Styczeń 3, 2020 Anna Nadolińska

Podsumowanie tygodnia nr 1

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Stara zasada dziennikarska mówi, że “zły news to dobry news” i w takim duchu prognozy w technologi na 2020 przygotowali dziennikarze Wyborczej. Od cyfrowych detoxów przez etykę w projektowaniu AI po wejście e-sportu na giełdę. Czy to faktycznie złe informacje? Sprawdźcie:

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Zbliża się 28. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i już po raz 11. Lidl wspiera fundację Jurka Owsiaka. Bardzo mnie to cieszy, bo dzięki temu każdy – podczas codziennych zakupów – może wesprzeć WOŚP. I to nie tylko wrzucając gotówkę do puszki, ale na przykład kupując kolorowe skarpetki, które marka Many Mornings stworzyła specjalnie na tę okazję. Pamiętajcie, że warto pomagać!

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Marka sygnowana nazwiskiem Karla Lagerfelda planuje całkowicie zrezygnować z futer pochodzenia zwierzęcego i dołącza do stale powiększającej się listy PETA. Podobne zobowiązania podpisali już m.in. przedstawiciele takich brandów jak: Burberry, Chanel, Gucci, Versace czy Michael Kors.

Dowiedz się więcej

 

Martyna Pietrzak: “Flygskam” to znane niemalże na całym świecie pojęcie oznaczające wstyd przed lataniem samolotami. Ostatnio do grona “wstydliwych” pojęć dołączył köpskam. Co kryje się pod tajemniczo brzmiącym neologizmem? Słowo pochodzi z języka szwedzkiego i oznacza wstyd przed robieniem zakupów, mówi się, że to nowy skandynawski trend związany z dbaniem o środowisko. Czy köpskam wejdzie na stałe do słownika konsumentów na całym świecie? Mam szczerą nadzieję, że tak – w końcu moda zrównoważona rośnie w siłę!

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Powrót do tradycji stał się inspiracją do stworzenia naturalnych barwników! Nicole Stjernsward w ramach swojej pracy dyplomowej udowodniła, że zepsute owoce i warzywa mogą mieć praktyczne zastosowanie. Dzięki metodzie zwanej waporyzacją można wytrącić z nich barwnik. Uzyskany w ten sposób proszek można zalać wodą i oddać dzieciom, jako bezpieczną i ekologiczną farbę, albo wykorzystać jako barwnik do deserów, ciast, czy nawet ubrań.

Dowiedz się więcej , , , , , , , , ,

Anna Nadolińska

Zajmuje się prowadzeniem mediów społecznościowych, a w MOXIE odkryła, że uwielbia także tworzyć strategie i optymalizować kampanie Social Ads. Jest uzależniona od Instagrama i śledzenia trendów oraz nowych możliwości marketingu internetowego. Prywatnie kocha roślinki, odkrywa nowe miejsca na poznańskiej (i nie tylko!) mapie gastronomicznej oraz szuka inspiracji na kolejne tatuaże.