Maj 30, 2019 Anna Nadolińska

Podsumowanie tygodnia nr 22

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Decyzja Amerykańskiego rządu o wpisaniu Huawei na czarną listę podmiotów objętych restrykcjami handlowymi sprawiła, że Google, Intel i inni zmuszeni są zerwać umowy z marką (która już ogłosiła swoją wersję Androida), a jak to przekłada się na Polski rynek? Masowe zwroty towaru i spekulacje na temat tego, która marka przejmie 30% sprzedaży polskich operatorów telefonii komórkowej. Jako użytkowniczka Apple, a jednocześnie przeciwniczka amerykańskiej polityki cały czas liczę na to, że markę Huawei da się jeszcze uratować.

źródło: bbc.com

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

 

Ania Nadolińska: Netflix słynie z nieszablowych pomysłów na promocję swoich produkcji, a moją ulubioną akcją niezmiennie jest kampania promująca piąty sezon serialu BoJack Horseman. Jednak ostatnio amerykańska platforma postanowiła wykorzystać bardzo nietypowy dla siebie kanał komunikacji, jakim jest portal Pracuj.pl. Za jego pomocą opublikowana została oferta pracy na stanowisko Specjalisty ds. Manipulacji, które nawiązuje do charakteru głównej bohaterki nowej produkcji Netflixa, czyli What/If. Brawo za kreatywne podejście do tematu! Ciekawa jestem czym jeszcze zostaniemy zaskoczeni w najbliższym czasie, bo kilka dużych serialowych premier cały czas przed nami 😉

źródło: nowymarketing.pl

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

 

Bartek Skubiszewski: Sonia Szóstak została autorką zdjęć do najnowszej kampanii domu mody Balmain. Sonia jest jedną z najzdolniejszych polskich fotografek młodego pokolenia. Na swoim koncie ma już sesję dla takich magazynów jak Vogue, L’Officiel, Numéro czy Porter Magazine. Tym razem do jej listy osiągnięć dołącza Balmain. Polka została zaproszona do współpracy przez samego dyrektora kreatywnego marki – Oliviera Rousteinga. Efektem kolaboracji polskiej fotografki i domu mody jest rockowa kampania akcesoriów, której twarzą została Cara Delevingne.

źródło: fpiec.pl

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

 

Ola Piesiak: McDonalds buduje ule! Udowadniają, że naprawdę rozumieją, na czym polega CSR i chwała im za to działanie! Nic tylko zwiększać jego skalę 🙂 Przy tej okazji Agencja Reklamowa Nord DDB stworzyła ul w postaci miniatury restauracji McDonalds – bardzo dobry materiał na viral i nagłośnienie tematu. Ku inspiracji!

źródło: nowymarketing.pl

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

 

Zuza Kubicka: Gdy w 2018 roku, Instagram wprowadził IGTV, czyli funkcję umożliwiającą publikację długoformatowego pionowego wideo, prognozy popularności były niesamowicie pozytywne. Sugerowano, że nowa formuła może stanowić zagrożenie dla YouTube oraz, że format pionowego contentu wideo jest przyszłością mediów społecznościowych. Obecne realia odbiegają jednak od tej wizji. Instagram ostatecznie przełamał się, dodając opcję publikacji i oglądania filmów w poziomie. Jednak ma jeszcze daleką drogę, aby dorównać portalom-gigantom w sektorze publikacji filmów online. Jest często krytykowany przez twórców, ponieważ dla contentu publikowanego na IGTV nadal nie ma opcji monetyzacji.

źródło: digiday.com

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ , , , , , , ,

Anna Nadolińska

Zajmuje się prowadzeniem mediów społecznościowych, a w MOXIE odkryła, że uwielbia także tworzyć strategie i optymalizować kampanie Social Ads. Jest uzależniona od Instagrama i śledzenia trendów oraz nowych możliwości marketingu internetowego. Prywatnie kocha roślinki, odkrywa nowe miejsca na poznańskiej (i nie tylko!) mapie gastronomicznej oraz szuka inspiracji na kolejne tatuaże.