Maj 22, 2019 Anna Nadolińska

Podsumowanie tygodnia nr 21

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Podcasty rosną w siłę (wiadomo o tym od ponad roku), ale obecnie następuje prawdziwy przełom. Spotify coraz bardziej promuje podcasty w swojej aplikacji i jaki jest skutek? Najczęściej wybieraną “podcastową” platformą w Polsce jest właśnie Spotify. Jako wielka fanka tej aplikacji oraz podcastów zacieram ręce z radości 🙂

źródło: własne

Dowiedz się więcej

 

Aga Gębska: Ze świata “guilty pleasures”. W czasie kiedy trwa już 17. sezon amerykańskiego “Project runway”, Netflix produkuje własne show dla projektantów mody – “Next in Fashion”. Ma być emitowany w 2020 roku. Kilka dni temu na Instagramie programu pojawiły się pierwsze posty. Czy są jeszcze miłośnicy talent shows?

źródło: independent.co.uk

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Ruszyła akcja “Bez spiny jem rośliny” twórców RoślinnieJemy. To pierwsza kampania outdoorowa zachęcająca do spożywania mniejszej ilości mięsa. Organizatorzy akcji przygotowali także przewodnik po wegańskich produktach w sieciowych sklepach, który dostępny jest na: https://roslinniejemy.org/zakupy i pomoże w przygotowaniu szybkich, smacznych oraz niedrogich roślinnych posiłków.

To świetna akcja nie tylko dlatego, że powinniśmy przestać jeść mięso dla dobra naszej planety, ale także ze względu na swobodny język, który nic nikomu nie narzuca i zachęca do małych kroków we własnym tempie. Myślę, że taka postawa może pomóc przekonać do zmiany także zagorzałych mięsożerców.

źródło: RoślinnieJemy

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: W Baku odbędzie się finał Ligi Europy między Arsenalem i Chelsea. Mkhitaryan nie zagra w tym meczu ze względów politycznych – jest Ormianinem, a obywatele tego kraju nie mogą przyjeżdżać do Azerbejdżanu. Respect to jedna z kampanii UEFA, która w tym przypadku chyba nie ma znaczenia, ponieważ polityka wygrała ze sportem. Sytuacja piłkarza była znana już, gdy Arsenal zapewniał sobie kolejne awanse, ale działaczom zmiana miejsca z finansowego punktu widzenia się nie opłacała. Baku to jedno z najszybciej rozwijających się miast na świecie, gdzie są bardzo duże pieniądze. a niedawno powstał też nowoczesny stadion.

Mkhitaryan może nie jest najlepszym piłkarzem swojej drużyny, ale rozgrywał mecze we wcześniejszej fazie pucharu, wywalczył z drużyną awans, a nie zagra w finale przez obawę o swoje życie. #Respect is everything, a może w tym wypadku pieniądze?

Dowiedz się więcej

 

Ola Piesiak: Tryb ciszy w Uberze. Na razie testowany w Stanach Zjednoczonych w przejazdach premium Uber Black oraz Uber Black SUV. Pasażerowie mają do wyboru 3 możliwości: “Preferuję ciszę”, “Chętnie porozmawiam” oraz “Bez preferencji”. Przesada? Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto nigdy nie zapragnął, aby kierowca przestał mówić 😉 Ciekawi mnie, jak wielu Polaków byłoby w stanie dodatkowo zapłacić za taką opcję.

źródło: bankier.pl

Dowiedz się więcej

 

Zuza Kubicka: Marks & Spencers wprowadzi wirtualne przymierzalnie, oparte na skanowaniu 3D opracowanym przez firmę Texel. Dzięki narzędziu zarówno klienci odwiedzający sklep, jak i ci korzystający ze specjalnej aplikacji, będą mogli sprawdzić jak dany produkt czy dany rozmiar leżałby na ich ciele, bez konieczności przymierzenie ubrań w sklepie. Obecnie, 18 procent całej sprzedaży firmy pochodzi z e-commerce, a odsetek ten ma zwiększyć się do 30 procent w roku 2022.

Nie dziwi więc, że brytyjska marka dąży do tego, aby stać się wiodącą siecią w Wielkiej Brytanii pod względem rozwiązań cyfrowych. Wirtualna przymierzalnie miałaby usprawnić sprzedaż online oraz zmniejszyć ilość zwrotów. Efekty będziemy mogli ocenić już za pół roku.

 

źródło: facebook.com/texelinc

Dowiedz się więcej

Anna Nadolińska

Zajmuje się prowadzeniem mediów społecznościowych, a w MOXIE odkryła, że uwielbia także tworzyć strategie i optymalizować kampanie Social Ads. Jest uzależniona od Instagrama i śledzenia trendów oraz nowych możliwości marketingu internetowego. Prywatnie kocha roślinki, odkrywa nowe miejsca na poznańskiej (i nie tylko!) mapie gastronomicznej oraz szuka inspiracji na kolejne tatuaże.