Maj 17, 2019 Anna Nadolińska

Podsumowanie tygodnia nr 20

 

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Przed nami ostatni odcinek finałowego sezonu Gry o Tron, a po ostatnim zatytułowanym “Queen of ashes”, który obejrzała rekordowa liczba ponad 18 milinów widzów, powstała petycja z wnioskiem o remake ostatniego sezonu. Co może być tego powodem w świetnym artykule komentuje Vice.

źródło: HBO

Dowiedz się więcej

 

Aga Gębska: Marka H&M zauważyła i postanowiła wykorzystać różnorodność oraz naturalny wygląd kobiecych ciał. W tegorocznej kampanii kostiumów kąpielowych nie wszystkie modelki prezentowały wypracowany brzuch w rozmiarze 34. Marka zrezygnowała też z agresywnego retuszu, pozostawiając na skórze modelek rozstępy, znamiona i „pomarańczową skórkę”.

Choć trend body positivity trwa już od jakiegoś czasu, wykorzystanie go przez takiego giganta daje poczucie, że branża mody zmienia się naprawdę. Czy ktoś pamięta jeszcze czego dotyczy ciąg liczb 90-60-90?

źródło: materiały prasowe H&M

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Brytyjski oddział IKEA zaprezentował nową kolekcję Lagom, którą chce zachęcić do upcyklingu, czyli przetwarzania odpadów i robienia z nich nowych, użytecznych przedmiotów. Marka kolejny raz pokazuje jak ważna jest dla niej ochrona środowiska i zachęca do kreatywnego wykorzystania rzeczy, których już nie potrzebujemy.

Moim zdaniem to kolejny dowód na to, że IKEA śledzi trendy, wie jakie tematy są lub powinny być ważne dla jej klientów i potrafi to świetnie wykorzystać do budowania swojego wizerunku.

źródło: materiały prasowe IKEA

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Louis Vuitton zaprezentował kolekcję Cruise na rok 2020. Całe wydarzenie odbyło się na lotnisku JFK w Nowym Jorku. Wizja Cruise 2020 jest osadzona w przyszłości, dlatego projektant chciał aby kolekcja była futurystyczna. Udało mu się!

Uważam, że najciekawszym elementem całego pokazu były torebki. Szczególnie te klasyczne modele, które zostały wzbogacone o ledowe ekrany (te same, które wykorzystuje się w smartfonach) o rozdzielczości 1940 x 1440. Aktualnie są to jeszcze tylko prototypy. Torebki, które trafią do sprzedaży będą łączyć się z WiFi oraz będą posiadać dostęp do specjalnej platformy LV. Długoterminowym celem Louis Vuitton jest zatarcie różnic między torebką, a smartfonem. 

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: Ogłoszono zwycięzcę konkursu Chivas Venture 2019 dla start-upów zaangażowanych społecznie. Wygrała meksykańska firma Xilinat zajmująca się przetwarzaniem odpadów rolniczych w naturalne zamienniki cukru, który ma smak jak zwykły cukier, ale jest niskokaloryczny i może być spożywany przez cukrzyków. Na podium znalazła się też polska firma Syntoil, która opracowała ekologiczną metodę utylizacji zużytych opon (rocznie na świecie zużywa się ponad miliard sztuk). Metoda ta pozwala niemalże w 100% przywrócić materiał do obiegu.

Konkurs ten pokazuje oraz zachęca, aby przedsiębiorcy szukali i wykorzystywali innowacyjne rozwiązania, które będą miały wpływ na naszą planetę i społeczeństwo, co na przykładzie tych firm widzimy, że się dzieje, a z finansowego punktu widzenia, takim firmom też się to opłaca.

źródło: materiały prasowe Chivas Venture 2019

Dowiedz się więcej

 

Ola Piesiak: Coca – Cola ingeruje w badania naukowe – tak wynika z analizy przedstawionej na łamach “Journal of Public Health Policy”. Korporacja współpracuje z uniwersytetami i wydaje na badania miliony dolarów. Jednak jeśli wyniki nie są po jej myśli, może w dowolnym momencie przerwać projekt lub nie pozwolić na publikację rezultatów.

Tutaj pojawia się poważne pytanie o przejrzystość i kontrolę badań sponsorowanych przez firmy. Myślę, że warto przyjrzeć się też bliżej, jak ta kwestia wygląda w Polsce.

źródło: Journal of Public Health Policy

Dowiedz się więcej

 

Zuza Kubicka: YouTube rozpoczął testowanie nowego narzędzia swojego autorstwa – Bumper Machine. Program skanuje pełnoformatowe reklamy i tworzy z nich 6-sekundowe bumper ads. Algorytm wyczulony jest na kluczowe elementy reklamy, takie jak kontrast pomiędzy ujęciami, logo, konkretną część narracji czy pojawienie się produktu. Bumper Machine zdecydowanie przyspiesza proces tworzenia reklam, ale warto się zastanowić czy automatyzacja takich procesów faktycznie stanowi ułatwienie.

Czy takie rozwiązania mogą w przyszłości zagrozić niektórym zawodom marketingowym? Co więcej, czy wideo tworzone przez program będzie równie przekonywujące i naturalne, co takie stworzone w całości przez ludzi?

Dowiedz się więcej , , , , , , , , , , , , , ,

Anna Nadolińska

Zajmuje się prowadzeniem mediów społecznościowych, a w MOXIE odkryła, że uwielbia także tworzyć strategie i optymalizować kampanie Social Ads. Jest uzależniona od Instagrama i śledzenia trendów oraz nowych możliwości marketingu internetowego. Prywatnie kocha roślinki, odkrywa nowe miejsca na poznańskiej (i nie tylko!) mapie gastronomicznej oraz szuka inspiracji na kolejne tatuaże.