Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.
Jesteście gotowi na moc wiedzy oraz inspiracji? To zaczynamy!
Arieta Prusak: We wtorek podczas Facebook Live Mark Zuckerberg ogłosił start nowej funkcjonalności, którą przygotowuje społecznościowy gigant: Facebook Shops. Narzędzie ma umożliwić tworzenie katalogów produktowych bez konieczności posiadania własnego e-commercu małym biznesom, a w przyszłości obsługę transakcji w takich aplikacjach, jak What’s App czy Messenger. Wsparcie, zagrożenie dla e-commerce czy ratunek dla spadających wpływów z reklam? Myślę, że wszystko razem:
Aga Gębska: We wtorek obchodziliśmy Światowy Dzień Pszczół. Od nich zależy w dużej mierze nasze przetrwanie, a z sekundy na sekundę jest ich coraz mniej. Zmniejsza się również populacja innych zapylaczy. Idzie lato, siejmy więc łąki. Dla pszczół, motyli, trzmieli i innych owadów. W ostatnim numerze Wysokich Obcasów Ekstra dodatkiem są nasiona chabra bławatka. Tak na dobry początek.
Agata Dębska: Marka lodów Ben & Jerry’s lubi zaskakiwać nietypowymi projektami ze znanymi markami. Tym razem, wspólnie z Nike stworzyła nowy model sneakersów Chunky Dunky. To połączenie słynnego modelu Dunk Low sportowego brandu i lodów Chunky Monkey o smaku bananowo-czekoladowo-orzechowym. Buty pojawią się w wybranych sklepach na całym świecie. Ciekawe czy znajdą swoich wielbicieli…
Ania Nadolińska: Chcesz być częścią kawowej rewolucji? Zostań współwłaścicielem Coffeedesk! Dla tych z Was, którzy nie znają tej marki – Coffeedesk to największy i najbardziej znany sklep kawowy w Polsce, a także właściciel dwóch kawiarni. Marka planuje ekspansję na rynki zagraniczne i dlatego postanowiła wystartować z kampanią crowdfundingową. Uważam, że ten pomysł jest świetny, a plany na przyszłość robią wrażenie (trzymam kciuki za ich realizację!), dlatego zachęcam Was do zapoznania się z tym innowacyjnym projektem:
Darek Jeleniewski: Na Netflixie został wyemitowany ostatni odcinek „The Last Dance”, serialu o Michaelu Jordanie, jego karierze i Chicago Bulls. Serial zyskał bardzo dużą popularność, a wraz z nią wróciła moda na Chicago Bulls, którzy w ostatnich latach nie odnosili sukcesów w NBA i pozostawali w cieniu innych drużyn. Po emisji „The Last Dance” wzrosła sprzedaż pamiątek klubowych, buty z logiem Jordana zyskały na jeszcze większej popularności, a pierwszy model butów Air Jordan z 1985, w których grał Michael został wystawiony na aukcji i sprzedany za kwotę 560 000 dolarów.
Marta Wolsztyniak – Chudzińska: TikTok ze swoją pierwszą kampanią telewizyjną „A Little Brighter Inside” – pokazuje, że to platforma dla wszystkich!
Nikola Zaradna: Airbnb zdecydowało się na redukcję zatrudnienia, ale nie zostawiło zwolnionych pracowników samym sobie. Firma stworzyła dedykowaną zwolnionym osobom platformę, na której mogą umieszczać swoje CV, a pozostający w firmie rekruterzy pomogą odchodzącym pracownikom w znalezieniu nowej pracy.