu internetowego. Prywatnie kocha roślinki, odkrywa nowe miejsca na poznańskiej (i nie tylko!) mapie gastronomicznej oraz szuka inspiracji na kolejne tatuaże.