SOCIAL MEDIA, STRATEGIA KOMUNIKACJI, SZKOLENIA

MOXIE - BLOG

Agencja Kreatywna z Poznania
Czytaj

Podsumowanie tygodnia nr 21

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Podcasty rosną w siłę (wiadomo o tym od ponad roku), ale obecnie następuje prawdziwy przełom. Spotify coraz bardziej promuje podcasty w swojej aplikacji i jaki jest skutek? Najczęściej wybieraną “podcastową” platformą w Polsce jest właśnie Spotify. Jako wielka fanka tej aplikacji oraz podcastów zacieram ręce z radości 🙂

źródło: własne

Dowiedz się więcej

 

Aga Gębska: Ze świata “guilty pleasures”. W czasie kiedy trwa już 17. sezon amerykańskiego “Project runway”, Netflix produkuje własne show dla projektantów mody – “Next in Fashion”. Ma być emitowany w 2020 roku. Kilka dni temu na Instagramie programu pojawiły się pierwsze posty. Czy są jeszcze miłośnicy talent shows?

źródło: independent.co.uk

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Ruszyła akcja “Bez spiny jem rośliny” twórców RoślinnieJemy. To pierwsza kampania outdoorowa zachęcająca do spożywania mniejszej ilości mięsa. Organizatorzy akcji przygotowali także przewodnik po wegańskich produktach w sieciowych sklepach, który dostępny jest na: https://roslinniejemy.org/zakupy i pomoże w przygotowaniu szybkich, smacznych oraz niedrogich roślinnych posiłków.

To świetna akcja nie tylko dlatego, że powinniśmy przestać jeść mięso dla dobra naszej planety, ale także ze względu na swobodny język, który nic nikomu nie narzuca i zachęca do małych kroków we własnym tempie. Myślę, że taka postawa może pomóc przekonać do zmiany także zagorzałych mięsożerców.

źródło: RoślinnieJemy

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: W Baku odbędzie się finał Ligi Europy między Arsenalem i Chelsea. Mkhitaryan nie zagra w tym meczu ze względów politycznych – jest Ormianinem, a obywatele tego kraju nie mogą przyjeżdżać do Azerbejdżanu. Respect to jedna z kampanii UEFA, która w tym przypadku chyba nie ma znaczenia, ponieważ polityka wygrała ze sportem. Sytuacja piłkarza była znana już, gdy Arsenal zapewniał sobie kolejne awanse, ale działaczom zmiana miejsca z finansowego punktu widzenia się nie opłacała. Baku to jedno z najszybciej rozwijających się miast na świecie, gdzie są bardzo duże pieniądze. a niedawno powstał też nowoczesny stadion.

Mkhitaryan może nie jest najlepszym piłkarzem swojej drużyny, ale rozgrywał mecze we wcześniejszej fazie pucharu, wywalczył z drużyną awans, a nie zagra w finale przez obawę o swoje życie. #Respect is everything, a może w tym wypadku pieniądze?

Dowiedz się więcej

 

Ola Piesiak: Tryb ciszy w Uberze. Na razie testowany w Stanach Zjednoczonych w przejazdach premium Uber Black oraz Uber Black SUV. Pasażerowie mają do wyboru 3 możliwości: “Preferuję ciszę”, “Chętnie porozmawiam” oraz “Bez preferencji”. Przesada? Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto nigdy nie zapragnął, aby kierowca przestał mówić 😉 Ciekawi mnie, jak wielu Polaków byłoby w stanie dodatkowo zapłacić za taką opcję.

źródło: bankier.pl

Dowiedz się więcej

 

Zuza Kubicka: Marks & Spencers wprowadzi wirtualne przymierzalnie, oparte na skanowaniu 3D opracowanym przez firmę Texel. Dzięki narzędziu zarówno klienci odwiedzający sklep, jak i ci korzystający ze specjalnej aplikacji, będą mogli sprawdzić jak dany produkt czy dany rozmiar leżałby na ich ciele, bez konieczności przymierzenie ubrań w sklepie. Obecnie, 18 procent całej sprzedaży firmy pochodzi z e-commerce, a odsetek ten ma zwiększyć się do 30 procent w roku 2022.

Nie dziwi więc, że brytyjska marka dąży do tego, aby stać się wiodącą siecią w Wielkiej Brytanii pod względem rozwiązań cyfrowych. Wirtualna przymierzalnie miałaby usprawnić sprzedaż online oraz zmniejszyć ilość zwrotów. Efekty będziemy mogli ocenić już za pół roku.

 

źródło: facebook.com/texelinc

Dowiedz się więcej

Co to znaczy, że jesteśmy kreatywni?

Hermann Vaske, twórca filmu “Dlaczego jesteśmy kreatywni?”, spędził 30 lat życia na zadawaniu swoim rozmówcom tytułowego pytania. Nagrał około 50 odpowiedzi różnych osób, które są powszechnie uznawane za kreatywne – byli wśród nich przedstawiciele świata filmu, artyści, muzycy, politycy, a także naukowcy. Nietrudno się domyślić, że ostatecznie Vaske nie otrzymał jednej, uniwersalnej odpowiedzi, a kwestia pochodzenia kreatywności pozostała nierozstrzygnięta.

Kreatywny czyli jaki?

Jednak, skoro nie wiemy dlaczego jesteśmy kreatywni, to warto zastanowić co to w ogóle oznacza. Każda osoba pracująca w agencji marketingowej na pewno powiedziała o sobie lub usłyszała od innych, że jej praca jest kreatywna. A czy przedstawiciele innych branż też to słyszą? Nie sądzę, ponieważ kreatywność często łączymy z czymś abstrakcyjnym, niefizycznym i trochę oderwanym od rzeczywistości.

Jest to bardzo krzywdzące przekonanie, ponieważ kreatywność pochodzi od łacińskiego słowa creatus, czyli twórczy, co oznacza, że wystarczy tworzyć, aby być kreatywnym. Nie ma znaczenia, czy rzeczą przez nas stworzoną jest slogan reklamowy, tabelka w Excelu pełna formuł czy ceramiczny wazon. Kreatywność to tworzenie.

Jesteś Innowatorem czy Producentem?

Adobe stworzyło interesujący quiz, dzięki któremu możemy sprawdzić jaki jest nasz kreatywny typ osobowości – czy częściej podchodzimy do spraw analitycznie, jesteśmy wizjonerami i wszędzie widzimy potencjał lub czy mamy naturę myśliciela. Oczywiście nie jest to rzetelny test psychologiczny, ale może nam pomóc uzmysłowić sobie, że kreatywność przybiera naprawdę różne formy.

Typy zaproponowane przez autorów testu to Artysta, Myśliciel, Twórca, Producent, Marzyciel, Innowator oraz Wizjoner. Ten ostatni to mój typ, który charakteryzuje się tym, że jest pełen wielkich pomysłów oraz widzi wszędzie potencjał i możliwości.

żródło: https://mycreativetype.com/

 

Najciekawszą rzeczą, którą pokazał mi ten quiz jest to, jak bardzo się różnimy mimo określania się tym samym słowem. W MOXIE każda osoba, która zrobiła test miała inny wynik. Mimo pracy w tej samej branży i przy tych samych projektach patrzymy na sprawy inaczej – dostrzegamy inne szanse oraz zagrożenia mimo identycznej sytuacji wyjściowej. To bardzo duża wartość dla zespołu, gdy Wizjoner ma przy sobie Myśliciela, który potrafi go sprowadzić na ziemię i przedstawić swoją perspektywę.

Czy kreatywność jest jeszcze ważna?

Skoro każdy z nas może być kreatywny na swój osób, to powinniśmy się zastanowić czy kreatywność jest jeszcze jakąkolwiek wartością – na przykład dla marketingu. Czy w dobie pogoni za wynikami jest to nadal istotne? Czy mając tyle narzędzi marketingowych, formatów reklamowych lub ciekawych case studies możemy się jeszcze czymkolwiek wyróżnić i czy potrzebujemy kreatywności?

Oczywiście, że tak. Kreatywność nie jest jedyną cechą warunkującą dobrą i skuteczną kampanię reklamową lub strategię komunikacji. Sama znajomość narzędzi lub możliwości kanałów marketingowych również nie gwarantuje sukcesu. Dopiero połączenie tych elementów pozwala na stworzenie wizerunku marki, który odbiorcy pokochają lub kreacji, która będzie generować dobre wyniki. Dlatego warto pamiętać, że kreatywność nie gwarantuje nam sukcesu, ale również że niewiele bez niej osiągniemy.

 

Podsumowanie tygodnia nr 20

 

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Przed nami ostatni odcinek finałowego sezonu Gry o Tron, a po ostatnim zatytułowanym “Queen of ashes”, który obejrzała rekordowa liczba ponad 18 milinów widzów, powstała petycja z wnioskiem o remake ostatniego sezonu. Co może być tego powodem w świetnym artykule komentuje Vice.

źródło: HBO

Dowiedz się więcej

 

Aga Gębska: Marka H&M zauważyła i postanowiła wykorzystać różnorodność oraz naturalny wygląd kobiecych ciał. W tegorocznej kampanii kostiumów kąpielowych nie wszystkie modelki prezentowały wypracowany brzuch w rozmiarze 34. Marka zrezygnowała też z agresywnego retuszu, pozostawiając na skórze modelek rozstępy, znamiona i „pomarańczową skórkę”.

Choć trend body positivity trwa już od jakiegoś czasu, wykorzystanie go przez takiego giganta daje poczucie, że branża mody zmienia się naprawdę. Czy ktoś pamięta jeszcze czego dotyczy ciąg liczb 90-60-90?

źródło: materiały prasowe H&M

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Brytyjski oddział IKEA zaprezentował nową kolekcję Lagom, którą chce zachęcić do upcyklingu, czyli przetwarzania odpadów i robienia z nich nowych, użytecznych przedmiotów. Marka kolejny raz pokazuje jak ważna jest dla niej ochrona środowiska i zachęca do kreatywnego wykorzystania rzeczy, których już nie potrzebujemy.

Moim zdaniem to kolejny dowód na to, że IKEA śledzi trendy, wie jakie tematy są lub powinny być ważne dla jej klientów i potrafi to świetnie wykorzystać do budowania swojego wizerunku.

źródło: materiały prasowe IKEA

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Louis Vuitton zaprezentował kolekcję Cruise na rok 2020. Całe wydarzenie odbyło się na lotnisku JFK w Nowym Jorku. Wizja Cruise 2020 jest osadzona w przyszłości, dlatego projektant chciał aby kolekcja była futurystyczna. Udało mu się!

Uważam, że najciekawszym elementem całego pokazu były torebki. Szczególnie te klasyczne modele, które zostały wzbogacone o ledowe ekrany (te same, które wykorzystuje się w smartfonach) o rozdzielczości 1940 x 1440. Aktualnie są to jeszcze tylko prototypy. Torebki, które trafią do sprzedaży będą łączyć się z WiFi oraz będą posiadać dostęp do specjalnej platformy LV. Długoterminowym celem Louis Vuitton jest zatarcie różnic między torebką, a smartfonem. 

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: Ogłoszono zwycięzcę konkursu Chivas Venture 2019 dla start-upów zaangażowanych społecznie. Wygrała meksykańska firma Xilinat zajmująca się przetwarzaniem odpadów rolniczych w naturalne zamienniki cukru, który ma smak jak zwykły cukier, ale jest niskokaloryczny i może być spożywany przez cukrzyków. Na podium znalazła się też polska firma Syntoil, która opracowała ekologiczną metodę utylizacji zużytych opon (rocznie na świecie zużywa się ponad miliard sztuk). Metoda ta pozwala niemalże w 100% przywrócić materiał do obiegu.

Konkurs ten pokazuje oraz zachęca, aby przedsiębiorcy szukali i wykorzystywali innowacyjne rozwiązania, które będą miały wpływ na naszą planetę i społeczeństwo, co na przykładzie tych firm widzimy, że się dzieje, a z finansowego punktu widzenia, takim firmom też się to opłaca.

źródło: materiały prasowe Chivas Venture 2019

Dowiedz się więcej

 

Ola Piesiak: Coca – Cola ingeruje w badania naukowe – tak wynika z analizy przedstawionej na łamach “Journal of Public Health Policy”. Korporacja współpracuje z uniwersytetami i wydaje na badania miliony dolarów. Jednak jeśli wyniki nie są po jej myśli, może w dowolnym momencie przerwać projekt lub nie pozwolić na publikację rezultatów.

Tutaj pojawia się poważne pytanie o przejrzystość i kontrolę badań sponsorowanych przez firmy. Myślę, że warto przyjrzeć się też bliżej, jak ta kwestia wygląda w Polsce.

źródło: Journal of Public Health Policy

Dowiedz się więcej

 

Zuza Kubicka: YouTube rozpoczął testowanie nowego narzędzia swojego autorstwa – Bumper Machine. Program skanuje pełnoformatowe reklamy i tworzy z nich 6-sekundowe bumper ads. Algorytm wyczulony jest na kluczowe elementy reklamy, takie jak kontrast pomiędzy ujęciami, logo, konkretną część narracji czy pojawienie się produktu. Bumper Machine zdecydowanie przyspiesza proces tworzenia reklam, ale warto się zastanowić czy automatyzacja takich procesów faktycznie stanowi ułatwienie.

Czy takie rozwiązania mogą w przyszłości zagrozić niektórym zawodom marketingowym? Co więcej, czy wideo tworzone przez program będzie równie przekonywujące i naturalne, co takie stworzone w całości przez ludzi?

Dowiedz się więcej

Czas na toast! – Aplikacja CHEERS wśród klientów MOXIE

 

Cheers to aplikacja, dzięki której możesz zaoszczędzić czas i pieniądze.
Czas, który spędzisz na szukaniu nowego, ciekawego lokalu.
Pieniądze, które wydasz w nim na koktajl, ale po kolei.

Ideą appki jest zachęcenie ludzi do przyjemnego spędzenia czasu, poznawania nowych ludzi, miejsc i smaków. Jak to działa? Otóż za abonament wartości 19 złotych użytkownik otrzymuje każdego dnia możliwość zamówienia u partnera jednego z oferowanych drinków, za darmo! Beneficjent zyskuje też ciekawą ofertę lokali wartych poznania oraz dostęp do rankingu stworzonego przez społeczność. Co więcej pierwszy miesiąc subskrypcji jest bezpłatny!

Jest to też świetna platforma dla właścicieli restauracji, barów, pubów i klubów by znaleźć szersze grono odbiorców. Dzięki programowi partnerskiemu lokale zachęcają do “wpadnięcia na drinka” przez korzystających z Cheers, a co za tym idzie docierają one do większej, nowej grupy docelowej.

Aplikacja ruszyła już w Warszawie i Poznaniu. Cieszy się zainteresowaniem wśród studentów, jak i wszystkich, którzy lubią wychodzić, poznawać nowe miejsca. Użytkownicy chwalą sobie korzyści finansowe i wizerunkowe jakie idą za abonamentem. Następnym planowanym etapem rozwoju marki jest rozpoczęcie współpracy z lokalami w kolejnych miastach polski. Jesteśmy podekscytowani współpracą i nie możemy się już doczekać przyszłości Cheers!

Zadania MOXIE:

  • opracowaliśmy strategię komunikacji
  • prowadzimy kampanie Social Ads
  • zapewniamy stałe wsparcie marketingowe

UZALEŻNIENIE od mediów społecznościowych


Po krótkiej przerwie, stęsknieni, wracamy na YouTube! Uzależnienie od mediów społecznościowych – uzależnienie jak każde inne? Facebook, Instagram, Tweeter, LinkedIn… korzysta z nich Arieta, korzysta Patryk, korzystamy z nich wszyscy. Dostarczają nam rozrywki, informacji, pozwalają się komunikować z całym światem i o całym świecie po prostu zapomnieć. Z czego wynika to uzależnienie, jak się objawia i co najważniejsze – jak sobie z nim poradzić?

To i więcej w najnowszym odcinku #MOXIEtalks.

Subskrybuj kanał!

Aktywnie i w dobrej formie – targi Fit Expo wśród klientów MOXIE

Fit Expo to targi dla branży fitness o najdłuższej tradycji na rynku. Coroczne spotkania mają formę dwóch modułów – Fit Expo Business dla profesjonalistów i inwestorów oraz Fit Expo Fun dla miłośników aktywności fizycznej.

źródło: https://www.fitexpo.com.pl/

Targi Fit Expo to wielkie święto sportu i związanych z nim wartości fair play. W tym roku uczestników czekają duże zmiany w ofercie oraz dostępnych atrakcjach i eventach branżowych. Całość nastawiona jest na promocję zdrowego stylu życia, właściwych nawyków żywieniowych oraz pozytywnych aspektów aktywności. Pokazujemy, że warto być fit!

 źródło: https://www.fitexpo.com.pl/

Mamy nadzieję, że podjęta współpraca wprowadzi nową jakość do wizerunku targów.

Zadania MOXIE:

  • stworzenie strategii komunikacji
  • plan marketingowy
  • influencer marketing
  • copywriting i redakcja treści do konferencji Fit Medical

2018…powodów do dumy, czyli kolejny rok w MOXIE!


Intensywny rozwój agencji, mnóstwo wyzwań i nowych doświadczeń. Do tego codzienna dawka inspiracji – tak wyglądał 2018 w MOXIE. Wierzymy, że podsumowania są istotne. Pozwalają spojrzeć na podejmowane działania z innej perspektywy, wyciągnąć wartościowe wnioski, a dodatkowo – ponownie cieszyć się z sukcesów! Działo się wiele, ale to tradycyjna już zespołowa burza mózgów zdecydowała, czym szczególnie chcielibyśmy się pochwalić. Liczby nie kłamią – mamy powody do świętowania 🙂


Patrzymy strategicznie

Skupiliśmy się na obsłudze marek z branży gastronomicznej, fashion i beauty oraz szeroko pojętego lifestyle. Był to naturalny wybór, ponieważ mamy duże doświadczenie w tych dziedzinach, rozumiemy bieżące trendy, a przede wszystkim – to nasze pasje, także prywatnie. Czym zaowocowało nasze podejście? Nawiązaniem współpracy z 22 nowymi markami, stworzeniem 8 strategii komunikacji, prowadzeniem 20  profili w social mediach i 462 kampanie online. Cieszymy się, że możemy działać z klientami całościowo – rozpoczynając pracę od zbudowania podstaw komunikacji marki, przez realizację założeń strategii. Aktywnie doradzamy, budujemy wartościowe relacje i co najważniejsze – widzimy realne przełożenie naszych działań na wyniki biznesowe klientów.

Klienci, którzy dołączyli do rodziny MOXIE:

Dla tych marek przygotowaliśmy strategię komunikacji:

Dzielimy się wiedzą

Bardzo ważnym elementem rozwoju MOXIE jest ciągłe zdobywanie nowych umiejętności i poszerzanie kwalifikacji. Podobnie jest w przypadku dzielenia się wiedzą ekspercką, którą od września zaczęliśmy przekazywać podczas szkoleń z zakresu social media. Działamy szybko – przeprowadziliśmy ich w tym roku aż 10. Uczestnicy mogli dowiedzieć się, jak wykorzystać potencjał social media swoich marek oraz z jakich narzędzi warto korzystać, żeby osiągnąć najlepsze efekty.

Marki, które wzięły udział w szkoleniach:


Aż 6 razy byliśmy prelegentami podczas inspirujących eventów i konferencji. Wśród nich znalazły się:

  • 100% Retail & Fashion
  • wykład na Collegium da Vinci
  • Czwartki z Social Media
  • Gastro Meeting Warszawa
  • Health and Lifestyle Kraków
  • Kongres Inicjatyw Europy Wschodniej Lublin

Rozwijamy także kanał MOXIE Talks, gdzie dzielimy się wiedzą i przemyśleniami na tematy związane z komunikacją, marketingiem i nowymi technologiami. W tym roku przygotowaliśmy dla Was aż 6 odcinków!

 

Kierunek YouTube

A skoro o You Tubie mowa – marka QUIOSQUE, z którą współpracujemy już od ponad 3 lat, ruszyła ze swoim kanałem, czyli Strefą Kobiet QUIOSQUE! MOXIE odpowiada za całą koncepcję kanału, scenariusze odcinków, kampanie online oraz dedykowane materiały graficzne.

Od startu Strefy Kobiet we wrześniu na kanale znalazło się 8 odcinków Strefy Kobiet oraz materiały z poradami dotyczące akcji #ZADBAJOSIEBIE. Łączny czas oglądania kanału wynosi aż 967 330 minut! Uzyskaliśmy 390 869 obejrzeń filmów, z czego 89,6% pochodzi z kampanii, które prowadzimy na You Tube. Podsumowując wyniki w 2018 roku, nie możemy się doczekać rozwoju Strefy Kobiet w 2019!

 

Sukces 100% Retail & Fashion

Relację z V edycji tego wyjątkowego eventu możecie zobaczyć na stronie 100% Retail & Fashion – warto! Tegoroczna konferencja była niezwykle udana – 2 dni inspirujących prelekcji i ponad 100 uczestników. Z perspektywy organizatorów możemy powiedzieć, że największą wartością konferencji jest potężna dawka wiedzy, która pozwala na realizację celów sprzedażowych oraz możliwość nawiązywania długoletnich relacji biznesowych.

Wśród prelegentów V edycji 100% Retail & Fashion znaleźli się m.in.

 


Zebraliśmy liczne pozytywne opinie i pełni mobilizacji zaczęliśmy pracę nad kolejną edycją!

 


MOXIE się rozwija

Jest nas coraz więcej 🙂 W tym roku do #moxieteam dołączyło 8 osób. A większy zespół to również… większe biuro! Urokliwa kamienica w centrum Poznania świetnie spełnia swoją funkcję, a my szczególnie doceniamy jej przestrzeń.

Jak zwykle – nie zwalniamy tempa! Mamy wiele planów na 2019 i mamy nadzieję, że podobnie jak my nie możecie się doczekać ich rezultatów.

Życzymy Wam licznych sukcesów i satysfakcji z prowadzonych projektów!

 

Social Media w GASTRONOMII


Media społecznościowe to obecnie bardzo istotne narzędzie budowania wizerunku w wielu branżach. Jednak ładne zdjęcia, bez odpowiednio przygotowanej strategii komunikacji, same w sobie nie przyniosą efektów. W odcinku Aleksandra przybliża kilka ważnych elementów dobrej strategii a Karolina omawia zasady prowadzenia profilu, który ma osiągnąć sukces. Jak stworzyć zaangażowaną społeczność? Jak obsłużyć gościa online? Oraz jak poradzić sobie z sytuacją kryzysową w internecie? O tym wszystkim w nowym #MOXIEtalks.

Subskrybuj kanał!

Twórz wydarzenia, które przyciągną tłumy


Konkurencja na rynku gastronomicznym jest ogromna. Restauratorzy często zadają sobie pytanie – jak się wyróżnić? Jednym z najbardziej efektywnych sposobów jest organizacja wydarzeń. Zrób to skutecznie i podziwiaj kolejki przed Twoim lokalem!

Otwarcie restauracji, nowe menu sezonowe, a może event z muzykami? Każda okazja jest dobra, żeby przyciągnąć nowych gości. Pojedynczy post szybko zniknie w natłoku informacji, pojawiających się w aktualnościach użytkownika Facebooka. Dobrym rozwiązaniem jest utworzenie wydarzenia. Należy pamiętać o tym, żeby pasowało do lokalu i odpowiadało gustom gości, którzy go odwiedzają. To właśnie dla nich tworzysz event – muszą poczuć, że działasz z myślą o nich. To jednak nie wszystko. Co zrobić, żeby wydarzenie było udane?

CHWYTLIWA NAZWA EVENTU

To pierwszy komunikat, który widzi odbiorca. Postaraj się, żeby była interesująca, a jednocześnie na tyle jednoznaczna, by Twój potencjalny gość nie musiał zastanawiać się, w jakim wydarzeniu ma wziąć udział.

ESTETYCZNE COVER PHOTO

Minimalne wymiary zdjęcia w tle to 714 na 264 pixeli. Wybór grafiki powinien być podyktowany dbałością o spójność estetyki z wcześniejszą komunikacją wizualną lokalu. Nie można też zapominać o uchwyceniu specyfiki samego wydarzenia. Unikaj nadmiaru treści – nie powinny przekraczać 20% zdjęcia, ponieważ będzie miało to wpływ na zasięg promocji posta. Sprawdź czy przygotowany obraz będzie odpowiedni korzystając z narzędzia do nakładek tekstowych Facebooka.

INTERESUJĄCY OPIS WYDARZENIA

To tutaj musisz zawrzeć wszystkie kluczowe informacje. Spraw, żeby odpowiedź na pytania co? gdzie? kiedy? była czytelna dla każdego odbiorcy. Warto też zadbać o styl wypowiedzi oraz o podkreślenie wyróżników. Daj swoim gościom powód, do pojawienia się właśnie w Twoim lokalu! Może być to nieoczekiwany bonus, specjalne danie lub ciekawa oprawa – wszystko zależy od Twojej kreatywności. Nie musisz iść w kierunku klasycznej promocji i krzykliwych banerów -50%.Uwierz w swój produkt, goście są świadomi, że za dobre dania warto zapłacić!

     

źródło: Wielkie otwarcie Soup Culture w Poznaniu, facebook.

PROMOCJA, PROMOCJA I JESZCZE RAZ PROMOCJA

O Twoim wydarzeniu musi być głośno. Pamiętaj, że nie ma możliwości zapraszania fanów z poziomu fanpage’a. Możesz na początek dodać swoich znajomych jako organizator. Pozwól im zapraszać inne osoby, zaznaczając tę możliwość w opcjach wydarzenia. Zachęć ich, żeby zabrali ze sobą kolejnych znajomych. Ponadto skutecznym działaniem będzie udostępnienie posta o evencie na stronie lokalu oraz na grupach, których obszar zainteresowań pokrywa się z planowaną akcją. Tutaj podstawą jest research. Kolejny krok to promowanie przez Facebook Ads. Budżet nie musi być wysoki, warto jednak pomyśleć o kwocie przekraczającej 100 – 150 zł, żeby osiągnąć lepsze efekty.

WYDARZENIE UTWORZONE – CZY TO WSZYSTKO?

Jeśli chcesz widzieć tłumy w swoim lokalu – musisz o sobie przypominać. Regularnie dodawaj posty do aktualności wydarzenia, odpowiadaj na wszystkie komentarze. W treściach wykorzystaj CTA (call to action) – pozwoli to zaktywizować uczestników i wejść
z nimi w interakcję. Możesz też rozważyć wykorzystanie influencer marketingu – odpowiednio dobrana osoba z pewnością dotrze do grupy docelowej Twojej marki.

W czasie eventu musisz być na miejscu. Warto relacjonować jego przebieg na InstaStory, a także zebrać materiał zdjęciowy, który pojawi się w późniejszym poście jako podsumowanie. Jeśli wydarzenie będzie udane, w ten sposób zachęcisz nowe osoby do udziału w kolejnym. Odpowiednio przeprowadzone działania przyciągną gości, którzy doceniają, że chcesz zrobić dla nich coś wyjątkowego, a nie tylko łowców promocji. Jak widzisz – do organizacji nie potrzebujesz specjalistycznego sprzętu i dużych nakładów finansowych. Zyskujesz wiele, przede wszystkim nowych gości i satysfakcję z obserwacji pełnego lokalu.

Zacznij dzień z prosecco, czyli jak zorganizowaliśmy śniadanie z influencerami!

Do grona klientów MOXIE dołączyła urokliwa restauracja Parma i Rukola. Znajduje się na poznańskim Łazarzu i swoją przytulnością oraz miłą atmosferą od lat przyciąga gości z okolicy. To miejsce rodzinne – prowadzone przez matkę i córkę, które każdego dnia przygotowują wyśmienite dania kuchni włoskiej.

Czwarte urodziny lokalu były świetną okazją do świętowania. Bardzo cieszymy się, że mogliśmy być odpowiedzialni za organizację tego wydarzenia – śniadania dla influencerów w stylu mediolańskim!

 
źródło: https://www.facebook.com/parmairukola/

Zadania MOXIE:

  • koncepcja kreatywna
  • influencer marketing
  • projekt graficzny zaproszeń

                                                       źródło: https://www.facebook.com/parmairukola/