SOCIAL MEDIA, STRATEGIA KOMUNIKACJI, SZKOLENIA

MOXIE - BLOG

Agencja Kreatywna z Poznania
Czytaj

Mamy mnóstwo powodów do radości, czyli podsumowanie 2019 roku

Jak w MOXIE minął 2019 rok? Szybko i intensywnie!  Wierzcie nam, działo się naprawdę sporo – nowe wyzwania, nowi klienci, ciekawe doświadczenia, duże zmiany i… mnóstwo inspiracji, które jak nic na świecie nakręcają nas do działania! Dziś, na finiszu 2019 roku nadszedł czas na podsumowania – wyciągamy wnioski, spoglądamy na nasze działania z perspektywy czasu, chwalimy się naszymi sukcesami i zamykamy rok z uśmiechem na twarzy, bo to był naprawdę dobry czas. Zobaczcie sami!

Nie stoimy w miejscu

Kontynuujemy nasze zeszłoroczne założenia i nadal skupiamy się na obsłudze marek z branży gastronomicznej, fashion i beauty oraz szeroko pojętego lifestyle, bo… Po prostu znamy się na tym najlepiej. W tym roku do rodziny MOXIE dołączyło aż 13 nowych marek, a my przygotowaliśmy trzy strategie komunikacji dla nowych na rynku marek – Cheers, NIWA, ERA – dwie ostatnie będą miały swoją premierę w 2020 roku. Już nie możemy się doczekać! 

Uwielbiamy próbować nowych rzeczy, a nieustanny rozwój, to coś, na co stawiamy w MOXIE dlatego 2019 rok obfitował w nowe, szalenie ciekawe wyzwania – tworzyliśmy sesję zdjęciowe, organizowaliśmy wydarzenia, projektowaliśmy logotypy i identyfikacje wizualne oraz… zrobiliśmy pierwszy w historii MOXIE kalendarz dla Timac Agro! W 2020 roku nie zamierzamy zwalniać tempa.

W MOXIE siła

2019 rok przyniósł nam ogromną zmianę – wyprowadziliśmy się z naszego biura i od maja pracujemy zdalnie. Jak to wygląda od kuchni? W każdy poniedziałek spotykamy się całym zespołem i pracujemy razem – ustalamy priorytety, konsultujemy się między sobą i szczegółowo planujemy tydzień. Pracę zdalną bardzo ułatwiają nam narzędzie takie jak Trello, Toggl, Slack i Kalendarz Google, a częste wideokonferencje to nasza codzienność. Z perspektywy czasu uważamy, że to był naprawdę dobry krok!

Ostatni rok, to również zmiany w naszym zespole – obecnie MOXIE Team liczy 8 osób, co ciekawe połowa składu dołączyła do nas w 2019 roku! Bartek Skubiszewski – nasz Junior Social Media Specialist (przed którym Facebook i Instagram nie mają żadnych tajemnic!) rozpoczynał jako stażysta, sprawdził się doskonale i… został z nami na dłużej. Nikola Zaradna – nasza nieoceniona Account Executive dołączyła do zespołu w wakacje i od tego czasu świetnie opiekuje się naszymi klientami i zasypuje ich kreatywnymi pomysłami. Martyna Pietrzak to nasza Copywriterka, która od września dba o to, by komunikacja naszych klientów była na najwyższym poziomie, a pod koniec roku dołączyła do nas również Marta Wolsztyniak – Chudzińska – Account Executive, która jest z nami od kilku dni i póki co wdraża się w agencyjne tematy.

Pniemy się w górę

Do ogromnych sukcesów minionego roku zaliczamy również awansy naszych pracowników –  Ania Nadolińska z Social Media & Ads Specialist awansowała na Digital Marketing Specialist – wierzcie nam, to dziewczyna wielu talentów – w tym roku Ania przygotowała m.in.  nową strategię content marketingową dla MOXIE, uczestniczyła w tworzeniu strategii komunikacji dla marki NIWA, oprócz tego na bieżąco konsultuje i współtworzy koncepcje kreatywne dla naszych klientów. Kolejny ogromny zawodowy skok w MOXIE zaliczył Darek Jeleniewski –  z Office Assistanta awansował na Business Consultanta. Obecnie jest odpowiedzialny za kampanie Social Ads, wprowadził także wyliczenia rentowności, usprawnił nasz budżet firmowy, czuwa nad decyzjami biznesowymi i oczywiście fantastycznie ogrania wszystkie formalne sprawy w MOXIE. Jesteśmy bardzo dumni!

DietBox ze wzrostem

Przejdźmy do naszych klientów. Catering dietetyczny DietBox to marka z którą pracujemy już 3 lata, a wyniki stale rosną! W 2019 roku zanotowaliśmy 55% wzrostu, jeśli chodzi o konwersję z social mediów na stronę www,  oprócz tego Instagramowe zasięgi wzrosły o 444% w porównaniu do 2018 roku. Zmieniliśmy również sposób komunikacji marki w social mediach, wprowadziliśmy linie tematycznych wpisów i zaprojektowaliśmy nową siatkę postów na Instagramowym feedzie. Działo się!

QUIOSQUE na plus

Z marką QUIOSQUE pracujemy już ponad 4 lata i w tym roku również możemy pochwalić się bardzo dobrymi wynikami – zanotowaliśmy 113% wzrostu zasięgów w social mediach, ruch na stronie www z mediów społecznościowych wzrósł o 198%, a transakcje w sklepie internetowym z Facebooka i Instagrama podskoczyły o aż 456%! Z QUIOSQUE prężnie działamy również na YouTube – naszą akcję Zadbaj o siebie. Modna, piękna i zdrowa 2019 obejrzało aż 192 666 osób, czyli o 25% więcej niż w ubiegłym roku.

To jednak nie koniec – filmy Strefy Kobiet QUIOSQUE były oglądane 940 178 razy (co daje 54 570 godzin oglądania), a 72% tych obejrzeń pochodzi z reklam za które jesteśmy odpowiedzialni (kampanie Google Ads). Wzrost liczby obejrzeń filmów na kanale rok do roku wynosi 53%, a czasu oglądania kanału o 64%. To nasz duży sukces!

Sukces 100% Retail&Fashion

Tegoroczna VI edycja konferencji 100% Retail&Fashion była wyjątkowa, ponieważ pierwszy raz odbyła się w Poznaniu. Industrialne przestrzenie Starego Browaru okazały się idealnym miejscem na rozmowy o modzie, sprzedaży i technologii – nasi goście byli zachwyceni! Sama konferencja również okazała się dużym sukcesem – ciekawy, różnorodny program, szerokie grono ekspertów (byli z nami eksperci z takich marek jak Ania Kruk, Facebook, answear.com, Promod, Kubota, Moodo, Kukukid, Moon Boot, Decathlon, Diverse i wielu innych) i interesujące prelekcje sprawiły, że po wydarzeniu otrzymaliśmy bardzo pozytywny feedback, który… Szalenie nas motywuje! Już szykujemy się na kolejną edycję!

W kontekście 100% Retail&Fashion musimy pochwalić się także tym, że w 2019 roku powstała nowa strona, a my mocno zaangażowaliśmy się w rozwój bloga – pojawiają się na nim cotygodniowe prasówki, publikujemy na nim także artykuły i wywiady związane z modą oraz sprzedażą. Social media również są dla nas powodem do dumy – odnotowaliśmy wzrosty zasięgu o 416% w porównaniu do października 2018, więc to naprawdę duży sukces. W 2020 roku planujemy działać z jeszcze większym rozmachem!

Coś od siebie

Dzielenie się wiedzą weszło nam w krew, dlatego w 2019 roku MOXIETalks zadebiutowało jako podcast – póki co mamy na swoim koncie 5 odcinków, ale w zanadrzu mamy mnóstwo pomysłów – i musimy to przyznać: nasz podcastowy apetyt został rozbudzony!

Oprócz podcastów stawiamy także na kontakt bezpośredni i chętnie występujemy na konferencjach i wydarzeniach branżowych – w tym roku były to: 

  • Beauty Meeting,
  • EuroGastro,
  • Food Business Forum, 
  • Food Intercative Days,
  • Peace & Law, 
  • Spotkanie Mistrzów Gastronomii, 
  • Szyte na miarę,
  • Targi Food Expo w Gdańsku,
  • Targi Polagra Gastro.

Naszym cotygodniowym rytuałem są blogowe podsumowania, które od końca maja 2019 publikujemy co piątek. Dzielimy się przemyśleniami na tematy, które nas interesują i bardzo to lubimy! 

2020 rok w MOXIE zapowiada się bardzo pracowicie! Mamy mnóstwo planów, czeka nas wiele wyzwań, ale szczerze mówiąc, to… Nie możemy się doczekać! 

Podsumowanie tygodnia nr 51

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Końcówka roku to czas podsumowań ostatnich 12 miesięcy, a ja zachęcam Was do tego, żeby sprawdzić podsumowanie ostatnich 24 lat najlepiej zarabiających firm technologicznych. Enjoy!

Dowiedz się więcej

 

Aga Gębska: Artysta Sven Signe den Hartogh stworzył flagę dla ludzkości. Bez koloru, emblematów taką, która nikogo nie wyklucza, ani ze względu na kolor skóry, pochodzenie, orientację seksualną, ani z jakiegokolwiek innego względu.
Najciekawsze w tej fladze jest to, że wykonana jest z tworzywa, które zdaje się być plastikową folią. Artysta w komentarzu do pracy nie wspomina nic o materiale użytym do wykonania pracy, jednak wydaje mi się to niezwykle ironiczne, że flaga mająca reprezentować całą ludzkość powstała z tworzywa, którym ta ludzkość tak skutecznie zaśmieca swoje otoczenie.

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Elżbieta II szuka osoby na stanowisko Head of Digital Engagement, czyli po prostu specjalisty ds. social mediów, który zajmie się jej mediami społecznościowymi. Pomijając fakt jakim ciekawym środowiskiem pracy dla marketingowców musi być Pałac Buckingham, to sama oferta pokazuje, że nie da się funkcjonować w dzisiejszym świecie bez odpowiedniego wizerunku online. Nawet, jeśli jest się najdłużej panującą monarchinią Wielkiej Brytanii.

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Według domu mody Céline Instagram jest już passé, dlatego do nowej kampanii marka zaprosiła gwiazdę TikToka – Noena Eubanks. Noen ma osiemnaście lat i na aplikacji TikTok obserwuje go ponad 7,6 mln osób. Ma rozjaśnione włosy, nie wstydzi się nosić makijażu i wygląda jak profesjonalny model. Idealnie wpasowuje się w estetykę dyrektora kreatywnego Hediego Slimane’a. W kampanii Céline na wiosnę-lato 2020 influencer pozuje w charakterystycznej dla Slimane’a czerni i bieli, ubrany w pasiasty crop top, skórzaną kurtkę i wąskie dżinsy.

Dowiedz się więcej

 

Martyna Pietrzak: Moda wolna od okrucieństwa już dawno przestała być trendem – stała się długotrwałą tendencją, która na do której przyłącza się coraz więcej marek, które nie chcą przykładać ręki do cierpienia zwierząt. Tym razem do grona marek “fur free” dołączyła polska marka MISBHV, która należeć będzie do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer (Fur Free Retailer). Popularna marka wykorzystuje swoje “5 minut” i pokazuje, że marka modowa może jednocześnie działać w słusznym celu. W pełni popieram.

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: A gdyby tak… uruchomić AdBlock’a offline? Kilka miesięcy temu w Agencji Wunder podczas burzy mózgów dotyczącej świątecznej reklamy agencji pracownicy z humorem stwierdzili, że najlepiej nie emitować jej w ogóle. Pomysł wcielono w życie, jako prezent dla konsumentów, którzy w okresie świątecznym są zalewani jeszcze większą ilością reklam. Można powiedzieć, że przy okazji firmie Wunder udało się sprowadzić do miasta “białe” święta 🙂

Dowiedz się więcej

Podsumowanie tygodnia nr 50

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Greta Thunberg została człowiekiem roku w plebiscycie TIME. Nastolatka, która rozpoczęła swój indywidualny strajk klimatyczny, stała się symbolem walki tysięcy młodych ludzi protestujących w swoich miastach w Europie i na świecie. Osobiście najbardziej ciesze się z tego, że dzięki tej okładce TIME zwraca uwagę na problem, którego rządy i międzynarodowe biznesy nie mogą ignorować, bo nie ignorują ich już ich wyborcy i klienci.

Dowiedz się więcej

 

Aga Gębska: Kilka dni temu trafiłam na bardzo interesującą rzecz – urnę z lodu. Wydało mi się to bardzo ładne i symboliczne. Pełne poezji, niezwykle proste, jednocześnie blisko natury. Autorką jest amerykańska projektantka diane leclair bisson. Ona, opisując swój produkt mówi o zrównoważeniu, ekologii i niskim śladzie węglowym, ale dla mnie jest on czymś o wiele szerszym. Przeczytajcie.

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Kocham święta i świąteczne reklamy, dlatego polecam Wam przegląd tegorocznych bożonarodzeniowych spotów. Będzie ciekawie, wzruszająco, na pewno też nie raz się uśmiechniecie. Miłego oglądania 🙂

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: H&M cały czas stara się poprawić swój wizerunek jeśli chodzi o ekologię. Marka wypuszcza regularnie kolekcje ubrań z przyjaznych dla środowiska materiałów, prowadzi zbiórkę tekstyliów czy tworzy system do wypożyczania ubrań (o którym pisaliśmy w zeszłym tygodniu). Natomiast teraz szwedzka sieciówka zaczęła oferować dostawy do domu rowerem. Na razie usługa dostępna jest tylko w trzydziestu holenderskich miastach. Dobrą wiadomością jest cena dostawy, która jest taka sama jak w przypadku innych opcji.

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: „Wypożyczalnia choinek Volvo” to akcja, którą Volvo chce zachęcić do zadbania o środowisko i w okresie świąt można w wybranych salonach wypożyczyć choinkę w doniczce na 2 tygodnie do domu, a po świętach ją zwrócić. Zwrócone drzewko trafia do hodowli gdzie jest ponowieni zasadzone, a dodatkowo Volvo za każde wypożyczone drzewko zobowiązuje się zasadzić kolejnych 10. To już 3 taka akcja polskiego oddziału tej marki, która cieszy się coraz większym zainteresowaniem.

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: „+1,5ºc lo cambia todo”, co oznacza „+1,5ºc zmienia wszystko” – to nazwa akcji zorganizowanej przez WWF we współpracy z madryckim muzeum Prado. W jej ramach powstała kolekcja przerobionych obrazów m.in. Diego Velazqueza i Francisco de Goya. Zmiany na obrazach dokładnie przedstawiają to, co stanie się ze światem w momencie kiedy średnia temperatura na Ziemi wzrośnie o 1,5 stopnia Celsjusza. Zmiany klimatyczne są faktem, który coraz wyraźniej można dostrzec gołym okiem, a takie przedsięwzięcia są potrzebne aby uświadamiać ludziom sytuację, w której się znaleźliśmy i którą powinniśmy ratować!

Dowiedz się więcej

Dlaczego marki muszą mieć wartości?

Pora na nowe MOXIEtalks! Posłuchacie nas na SoundCloud, Spotify, YouTube i Apple Podcasts.

Dobre marki są, jak ludzie. Potrafimy się z nimi utożsamiać, wywołują w nas emocje, jesteśmy w stanie im zaufać lub po prostu – tak samo jak ludzi – ich nie lubimy. Lepiej komunikuje nam się z osobami, z którymi wyznajemy te same wartości, bo to oni budują nasz krąg zaufania. Podobnie jest z markami, dlatego w dzisiejszym odcinku MOXIEtalks Arieta Prusak i Nikola Zaradna rozmawiają o tym, dlaczego marki trzeba budować w oparciu o wartości. Miłego słuchania!

Nasz podcast znajdziesz również na Apple PodcastSoundCloudPodomatic oraz YouTube.

Podsumowanie tygodnia nr 49

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Aga Gębska: Pantone ogłosił kolor roku 2020 – CLASSIC BLUE. Znany ze swoich niesamowitych właściwości, ma nam zapewnić poczucie stabilności i spokoju.

View this post on Instagram

Introducing the Pantone Color of the Year 2020, PANTONE 19-4052 Classic Blue, a timeless and enduring blue hue elegant in its simplicity. Suggestive of the sky at dusk, the reassuring qualities of Classic Blue offer the promise of protection; highlighting our desire for a dependable and stable foundation from which to build. As we cross the threshold into a new era, Pantone has translated the hue into a multi-sensory experience to reach a greater diversity of people and provide an opportunity for everyone to engage with the color. We will be tapping into sight, sound, smell, taste, and texture to make the Pantone Color of the Year for 2020 a truly immersive color experience for all. Link in bio to learn more about Classic Blue. #Pantone2020

A post shared by PANTONE (@pantone) on

Dowiedz się więcej

Bartek Skubiszewski: H&M testuje nowe rozwiązanie – możliwość wynajmu ubrań. Aktualnie opcja dostępna jest tylko w jednym z flagowych sklepów w Szwecji. Członkowie klubu lojalnościowego mogą wypożyczyć na tydzień jedną z pięćdziesięciu pozycji, które w tej chwili dostępne są w nowym programie H&M. Marka zamierza testować rozwiązanie przez najbliższe trzy miesiące, jeśli testy przyniosą dobre wyniki, możliwa jest ekspansja projektu na inne kraje.

źródło: materiały prasowe

Dowiedz się więcej

Darek Jeleniewski: Po 35 latach Jordan Brand zapowiedział, że wypuści na rynek buty, w których karierę w NBA rozpoczynał Michael Jordan. Buty trafią do sprzedaży w pakiecie, 2 pary w jednym kartonie. Znajdą się w nim Nike Air Ship – buty zakazane przez NBA ponieważ nie spełniały norm co do ubioru koszykarzy oraz Air Jordan 1 – model na którym Nike oparło swoją pierwszą kampanie reklamową związaną z tymi zakazami. Główną kolorystkę nazwali wtedy ‘banned’ i wznowili sprzedaż tego modelu w 2016r. wyprzedając wszystko w jeden dzień. Ten zestaw będzie utrzymany w kolorystyce biało-czerwonej i można się spodziewać, że także rozejdzie się bardzo szybko.

Dowiedz się więcej

Martyna Pietrzak: Black Friday dla marki Foreo okazał się naprawdę czarnym dniem. W wyniku zakłóceń na stronie internetowej foreo.com przez dwie godziny można było kupić flagowe urządzenie do pielęgnacji UFO w cenie 43 zł. Cena regularna produktu to 1199 zł, co oznacza, że w wyniku błędu produkt został przeceniony aż o 96%! W wyniku zakupowego szaleństwa (z błędem w tle) marka straciła ponad 10 milionów dolarów!

Dowiedz się więcej

Nikola Zaradna: Sezon na świąteczne reklamy trwa w najlepsze! Niemiecki oddział sieci McDonald’s zaprezentował nową kampanię promocyjną. Nie jest żadnym zaskoczeniem fakt, że marka nie postawiła na reklamowanie swoich produktów w okresie bożonarodzeniowym, a w zamian za to zwróciła uwagę na istotne wartości. Muszę przyznać, że całość wyszła bardzo dobrze, dlatego chętnie podaję tą reklamę dalej!

Dowiedz się więcej

Podsumowanie tygodnia nr 48

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Ania Nadolińska: Miasto Poznań ruszyło z kampanią #PoznańBezPlastiku. Cieszę się, kolejne duże miasto postanowiło uświadamiać swoich mieszkańców o problemie, jakim jest wszechobecny plastik i brak recyklingu odpadów. To poważny problem, dlatego potrzebujemy szeroko zakrojonych kampanii społecznych oraz edukacji w tym zakresie. Dobrze, że zaczyna się to dziać.

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Po długich zapowiedziach francuski dom mody Hermès wchodzi ma polski rynek. W środę odbyło się wielkie otwarcie pierwszego butiku w warszawskim hotelu Raffles Europejski. Hermès to jedna z najbardziej luksusowych i prestiżowych marek na świecie. Założył ją w 1837 roku w Paryżu Thiery Hermès, który zajmował się produkcją akcesoriów do jazdy konnej. Z czasem marka rozszerzyła swoją ofertę o wyroby ze skóry i z jedwabiu. Aktualnie produkty Hermès są jednymi z najbardziej pożądanych na całym świecie. Dowodem są m.in. torby Birkin i Kelly, na które popyt jest tak wielki, że trzeba zapisywać się na listy oczekujących.

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: Adidas i Prada zaprezentowali swoją wspólną kolekcje. Zaprezentowane zostały 2 nowe produkty nad którymi pracowali projektanci z Prady. Pierwszym z nim są Superstary, kultowe już buty Adidasa, które na półkach pojawia się w limitowanej edycji 700 sztuk. Drugi to skórzana torba do kręgli. Wszystko utrzymane w białej kolorystyce i obrandowane w czarne loga obu marek. Nie znana jest jeszcze cena produktów, ale bez względu na nią, można się spodziewać, że limitowana kolekcja butów bardzo szybko się wyprzeda.

Dowiedz się więcej

 

Martyna Pietrzak: Kiedy niektóre magazyny modowe opuszczają rodzimy rynek, Vogue Polska rośnie w siłę – prestiżowy magazyn poświęcony modzie kilka dni temu zaprezentował swoją aplikację mobilną, która jest rozszerzoną wersją Vogue.pl. Co ciekawe, aplikacja dostępna jest w dwóch wersjach – pierwsza to wersja darmowa, druga zaś jest opcją “premium” dla prenumeratorów i są w niej dostępne dodatkowe treści (m.in. artykuły z zagranicznych edycji magazyny) i podcasty współtworzone ze Storytel. Polski Vogue idzie jak burza – zastanawiam się, czym jeszcze nas zaskoczy! 🙂

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Kolejne poznańskie ulice przechodzą metamorfozę! Tym razem zmiany widoczne są na szyldach lokali przy ulicy Wrocławskiej. Całe zamieszanie wokół szyldów ma swój początek w dokumencie ograniczającej samowolę reklamową w okolicach Starego Rynku. Mogłoby pojawić się pytanie: Jak to? Marketerka przeciwko szyldom? Właśnie że tak! Jestem zdania, że przedsiębiorcy projektując wygląd zewnętrzny i szyldy swoich lokali powinni brać pod uwagę również klimat lokalizacji. W taki sposób wspólnymi siłami możemy stworzyć piękne miasto.

Dowiedz się więcej

 

Podsumowanie tygodnia nr 47

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Z jednej strony jako naród jesteśmy liderem pod kątem zainstalowanych wtyczek AdBlock w wyszukiwarkach. Z drugiej już co trzeci internauta w Polsce korzysta w płatnych platform VOD a 57% z nich wybiera Netflixa. Więcej na ten temat w badaniu przeprowadzonym przez Mindshare Polska:

Dowiedz się więcej

 

Aga Gębska: Internetowy magazyn NOIZZ.pl we współpracy z firmą Asus przygotował artykuł o najlepszych proekologicznych wynalazkach 2019. To bardzo ekscytujący temat i w coraz więcej pojawia się takich podsumowań, a temat ekologii zajmuje coraz więcej miejsca w debacie publicznej. (Przy okazji polecam wydanie specjalne Tygodnika Powszechnego) Co chwilę słyszymy o nowych rozwiązaniach, które uratują nas przed plastikiem, uratują nas przed zagładą… Jest w tym wszystkim radosna nadzieja, że oto pojawia się coś, co pozwoli nam, żyć jak dotychczas, a jednocześnie zachować nasze otoczenie, że już nie musimy się martwić. Zaraz po tej euforii pojawia się wątpliwość. Czy którykolwiek z tych wspaniałych surowców, produktów zostanie wprowadzony na taką skalę, by cokolwiek zmienić? Dlaczego dopiero teraz, kiedy naprawdę może być za późno, staliśmy się tak kreatywni? Czy nie można było w ten sposób postępować już wcześniej? Czy będziemy w stanie pokonać własne przyzwyczajenia i wygodnictwo?

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Make Friday Green Again to hasło, które przyświeca francuskiej akcji przeciwko Black Friday. Prawdą jest, że ten dzień sprawia, że wpadamy w zakupowe szaleństwo, kupujemy rzeczy, które nie są nam potrzebne i tym samym przyczyniamy się do pogorszenia stanu naszego środowiska. Dlatego marka FAGUO powiedziała stop nieprzyzwoitym wyprzedażom, a poparło ją aż 450 innych brandów. Bardzo podoba mi się ta akcja, ponieważ sama staram się być świadomą konsumentką i nie planuję zakupów podczas Czarnego Piątku. Przyłączycie się?

View this post on Instagram

#makefridaygreenagain : FAGUO a réuni plus de 450 marques qui ne feront pas le Black Friday. Nous encourageons à profiter du vendredi 29 novembre pour trier, revendre et recycler le superflu afin de voir ce dont nous avons vraiment besoin. Nous voulons recréer du sens et restaurer une consommation raisonnée. Consommer ce dont on a vraiment besoin et au prix juste. Nous vous invitons par exemple à venir déposer vos baskets, vêtements, sacs dans nos bornes de tri et de recyclages disponibles dans les 25 boutiques FAGUO. – FAGUO gathered more than 450 brands that won't take part in the Black Friday. We encourage everyone to use this Friday, November 29th to sort, resell and recycle the superfluous goods they have in order to know what we really need. We want to restaure a meaningful and reasoned consumption. Consume what we really need at the fair price. We invite you, for example, to drop your sneakers, clothes, bags in our sorting and recycling boxes availabale in each of the 25 FAGUO stores located in France. #faguo #mode #mfga#upcyclingfashion #upcycling #blackfriday #noblackfriday #reason #fashionsustainability #sustainablefashion #sustainableliving #sustainable

A post shared by FAGUO (@faguo) on

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Reebok po raz drugi podjął współpracę z polską marka MISBHV. Wcześniej marki połączyły siły przy okazji kolekcji wiosna-lato 2019, w efekcie czego powstał futurystyczny projekt MISBHV Reebok Daytona DMX. Tym razem powstał model w jednolitym czarnym kolorze z zielonymi, neonowymi akcentami, który został wzbogacony o amortyzującą technologię DMX. Najnowsza interpretacja klasycznego modelu Daytona to fuzja przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Gratulujemy!

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: Peugeot rozpoczął promowanie swojego najnowszego elektrycznego modelu 208. Na ulicach pojawiły się billboardy, które poza reklamowaniem auta, wyposażone są w czujniki akustyczne zamieniające fale dźwiękowe generowane przez hałas miejski w energie elektryczną. Billboard wyposażony jest w gniazdko i z uzyskanej energii można naładować auto. Na tą chwilę nie można w ten sposób uzyskać dużej ilości energii, ale pomysł sam w sobie jest już dobrą reklamą dla Peugeota, a technologię z czasem można rozwinąć i uzyskać lepsze efekty.

Dowiedz się więcej

 

Martyna Pietrzak: Akcesoria Victoria’s Secret w Rossmannie? Tak! Od 16 października do końca miesiąca w popularnej sieci drogerii trwa promocja na portfele, kosmetyczki i torebki kultowej marki, które sprzedają się w ekspresowym tempie (co nie powinno dziwić, bo ceny są naprawdę kuszące). To nie pierwszy raz, kiedy Rossmann oferuje swoim klientkom produkty z “górnej półki” – swego czasu można tam było kupić kolekcję zaprojektowaną przez Gosię Baczyńską.

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Allegro pokazało już swój tegoroczny świąteczny spot! Od ukazania się poruszającego filmu o Dziadku w grudniu 2016 roku wielu Polaków co roku czeka na kolejną kreację marki. W tym roku video nosi tytuł “Album” i pokazuje problem komunikacji międzypokoleniowej który tworzy technologia. Osobiście do tegorocznego spotu mam bardzo ambiwalentny stosunek, ponieważ zamiast wzruszenia które wywoływały u mnie wcześniejsze spoty, pojawiło się w mojej głowie skojarzenie z powszechną akceptacją niezdrowego uzależnienia od technologii. Czy ktoś podziela moje odczucia?

Dowiedz się więcej

Podsumowanie tygodnia nr 46

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Marquard Media Polska rezygnuje z wszystkich magazynów i zwalnia 70 proc. pracowników. Oznacza to koniec dla drukowanych wersji takich tytułów, jak: Playboy, Joy, Cosmopolitan czy Harper’s Bazar. Jednocześniej rezygnuje też z portali online dla tych tytułów. Skupi się na kozaczek.pl, zeberka.pl i CKM.PL. Nie świadczy to o nas jako odbiorcach najlepiej, bo statystyki wyraźnie pokazują, co “lepiej się klika”.

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Burger King wprowadził bezmięsnego burgera, który nazywa się Rebel Whopper. W pierwszym momencie pomyślałam – super sprawa, jest coraz więcej wegan i wegetarian. Jednak okazało się, że ten produkt nie jest dla nich – burger jest smażony na grillach z wołowiną, ponieważ – jak piszą sprawcy całego zamieszania – dzięki temu Rebel Whopper zachowa 100% smaku. Po pierwsze bardzo słabo świadczy o marce fakt, że aby coś miało smak, to musi być grillowanie w zwierzęcym tłuszczu. Po drugie – naprawdę?! Skąd ten pomysł? Przecież klienci jedzący mięso raczej nie będą zainteresowani taką alternatywą, a weganie i wegetarianie znienawidzą Burger Kinga na zawsze. Takiego sabotażu własnej marki nie widziałam od dawna.

Prawdziwy rebel. Rebel Whopper, 100% Whopper, 0% wołowiny. Już tu jest.

Opublikowany przez Burger King Polska Wtorek, 12 listopada 2019

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Włoski dom mody oraz najpopularniejsza sportowa marka łączą siły! To będzie jedna z najgłośniejszych kolaboracji w historii mody. Kilka dni temu na instagramowym profilu adidas originals i Prada pojawiły się identyczne posty. Na zdjęciach widoczna była biała torba z logo włoskiego projektanta, a z niej wystawiające dwa pudełka po butach, podpisane „adidas”. Nie razie nie znane są szczegóły, choć jestem przekonany, że ta współpraca będzie prawdziwym sprzedażowym hitem!

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: Nike zaprezentowało nową kolekcję butów, które pojawią się w sprzedaży 7 grudnia. Jest to szczególna kolekcja, bo zaprojektowana przez szóstkę dzieci ze szpitala OHSU Doernbecher, które miały za zadanie stworzyć buty obrazujące walkę z ich chorobą. Tak powstała kolekcja „The Super Six”. Pieniądze ze sprzedaży butów trafią na konto szpitala. Nike już nie pierwszy raz tworzy taką kolekcje butów, żeby wesprzeć szpitale dziecięce i ta akcja już na stałe wpisała się w kalendarz Nike.

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Wybrano słowo roku 2019! Wedlug Collins Dictionary jest to ,,Strajk Klimatyczny”. W zestawieniu znalazły się też takie słowo jak ,,influencer” i “niebinarność”. W zeszłym roku podium zajęło słowo “single-use”, które wówczas językoznawcy tłumaczyli wzrastającą świadomością społeczeństwa na tematy środowiskowe. Myślę że tegoroczny zwycięzca tylko potwierdza ich teorię.

Dowiedz się więcej

Dlaczego marki potrzebują ambasadorów?

Wracamy z nowym MOXIEtalks! Posłuchacie nas na SoundCloud, Spotify, YouTube i Apple Podcasts.

Tym razem  Arieta Prusak i Nikola Zaradna poruszają temat ambasadorów marek, czyli osób, które korzystnie wpływają na wizerunek danej marki. Dowiesz się dlaczego posiadanie ambasadorów jest ważne, jaki jest tego koszt oraz jak dopasować odpowiednią osobę do produktu i odbiorców. Przedstawimy również sposoby na analizowanie konsumentów, ich zachowania oraz automatyzowanie komunikacji z nimi.

Nasz podcast znajdziesz również na Apple PodcastSoundCloud, Podomatic oraz YouTube.

 

Podsumowanie tygodnia nr 45

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Google uruchamia program akceleracyjny dla społecznie odpowiedzialnych startupów. Pierwszy nabór startuje w Europie, na Bliskim Wschodzi i w Afryce. Co prawda technologiczny gigant nie zamierza inwestować w wybrane startup’y, ale gwarantuje bezpośredni dostęp do inwestorów, a co dla mnie najważniejsze zwraca uwagę na to, że potrzebujemy rozwoju innowacji w służbie środowisku i społeczeństwu:

Dowiedz się więcej

 

Aga Gębska: Powstała alternatywa dla kaszmiru – Vegetavle Cashmere. Włókno produkowane jest między innymi z odpadów sojowych. Zachowuje miękkość i właściwości włókna pochodzenia zwierzęcego, ale ma dużo mniejsze koszty środowiskowe, i co najważniejsze nie powoduje cierpienia zwierząt.

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Kawowy importer 88 Graines utworzył w tym roku specjalny program “Pomóżmy posprzątać Gwatemalę.” Program ma na celu zaprojektowanie i zaimplementowanie programu recyklingu dla regionów Acatenango i Huehuetenango oraz wdrożenie programu edukacyjnego o recyklingu dla uczniów lokalnych szkół. Ma to także za zadanie zwiększyć świadomość zarówno producentów, jak i kawowych konsumentów. Polska palarnia Hard Beans i CoffeeDesk dołączyli do tej akcji, co bardzo mnie cieszy!

Kawa, a bycie less waste ♻️

Razem z Hard Beans Coffee Roasters bierzemy udział w projekcie Co-Changers, którego owocem jest niezwykła kawa: http://bit.ly/co-changers – więcej na jej temat, oraz dlaczego ma tak wiele wspólnego z ideą #lesswaste dowiesz się nietypowo, bo filmowo!

Opublikowany przez Coffeedesk Środa, 6 listopada 2019

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Lil Miquela, Laila Blue czy Noonnoouri to zagraniczne wirtualne influencerki, które robią karierę na Instagramie. Również w Polsce powstała taka postać – Sara Kosmos. Mieszka w Warszawie i lubi modę, szczególnie streetwear. Na swoim Instagramie publikuje zdjęcia z podróży czy ze spotkań z polskimi celebrytami. Sara w jednym ze swoich wpisów zachęcała również do głosowania w ostatnich wyborach. Aktualnie wirtualną influencerkę śledzi ponad 2 tysiące fanów i liczba ta cały czas rośnie.

Dowiedz się więcej

 

Martyna Pietrzak: Podświetlana Mona Lisa, torba-rzeźba, dywan do złudzenia przypominający paragon. 5.11 do sklepów IKEA weszła kolekcja zaprojektowana przez Virgila Abloha – założyciela marki Off-White i dyrektora artystycznego męskiej linii Louis Vuitton. MARKERAD składa się z 15 przedmiotów, których znakiem rozpoznawczym jest minimalizm i ironia. Jak deklarują twórcy kolekcja jest dedykowana millenialsom urządzającym swoje pierwsze mieszkanie. W końcu wielofunkcyjna kanapa, oryginalny dywan i skrzynka na narzędzie idealnie sprawdzą się jako mieszkaniowy start.

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Polscy konsumenci są najbardziej skłonni zapłacić więcej za produkty w opakowaniach zawierających mniej tworzyw sztucznych. Łał! Przyznam że wyniki badania L’ObSoCo przygotowane dla DS Smith przyjemnie mnie zaskoczyły. Wyniki pokazują również (wzrastający!) odsetek osób, które sortują odpady domowe, a także poziom zaniepokojenia wpływu opakowań na środowisko.

Dowiedz się więcej