SOCIAL MEDIA, STRATEGIA KOMUNIKACJI, SZKOLENIA

MOXIE - BLOG

Agencja Kreatywna z Poznania
Czytaj

Idealne miejsce PRACY dla MILLENIALSÓW i pokolenia Z


Dwa pokolenia – Millenialsi reprezentowani przez Arieta Prusak i pokolenie Z reprezentowane przez Patryk Antczak. Kim oni są i jaką rolę odgrywają? Zawsze online, często zmieniają pracę i nigdy nie wykupują ubezpieczeń. Od pracodawców oczekują poczucia realnego wpływu na decyzje i swobodnej atmosfery w pracy. Co cenią najbardzej i jakie są ich metody pracy? Czy da się prowadzić biznes w oparciu o te dwa pokolenia? I jak my to robimy w MOXIE? To i wiele więcej w nowym #MOXIEtalks!

Subskrybuj kanał!

Dlaczego w MODZIE najważniejszy jest EXCEL?

Moda to oczywiście wizja, pasja, projekt, ale Arieta Prusak i Miriam Szypielewicz przypominają, że to też olbrzymi biznes. Dlatego bez przerwy należy analizować i liczyć. Co liczyć? Planowaną ilość sztuk odzieży do uszycia, koszt produkcji sesji zdjęciowej czy to ile sezonów ma nasza marka. Do tego wszystkiego należy pamiętać o byciu online. Jak powinna wyglądać Twoja strona internetowa, czy odpowiednio analizujesz zachowania swoich klientów na stronie i… jak niehandlowa niedziela wpłynęła na Twój biznes? O to wszystkim w najnowszym odcinku #MOXIEtalks.

Subskrybuj kanał!

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) w branży fashion


Więcej niż moda. CSR w branży fashion.

Przemiany pokoleniowe sprawiły, że marki stanęły przed wyzwaniem dostosowania się do oczekiwań konsumenta nowego typu. Ma on większą świadomość społeczną i postrzega produkty nie tylko przez pryzmat jakości wykonania, ale także wartości, które za sobą niosą. Stąd popularność CSR (ang. Corporate Social Responsibility), czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. Jest ona szczególnie istotna w przypadku branży fashion, która przez lata funkcjonowała w sposób destrukcyjny zarówno dla środowiska, jak i pracowników fabryk.

CSR – czyli co?

Pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu często jest utożsamiane ze zrównoważonym rozwojem. Wynika to z faktu, że CSR stanowi ważny element długoterminowej strategii działań przedsiębiorstw, a nie jedynie szereg zmian wizerunkowych. Jest to zatem sposób postępowania, który uwzględnia dbałość o środowisko naturalne i interes społeczny, a także wprowadza dialog między interesariuszami, czyli osobami mającymi wpływ na daną firmę.

Co jest istotne w etycznej modzie?

  • Dobre warunki pracy na każdym etapie łańcucha dostaw.
    Dbałość o zdrowie pracowników, brak przyzwolenia na wyzysk czy pracę dzieci.

  • Poszanowanie środowiska naturalnego.
    Zmniejszenie ilości odpadów, korzystanie z recyklingu, minimalizacja udziału chemikaliów w produkcji, wybór zrównoważonych upraw.
  • Dbałość o dobrostan zwierząt.
    Niedopuszczanie do cierpienia zwierząt, np. poprzez rezygnację z wykorzystywania naturalnych futer, eliminacja towarów pochodzących z kłusownictwa.

    Grzechy branży fashion

Wiele brandów, także tych czołowych – jak Dolce & Gabbana, Marc Jacobs czy Versace, używa do produkcji swoich ubrań chemikaliów szkodliwych nie tylko dla środowiska, lecz także dla człowieka. Poza tym do produkcji ubrań chętnie wykorzystuje się futra czy skóry, co wiąże się z ogromnym cierpieniem zwierząt. Trudno pominąć aspekt dotyczący warunków pracy, które często dalekie są od norm określanych przez prawo – zatrudnianie osób niepełnoletnich, praca w chemicznych oparach, skandalicznie niskie wynagrodzenia.

Momentem przełomowym dla myślenia o CSR w branży modowej, było zawalenie się fabryki w Bangladeszu, 24 kwietnia 2013 roku, w której zginęło 1127 osób, a ponad 2500 odniosło obrażenia. Wydarzenie to wywołało falę protestów przeciwko złym warunkom pracy, a także zmusiło produkujące tam marki, do wypłaty odszkodowań.

Ubierając Millenialsów czy pokolenie Z, marki fashion muszą działać zgodnie z ich systemem etycznym. Konsumenci oczekują zatem, że będą podejmować odpowiedzialność zarówno za finalny produkt, jak i cały proces jego powstawania. Nacisk ze strony społeczeństwa zapoczątkował w branży fashion proces intensywnej zmiany, której efekty możemy zaobserwować zarówno na arenie polskiej, jak i międzynarodowej.

Fashion Revolution jest globalnym ruchem, który zrodził się w 2013 roku. Jego cel to podniesienie świadomości o największych problemach branży modowej i pokazanie, że zmiana jest możliwa. Fashion Revolution wystosowało manifest zawierający 10 punktów, w których pokazuje, jaka powinna być moda. Zachęca również do tego, aby pytać marki #whomademyclothes – to dążenie do większej transparentności w łańcuchu dostaw branży fashion.

Jak robią to polskie i światowe marki?

  • Adidas w 2017 roku sprzedał ponad milion par butów wyprodukowanych z plastiku wyłowionego z oceanów. Do stworzenia każdej z nich wykorzystano 11 butelek, co oznacza, że recyklingowi poddano aż 11 milionów! Marka nie zamierza się jednak zatrzymać w pół kroku – zadeklarowała, że do 2024 roku wszystkie produkowane przez nią buty będą pochodziły z recyklingu.

                 źródło: http://www.sandrascloset.com/

  • Projektantka Ola Bąkowska już na studiach odkryła, że najbardziej pasjonują ją zagadnienia sustainable fashion, czyli idee opowiadające dobre historie ubrań – produkowanych z szacunkiem wobec człowieka i środowiska. Stworzyła swoją markę d’ éco by Ola Bąkowska, udało jej się wyprodukować tkaninę poliestrową z recyklingu butelek PET.
  • Coraz więcej marek modowych odchodzi od korzystania z naturalnych futer i skór, wybierając ich ekologiczne odpowiedniki. Dawny symbol prestiżu budzi obecnie silną niechęć. Z futer zrezygnowały mark Spółki LPP: Reserved, Tallinder, Mohito, Cropp, House oraz Sinsay, a także brandy takie jak ZARA, Topshop, H&M, COS i Marks & Spencer. Podobna tendencja pojawia się w przypadku marek uznawanych za luksusowe – Hugo Boss czy Armani.
  • Esprit podpisał umowę z organizacją IndustrialALL – największą organizacją, która zrzesza związki zawodowe. Ma ona na celu poprawienie warunków pracy w fabrykach.
  • Levi’s zobowiązał się o zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 90% do 2025 roku – dzięki użyciu odnawialnych źródeł energii.
  • H&M w 2010 wprowadził specjalną kolekcję Conscious – pierwszą wykonaną w całości z przyjaznych środowisku materiałów, takich jak: ekologiczna bawełna i len, poliester z butelek PET lub odpadów tekstylnych oraz odnawialny materiał Tencel, produkowany z minimalnym wpływem na ekosystem, pozyskiwany z celulozy drzewnej.

                 źródło:https://i1.wp.com/www.insidesport.co/

Temat społecznej odpowiedzialności biznesu staje się coraz bardziej popularny. Marki, które wprowadzają CSR do działań firmy, przyczyniają się nie tylko do ochrony środowiska czy zwierząt, ale także do zwiększenia świadomości wśród swoich klientów. Wciąż jednak nie jest ona wystarczająco wysoka. Wprowadzenie trwałej zmiany w działaniach branży fashion wymaga stałego dialogu dotyczącego istniejących problemów, a także dalszych społecznych nacisków, szczególnie w przypadku dużych brandów.

PS Jeśli tematyka CSR jest Ci bliska, koniecznie sprawdź naszą prasówkę 100% Retail & Fashion!

Poprzedni artykuł                                                                                           Następny artykuł

 

Gdzie STUDIOWAĆ marketing?

My zaczynamy październik a studenci zaczynają… studia! Z tej okazji Arieta Prusak i Michał Majewski, w nowym MOXIEtalks opowiedzą trochę o swojej ścieżce edukacji oraz odpowiedzą na pytanie: Czy praktyka w dziedzinie marketingu jest ważna i dlaczego jest? Specjaliści podpowiedzą również jakie umiejętności w tej branży są naprawdę przydatne no i… czy właściwie każdy musi iść na studia? Dowiedzcie się!

Subskrybuj kanał!

Otwierasz restaurację? Mamy kilka rad!


Oto drugi odcinek MOXIEtalks po przerwie. Dla nowych czytelników bloga (Cześć!) przypominamy, że od teraz w odcinkach będą występowały różne osoby z naszego kreatywnego zespołu, dzięki czemu będziecie mogli nas lepiej poznać. Przed kamerą rozmawiamy o tym co dzieje się w internecie, w społeczeństwie i w branży. Posłuchasz?

W najnowszym odcinku Arieta Prusak i Aleksandra Piesiak rozmawiają o otwieraniu restauracji i wymieniają 5 rzeczy, o których warto pamiętać przy realizacji takiego projektu. Czy rejestracja wizytówki lokalu w mapach Google trwa czy pojawia się od ręki? A reklamować się lepiej w lokalnych mediach tradycyjnych czy w internecie? Może tu i tu? Czy wystrój wnętrza jest istotny czy liczy się przede wszystkim jakość dań? Ach, no i… jakieś pomysły na sam dzień otwarcia? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w najnowszym odcinku!

Subskrybuj kanał!

Trello – dobrze zaplanowane!

Trello1

Pracujesz przy wielu projektach jednocześnie? Chcesz nad tym wszystkim zapanować i o niczym nie zapomnieć, ale nie wiesz, jak to zrobić? Poznaj Trello – narzędzie, które znacznie ułatwi Ci codzienną pracę. Korzystają z niego agencje kreatywne, firmy HR-owe, projektowe, informatyczne, a także freelancerzy.

Trello – czyli co?

Trello jest narzędziem do planowania pracy, dostępnym online. Istnieją dwie wersje – bezpłatna, na którą decyduje się większość użytkowników oraz płatna – Trello Gold. W każdej z nich można tworzyć nieskończenie wiele tablic i zapraszać do nich nielimitowaną liczbę członków. Jednak rozmiar przesyłanych plików jest ograniczony do 10 MB, a w wersji Gold – do 250 MB. Wersja Gold pozwala na korzystanie z dużo większej liczby naklejek czy wybieranie preferowanego przez siebie tła. Oprócz tego użytkownicy Gold otrzymują jeszcze trzy dodatki power-up na tablicę (w bezpłatnym odpowiedniku to jeden power-up na tablicę). Czym są power-upy? To możliwość integracji Trello z popularnymi narzędziami, takimi jak np. Google Drive, Twitter, DropBox czy Slack.

Jak to działa?

Funkcjonowanie Trello można wyjaśnić za pomocą kilku pojęć. Po pierwsze – tablica – to miejsce, w którym umieszcza się karty z zadaniami, które w MOXIE nazywamy ticketami. Może mieć ona charakter prywatny, publiczny lub zespołowy. Tablicę można podzielić na kolumny, zgodnie z założeniami metody Kanban – do zrobienia, w trakcie, gotowe.

 

W MOXIE mamy jeszcze: na bieżąco prowadzone – na oznaczenie projektów stałych, takich jak obsługa social mediów, czy MOXIE recenzja – tu osoby z działu projektowego umieszczają tickety po wykonaniu projektu, a accounci je recenzują. Gdy zostaną zaakceptowane, ticket jest przenoszony do kolumny recenzja u klienta – wówczas czekamy jeszcze na uwagi klienta. Współpracujemy z podwykonawcami, na przykład drukarniami, dlatego informacje o realizacjach zewnętrznych umieszczamy w tej kolumnie. Z kolei do follow up to miejsce, w którym każdy może przypiąć ticket z tym, o czym musi pamiętać.

Na tablicy umieszczane są wspomniane wcześniej tickety, na których zapisuje się zadania do wykonania w obrębie danego projektu, na przykład copy czy grafiki. Do takiej karty można dodać poszczególnych członków zespołu, a także określić termin wykonania danego zadania. W MOXIE korzystamy z kolorowych etykiet, aby oznaczyć klientów – dzięki temu całość jest przejrzysta, poza tym można z łatwością znaleźć zadania wykonywane dla danego klienta.

Niezastąpione w codziennej pracy

W MOXIE korzystamy z Trello głównie w celu zarządzania projektami wykonywanymi dla klientów. Dzięki temu nie musimy wymieniać się informacjami mailowo, bo wszystko jest uporządkowane w jednym miejscu. Oprócz głównej tablicy mamy także start pack – tu są zebrane materiały dotyczące funkcjonowania agencji, wyjaśnione działanie poszczególnych narzędzi. Poza tym accounci często tworzą tablice, z których korzystają wraz z klientami czy podwykonawcami. Wszyscy pracownicy mają dostęp do Trello niezależnie od tego, gdzie są.

Dlaczego pokochaliśmy Trello?

Można wybierać spośród wielu narzędzi do planowania pracy, np. Asana, Wrike czy Jira. Trello ma jednak nad nimi tę przewagę, że jest niezwykle proste w obsłudze i bardzo przejrzyste. Każda osoba z zespołu może dołączyć do projektu w dowolnym momencie i będzie widziała wszystkie zmiany, jakie w nim zaszły od początku założenia ticketu. Trello umożliwia również przesyłanie plików. W MOXIE korzystamy z Trello właściwie od początku działalności. Na cotygodniowych spotkaniach dodajemy do niego bieżące projekty, a także archiwizujemy karty z tymi, które zostały już wykonane.

Napisanie tego tekstu blogowego możemy już przenieść do kolumny “gotowe”! Jednak w “do zrobienia” i “w trakcie” czeka na Was bardzo dużo nowej marketingowej wiedzy – zatem bądźcie czujni!

Poprzedni artykuł                                                                                              Następny artykuł

 

Wielki powrót MOXIEtalks!

 

Po małej przerwie wracamy z porządną dawką marketingowej wiedzy! Od teraz MOXIEtalks będzie miało nieco inną formułę – do rozmów dołączą kolejne osoby z naszego zespołu. Tematyka jednak pozostanie niezmienna – marketing, społeczeństwo, technologia. To jak, gotowi na najnowszy odcinek?

Arieta Prusak i Karolina Piotrowska opowiedzą o influencer marketingu. Kim tak naprawdę są influencerzy? Czy każdy może zostać jednym z nich? Kto jest najbardziej wpływowy i jak wyglądają zasięgi polskich influencerów? Czy warto sugerować się liczbami? Czy markom opłaca się podejmowanie współpracy z influencerami? Jakie niesie to korzyści, a jakie zagrożenia? Jak wybrać odpowiednią osobę? Tego wszystkiego dowiecie się, oglądając najnowszy odcinek MOXIEtalks!

Subskrybuj kanał!

 

Czy odważysz się zobaczyć więcej? Kampania teaserowa dla Urzędu Miasta Lublin

Urząd Miasta Lublin Moxie

 

Możemy z dumą powiedzieć, że do grona klientów MOXIE dołączył… Urząd Miasta Lublin! Współpraca absolutnie wyjątkowa, opierająca się na zagadkach związanych z klimatem Lublina.

Urząd Miasta Lublin

Miasto Lublin to Miasto Inspiracji – nieco tajemnicze, wypełnione pasjonującymi historiami, opowiadanymi przez lokalnych przewodników. Można tu znaleźć niepowtarzalną atmosferę i bardzo bogatą ofertę wydarzeń kulturalnych. Co ważne – atrakcyjne zarówno dla mieszkańców, jak i odwiedzających je turystów. Lublin jest świadomy swoich korzeni, a jednocześnie młody duchem, otwarty i tolerancyjny.

MOXIE dla Lublina!

Podjęliśmy się wyzwania, jakim było przygotowanie kampanii teaserowej, która będzie spójna z wizją Miasta Inspiracji. Ma ona na celu zainteresowanie ideą programu Przewodnik Inspiracji i zachęcenie do zakupu spacerów. Kampania ta pokazuje, że Lublin kryje w sobie wiele tajemnic, które warto odkryć. Stopniowe budowanie napięcia czyni komunikat atrakcyjnym, intryguje i zachęca do sięgnięcia po większą liczbę informacji. Do naszych zadań należało:

  • przygotowanie koncepcji kampanii
  • przygotowanie projektów graficznych
  • optymalizacja kampanii online
  • influencer marketing

Sprawdźcie sami, jakie historie mają do opowiedzenia Przewodnicy Inspiracji!

Poprzedni artykuł                                                                                           Następny artykuł

Urząd Miasta Lublin Moxie 2

100% Retail & Fashion coraz bliżej!

100% retail & fashion cover photo

Wielkimi krokami zbliża się V edycja konferencji dedykowanej branży modowej, 100% Retail & Fashion, którą organizujemy. Już 11-12 października progi Sofitel Grand Hotelu w Sopocie wypełnią się topowymi osobowościami ze świata mody; dyrektorami marek, projektantami, brand managerami, PR-owcami, marketingowcami, a także osobami ze startupów i wschodzących brandów.

MOXIE dla 100% Retail & Fashion

Musimy z dumą zaznaczyć, że MOXIE już drugi raz organizuje konferencję 100% Retail & Fashion. Odpowiadamy za koncepcję całego wydarzenia, dbamy o wizerunek w social mediach, prowadzimy kampanie online i oczywiście przeprowadzamy i nadzorujemy wydarzenia w październiku. Odświeżyliśmy również szatę graficzną. Jako organizatorzy robimy wszystko, aby z roku na rok podnosić poprzeczkę coraz wyżej.

Czym jest 100% Retail & Fashion?

To wyjątkowa konferencja dedykowana branży fashion, odbywająca się w nadmorskiej scenerii. Czy może być piękniej? Nie tylko porusza aktualne problemy marek modowych, ale przede wszystkim wyprzedza aktualne trendy. Podczas dwudniowego conventu można znaleźć mnóstwo inspiracji, a także nawiązać wartościowe znajomości biznesowe na lata. W 100% Retail & Fashion stawiamy na praktykę – swoją wiedzą dzielą się eksperci z doświadczeniem w branży. Prezentowane podczas conventu treści to przede wszystkim case studies. Prelekcje są przygotowane pod kątem niebanalnych rozwiązań, gotowych do adaptacji w każdej marce z sektora odzieżowego. Dla wszystkich uczestników 100% Retail & Fashion przygotowaliśmy również sesję networkingową i afterparty, pozwalające na poznanie ludzi z branży w mniej oficjalnych warunkach.

100% retail & fashion konferencja

100% retail & fashion prelegenci

100% retail & fashion afterparty

Topowi prelegenci

Ogromne zainteresowanie konferencją wynika z faktu, że pojawią się na niej naprawdę topowi prelegenci. O czym opowiedzą?

  • Agnieszka Król, koordynatorka projektów witrynowych dla marki Mohito – Visual merchandising i spójny wizerunek marki na przykładzie Mohito. Proces tworzenia witryn sklepowych w innych brandach fashion
  • Daria Leśniewska z Risk Made in Warsaw – Customer and Sales Experience w Risk made in Warsaw
  • Sonia Siepielska i Marianna Kupść z 4F – Trendy globalne, kształtujące przemysł odzieżowy oraz wpływ młodego pokolenia projektantów na kolekcję marki 4F
  • Małgorzata Żak z DeeZee – Marketing crossowy liderów Social Media w branży kobiecej. Kampania GIRL BOSS – DeeZee x Semilac
  • Michał Będźmirowski, znany jako Modny Tata – Influencer marketing i realny wpływ na wizerunek oraz sprzedaż w modzie

To jednak tylko część – na konferencji pojawią się również przedstawiciele takich marek jak  Klif, Kornelia Rataj, Mango, Medicine, czy, Quiosque, Do zobaczenia w Sopocie!

Dowiedz się więcej:

WWW retailandfashion

FACEBOOK retailandfashion

INSTAGRAM retailandfashion

Poprzedni artykuł                                                                                                Następny artykuł