SOCIAL MEDIA, STRATEGIA KOMUNIKACJI, SZKOLENIA

MOXIE - BLOG

Agencja Kreatywna z Poznania
Czytaj

Podsumowanie tygodnia nr 38

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: LPP generuje coraz większe przychody z e-commerce (co nie dziwi), a ponad 50% transakcji pochodzi w ruchu mobilnego (co dziwić może odrobinę bardziej), marka planuje wzrosty przez rozwój sieci poza granicami Polski i w 2020 roku zamknie kilkadziesiąt sklepów w naszym kraju. Więcej na temat wyników z 2 kwartałów i planów największej retailowej sieci fashion w Polsce przeczytacie tu:

źródło: witrualnemedia.pl

Dowiedz się więcej

 

Aga Gębska: Badacze z MIT w Cambridge znaleźli najczarniejszą czerń. Odbija ona jedynie 0,005 procent padającego na nią światła. Jest to wynik najbliższy czarnej dziurze i ciekawe wydaje mi się to, że ledwie kilka miesięcy temu naukowcom udało się czarną dziurę sfotografować. Czerń absolutna jest obiektem pożądania i ma swój wymiar artystyczny i rynkowy. Anish Kapoor – brytyjski artysta – wykupił prawo do wyłącznego stosowania w sztuce, dotychczasowego “czarnego rekordzisty” – Vantablack. Nowa, głębsza absolutna czerń póki co dostępna jest dla wszystkich i już została wykorzystana przez artystę, rezydenta MIT Diemuta Strebe.

źródło: Twitter/@SurreyNanoSys

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Marka Grycan wprowadza wegańskie lody! To cudownie, że polska rodzinna firma zauważyła trend, jakim jest kuchnia roślinna i postawiła również nim podążać. Co więcej – lody mają świetne składy, kuszące smaki, a ich wprowadzenie na rynek poprzedził event z influencerami, na którym byli chyba wszyscy możliwi blogerzy kulinarni 😉 Jestem przekonana, że każda osoba, która miała się dowiedzieć o tych lodach już o nich wie, Gratuluję zarówno decyzji, jak i akcji promocyjnej!

View this post on Instagram

Wczoraj brałam udział w premierze nowych, wegańskich lodów @lodygrycan . To wspaniałe, że polska, rodzinna firma odpowiada na nowe potrzeby rynku i konsumentów. Lody przygotowane są na bazie mleka kokosowego lub ryżowo-kokosowego. Nie są słodzone cukrem rafinowanym, a ksylitolem, syropem z agawy lub daktylowym. Są również bezglutenowe. Co do smaków musicie spróbować sami. Ja zakochałam się w lekko wytrawnym smaku czekolady z dodatkiem prażonych ziaren kakaowca. Dziękuję wszystkim za ploteczki i sporo śmiechu (@nakarmiona @zielenina.cooking co za spotkanie po latach) , a @vegan_chef_michael_david za opanowanie takiej rozwydrzonej grupy, jaką są blogerzy kulinarni po zjedzeniu słodkiego.. . Ja nie wiele gotowałam (głównie się wydurniałam), ale puchar lodowy z galaretką i bitą śmietaną się udał! Tadaaaaaaa . . #grycan #grycanvegan #bezlaktozy #glutenfree #icecream #vlabel #vegans #veganfoodlovers #veganfoodshare #veganfood #foodlovers #plantbase #helthy #helthyfood #recipes #sweet #tasty #bonappetit #vegan #weganizm #eatvegan #foodporn #instarecipes #veganstylelife #veganlife #nowaste #eco #bio #nature #love

A post shared by 🍇🍅 Alicja Rokicka 🍆🍉🐈 (@wegannerdblog) on

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Demna Gvasalia w poniedziałek ogłosił swoją rezygnację ze stanowiska głównego dyrektora Vetements. Teraz marką będzie kierować jego brat, Guram, a on sam skupi się na roli dyrektora kreatywnego domu mody Balenciaga, którym jest od 2015 roku.

źródło: Getty

Dowiedz się więcej

 

Martyna Pietrzak: H&M wkracza w jesienny sezon z nową kolekcją Conscious. Twarzą kampanii jest zjawiskowa Adwoa Aboah, co ciekawe kluczowym materiałem całej kolekcji szwedzkiej sieciówki jest poliester z recyklingu wykonany ze zużytych butelek PET. W kolekcji znajdziemy jesienno-zimowe klasyki – swetry, płaszcze, marynarki i sukienki maxi. Czy H&M zrealizuje swój cel i do 2030 roku w produkcji ubrań marki stosowane będą wyłącznie materiały pochodzące ze zrównoważonych źródeł? Czas pokaże, widać jednak pewien progres.

źródło: materiały prasowe H&M

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Pamiętacie akcję „Sprzątania świata” ze szkoły? Dostawaliśmy rękawiczki i worki, a później ruszaliśmy z klasą zrobić porządek w okolicznych zaniedbanych miejscach. To fantastyczne, że inicjatywa dalej się rozwija i angażują się w nie znane marki. Empik we współpracy z Anną Jaklewicz odpowiedział na kolejną edycję międzynarodowej akcji i wymienia wypełnione worki ze śmieciami na książki! Jeśli jesteście zainteresowani, to szybko się zapisujcie 🙂

źródło: Anna Jaklewicz

Dowiedz się więcej

Czy Real Time Marketing zawsze jest najlepszym pomysłem?

Tablica facebookowa zmienia się w studio komentatorów meczu, ulubioną książką wszystkich staje się ta od Cacao DecoMorreno, a najczęściej wybieraną wakacyjną destynacją jest San Escobar. Real Time Marketing jest coraz częściej obecny w komunikacji marek. Czy zawsze jest warto reagować na głośny temat, którym żyją wszyscy?

Cofnijmy się o kilka kroków i odpowiedzmy sobie na pytanie: czym właściwie jest Real Time Marketing? W dosłownym tłumaczeniu Marketing Czasu Rzeczywistego jest tworzony w oparciu o informacje, które dostarczają nam wydarzenia mające miejsce teraz, albo w bardzo niedalekiej przeszłości. W przeciwieństwie do contentu marki planowanego z wyprzedzeniem i realizowanego według wcześniej ustalonego planu, działania typu Real Time są spontaniczne i trudne do zaplanowania. Celem takich działań jest połączenie produktu, bądź usługi firmy z klientami wykorzystując kontekst sytuacyjny.

Skoro planowanie i realizacja RTM bywają trudne, to dlaczego jest on coraz częściej obecny w komunikacji marek? To proste – w większości przypadków jedyne czego potrzebujemy do stworzenia takiej akcji jest pomysł, sprawnie działający grafik i osoba moderująca profil na Social Media. To właśnie z Facebooka, Instagrama i Twittera wypływa najwięcej popularnych postów Real Time, ponieważ opublikowanie ich zajmuje chwilę, a reakcje i komentarze zapewniają im popularność i możliwość podjęcia dalszej rozmowy z użytkownikami. Takie publikacje często bawią i przedstawiają markę w pozytywnym, humorystycznym świetle, co pomaga także w budowaniu pozycji w postrzeganiu przez klientów.

Flagowym przykładem tego, jak dobrze robić Real Time Marketing jest IKEA, która na takie działania mogłaby stworzyć osobne, pokaźne portfolio. W 2017 roku w kolekcji Balenciaga pojawiła się niebieska torba, która była do złudzenia podobna do tej dostępnej przy kasach w popularnej skandynawskiej sieci sklepów. Internauci bardzo szybko zauważyli wspólne cechy produktów i śmiało wyrażali swoje rozbawienie, albo oburzenie w komentarzach. Na odpowiedź IKEI nie trzeba było długo czekać. Włączając się w internetową dyskusję IKEA opublikowała krótki poradnik po czym poznać oryginał. Zawierał 5 punktów, a wśród nich taki, który radził wrzucić torbę w błoto, bo przecież prawdziwą torbę FRAKTA można umyć wężem ogrodowym. 

źródło: adweek.com

W bardzo podobny sposób IKEA zareagowała na niedawną (czerwiec 2019 roku) premierę Mac’a Pro, który swoim wyglądem może niektórym przypominać kuchenną tarkę. Korzystając z szumu medialnego wokół nowego komputera Apple IKEA opublikowała grafikę z prostym porównaniem obu produktów. Całej akcji towarzyszył także key visual, który zaznaczał, że może i tarka kuchenna nie jest firmy Apple, ale jest tańsza i “Designed for Apples”. Za pomocą takich działań marka pokazuje dystans i poczucie humoru, przy okazji reklamując swoje produkty.

źródło: IKEA

Real Time Marketing jest najtrafniejszy, kiedy odpowiada na zdarzenie, którego nie można było przewidzieć w sposób jakiego nikt się nie spodziewał. Przykładem tego może być zaproponowanie schronienia 200 osobom, które z powodu wypadku utknęły do późnego wieczora na pobliskiej autostradzie. Czy IKEA ma zasoby do tego aby zapewnić schronienie i odpoczynek takiej grupie? Oczywiście że tak (i to w wielu aranżacjach)! Nieco przedłużono godziny sklepu, a internet w międzyczasie obiegły posty z prywatnych profili osób, w których wyrażali swą wdzięczność nie tylko za pomoc, ale także za zapewnienie dobrej zabawy.  Tą sytuacją IKEA pokazała, że hasło “Niech Żyje Dom” nie jest tylko pustym hasłem reklamowym.

Duże marki mają przestrzeń i możliwości, aby zabierać głos w ważnych społecznie sprawach i zdecydowanie powinny wykorzystywać to częściej! Śledząc działania marketingowe Netflixa ma się wrażenie, że Real Time Marketing ma wpisany na stałe w strategię komunikacji, widać to zarówno po sposobie moderacji social mediów, jak i planowaniu Real Time’owych działań z wyprzedzeniem. Przykładem tego był okres premierowy popularnego na Netflixie serialu ,,Orange is the new black” opowiadającego o losach kobiet w więzieniu był w tym samym czasie, kiedy w wielu miastach trwały Marsze Równości. W ich centralnych punktach zawisły ogromne plakaty przedstawiającą jedną z bohaterek serialu grającą lesbijkę, na tęczowym tle z napisem “Orange is a part of the rainbow”. 

źródło: advertisingisexciting.com

Kiedy Real Time Marketing wcale nie jest najlepszym pomysłem? Takich sytuacji jest sporo, ale można podzielić je na dwie główne sytuacje: kontekst nie jest dopasowany do odbiorców naszej marki, albo działanie nie pokrywa się z naszą strategią. Co to dokładnie oznacza? Chociaż sytuacji na które można reagować jest sporo, to jednak nie na wszystkie powinniśmy wykorzystywać. Jeżeli głównym zainteresowaniem naszych klientów jest sport i seriale, to niekoniecznie posty odpowiadające na narodziny Royal Baby będą dla nich interesujące. Podobnie – jeśli staramy się tworzyć treści skierowane do wielbicieli wypoczynku, wellness & spa, to małe prawdopodobieństwo, że zainteresujemy ich nawiązaniem do wyników meczu Ekstraklasy. W tworzeniu komunikacji naszej marki musimy pamiętać o tym jaką przyjęliśmy strategię. Bez jej znajomości trudno jest jednoznacznie wskazać jaki kontekst jest dobry, a jaki zły. Można natomiast wskazać pytania, które warto sobie zadać przed podjęciem działań: Czy moich odbiorców może to zainteresować? Co jestem w stanie przez to osiągnąć? Czy pokrywa się to z moją wcześniejszą komunikacją?

Podsumowując: Real Time Marketing może być świetnym rozwiązaniem komunikacyjnym dla każdej marki, pod warunkiem że wpisuje się w jej strategię. Wszystkie działania komunikacyjne powinny budować wiarygodność marki w oczach klientów i podkreślać jej wartości. 

Podsumowanie tygodnia nr 37

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Po tym, jak Starbucks otworzył swój pierwszy samoobsługowy punkt odbioru (a raczej kawiarnię) w Chinach, marka zapowiada, że uruchomi ten sam koncept w Nowy Jorku tej jesieni. Na czym polega Starbucks pickup-only? Klienci zamawiają z wyprzedzeniem za pomocą aplikacji mobilnej, dotyczy to również kierowców. Marka dedykuje to rozwiązanie dla miejsc z największym traffickiem. Biorąc pod uwagę, że obecnie najbardziej cenimy czas i wygodę uważam, że to strzał w dziesiątkę!

źródło: Starbucks

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Nie możesz kupić Tindera? Załóż własną aplikację randkową! Mam wrażenie, że tym właśnie tokiem myślenia kierował się Mark Zuckerberg tworząc Facebook Dating. Pierwsze profile randkowe od 5 września mogą tworzyć mieszkańcy 20 krajów (niestety Polski nie ma w tym gronie). Jestem bardzo ciekawa, jak przyjmie się nowy pomysł właściciela Facebooka i przede wszystkim – czy użytkownicy zaufają Facebook Dating na tyle, że będą skłonni opuścić Tindera i postawić tylko na facebookowe randki 😉

One of my favorite things about building Facebook is I can walk through almost any city in the world and people will…

Opublikowany przez Mark Zuckerberg Czwartek, 5 września 2019

Dowiedz się więcej

 

Bartek SkubiszewskiAriana Grande pozwała sieciówkę Forever 21 za nielegalne wykorzystywanie jej wizerunku. Marka wypuściła kampanię, w której modelka wyglądała jak bliźniaczka artystki. Wszystkie stylizację oparto na lookach z teledysku piosenkarki „7 rings”. Dodatkowo pod jednym zdjęciem został umieszczony fragment piosenki artystki. Teraz Ariana Grande żąda 10 milionów dolarów odszkodowania za naruszenie praw autorskich oraz znaku towarowego.

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: Acer ogłosił otwarcie nowej platformy esportowej Planet9. Będzie to portal społecznościowy zrzeszający graczy, z podstawowymi funkcjami jak zapraszanie znajomych, obserwowanie innych czy tworzenie grup, spośród których można zebrać zespół i rozgrywać mecze online. Każdy na swoim koncie będzie miał też statystyki swoich rozgrywek. Nowością jest jednak funkcja trenera, początkujący gracz będzie mógł wykupić osobistego trenera, który przeanalizuje grę i da wskazówki co należy poprawić, wszystko za odpowiednią stawkę godzinową. Platforma startuje w styczniu 2020roku, ale jest już dostępna wersja beta do testowania.

Dowiedz się więcej

 

Martyna Pietrzak: Wszystko, co związane z modą w jednym miejscu! Youtube stworzyło podzielony na 11 kategorii dział fashion, który jest prawdziwą gratką dla miłośników mody. Co znajdziemy w nowym dziale Youtube? To, co modowi maniacy kochają najbardziej – pokazy, historię mody, nowinki z czerwonego dywanu, modowe kanały i…wiele, wiele innych. Doskonałe towarzystwo na wrześniowy weekend. 🙂

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Znacie kogoś, kto zupełnie nie pasuje do wykonywanej przez siebie pracy? A może sami czasem czujecie, że lepiej sprawdzilibyście się na innym stanowisku? Takich osób jest całkiem sporo i to z myślą o nich OLX wystartowało z nową nieco niestandardową kampanią, która przypomina odbiorcom gdzie szukać nowej drogi zawodowej.

Dowiedz się więcej

Podsumowanie tygodnia nr 36

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Kopenhaga, która już teraz jest bardzo ekologicznym miastem, w którym 6 na 10 osób dojeżdża do pracy rowerem, chce w 100% zredukować emisję CO2 i być miastem tzw. 5 minut. Co to znaczy? Zapraszam do lektury:

Dowiedz się więcej

Ania Nadolińska: Nowa kampania RoślinnieJemy łapie za serce. To film, który opowiada historię Pani Irenki – 93-letniej kobiety, która od 30 lat jest wegetarianką. Każdy, kto jeszcze zastanawia się nad przejściem na dietę roślinną powinien zobaczyć to video.

Nigdy nie jest za późno

Pani Irenka ma dla Was ważne przesłanie, prosto z serca. Bądź jak Irena, dołącz do wyzwania Vegan Challenge PL, wspieraj działania RoślinnieJemy, Otwarte Klatki, Ośrodek Okresowej Rehabilitacji Zwierząt w Jelonkach i wszystkie inicjatywy, które promują kuchnię pełną… empatii. Nie tylko względem zwierząt, ale również drugiego (zdrowszego!) człowieka i naszej planety.🌿Jak to kazała przekazać Irenka: "ściskam Was Kochani, każdy krok się liczy!" #RoślinnieJemyDziękujemy Marcinowi Popielarzowi, Chef Patronowi restauracji Biôłi Trus w Leśny Dwór i Biały Królik Restaurant, który zaserwował domownikom Dom Seniora Harmonia wspaniałą wegańską ucztę, Ani Kamińskiej z "Jelonek", dzięki której Irenka odbyła najwspanialszą podróż od lat i nade wszystko: ekipie Papaya Films z Julią Rogowską i Patrykiem Kinem na czele!

Opublikowany przez RoślinnieJemy Czwartek, 29 sierpnia 2019

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Chanel po raz pierwszy w historii nawiązał współpracę z transpłciową modelką. 25-letnia Teddy Quinlivan została twarzą najnowszej kampanii reklamowej “Pick Me Up”, w której prezentuję linię kosmetyków do makijażu marki.

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: Na 13 września Nike zapowiedziało wypuszczenie na rynek odświeżonego modelu butów Adapt Huarache. Niby nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że zastosowany w nich będzie system FitAdapt, czyli samozawiązujące i rozwiązujące się sznurowadła. Obsługiwać je będzie można za pomocą aplikacji w telefonie, będą też reagowały na komendy głosowe. W ustawieniach aplikacji dopasować będzie można buty do różnych kształtów stóp, czy dobrać siłę wiązania pod względem aktywności czy własnych preferencji.

źródło: materiały prasowe Nike

Dowiedz się więcej

 

Martyna Pietrzak: W czasach kiedy sformułowanie „katastrofa ekologiczna” jest na ustach wszystkich, branża modowa bije się w pierś i skłania się w stronę odpowiedzialnej mody. W ostatnim czasie marka COS należąca do grupy H&M zaangażowała się w modę zrównoważoną i stworzyła kolekcję uszytą z niesprzedanych i uszkodzonych ubrań. Niestety – póki co kolekcja jest dostępna w salonach w Berlinie, Sztokholmie i Utrecht, ale liczę, że „niemarnowanie” ubrań wejdzie marce COS w krew, a kolekcje z niesprzedanych ubrań zagoszczą w salonach marki na całym świecie!

źródło: hypebae.com

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: A więc nie tylko ja zostaję dłużej w aucie tylko po to, żeby odsłuchać mojej piosenki do końca? 🙂 Spotify w swojej najnowszej kampanii “Let the Song Play” przypomina za co użytkownicy pokochali ten serwis. Platforma umożliwia im przeżywanie momentów we własnym rytmie… tak długo jak tylko zechcą.

Dowiedz się więcej

Podsumowanie tygodnia nr 35

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Aga Gębska: Zalando otworzyło w Berlinie swój pierwszy stacjonarny sklep z używaną odzieżą. Zircle, bo tak się nazywa, znajduje się w centrum handlowym Alexa przy Alexanderplatz i ma formę pop-up’u. Jakość ubrań jest dobra, ceny jasno określone (3, 5 i 7 euro). Jeśli ten eksperyment przybrałby skalę, jaką ma sklep internetowy koncernu, mógłby to być całkiem sensowny kierunek zmiany w branży mody. W czasie, kiedy olbrzymie ilości ubrań lądują każdego dnia na wysypisku, nawet najmniejsza inicjatywa wielkich koncernów budzi entuzjazm.

źródło: Zircle Berlin

Dowiedz się więcej

 

Miniaturowe ludzkie mózgi, hodowane przez naukowców w laboratorium zaczęły pracować tak jak mózgi wcześniaków. Oznacza to, że organoidy się rozwijają, a to z kolei rodzi mnóstwo pytań, wątpliwości i obaw, ale też nadziei. Polecam zapoznać się z tematem.

źródło: Muotri Lab-UCTV

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Marketing portalu Porn Hub wielokrotnie mnie zaskoczył (zawsze pozytywnie), ale ich najnowsza akcja chyba jest moją ulubioną. Nowa kampania ma na celu ochronę środowiska i promuje ją film Dirties Porn Ever. Za każde jego obejrzenie platforma przekazuje darowiznę na rzecz organizacji Ocean Polymers, która zajmuje się oczyszczaniem oceanów z plastiku. Dla dobra planety – polecam Wam zobaczyć to video 🙂

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: “Lecimy z pomocą” – super inicjatywa portalu OLX, która ma na celu zbiórkę pieniędzy na zakup klimatyzacji do Oddziału Dziecięcego Ortopedyczno Rehabilitacyjnego w Poznaniu. Głównym źródłem tej akcji charytatywnej jest sprzedaż rzeczy przyniesionych przez ludzi, a każda uzyskana kwota za dany przedmiot jest podwajana przez OLX. Akcja wystartowała 24 sierpnia i będzie trwała przez miesiąc. Pomysł idealny, ponieważ wiele osób odda rzeczy, których już nie używa, a komuś mogą się przydać i je kupi a pieniądze zostaną przeznaczone na szczytny cel.

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: W nowym sezonie IKEA stawia na zmiany w katalogu. Dotyczą one nie tylko jego zawartości, która będzie wypełniona nasyconymi barwami, trendami i geometrycznymi wzorami, ale także sposobu jego dystrybucji. W tym roku po raz pierwszy IKEA nie będzie rozsyłać katalogów bezpośrednio do swoich klientów, a jedynie (w pierwszej kolejności) udostępniać je na zamówienie swoim klubowiczom. Tym sposobem nakład wydrukowanych katalogów zmniejszy się o około 3mln!

źródło: materiały prasowe Ikea

Dowiedz się więcej

Podsumowanie tygodnia nr 34

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Ikea postanawia rozwijać dział smart home i buduje zespół odpowiedzialny za ten sektor. O tym, że to ważny dla giganta projekt świadczy choćby to, że to największa tego typu inwestycja od czasu powstania IKEA Kids. Ponieważ nasze domy będą stawały się coraz bardziej smart, kierunek, który obiera szwedzki gigant w ogóle mnie nie dziwi.

Dowiedz się więćej

 

Aga Gębska: Firma odzieżowa Vollebak, znana między innymi ze stworzenia pierwszej na świecie “grafenowej kurtki”, wyprodukowała całkowicie biodegradowalny t-shirt. Powstał on z włókien roślinnych i alg. Zużytą koszulkę można, jak pisze producent na swojej stronie, zakopać w ogrodzie – gdzie stanie się pożywieniem dla robaków, albo wrzucić do kompostownika. Produkt rozłoży się całkowicie w ciągu 12 tygodni.

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Hermès po raz kolejny zaprosił do współpracy polskiego artystę. Tym razem młoda graficzka pochodząca z Krakowa, Anna Glik zaprojektowała dla Hermès serię wyjątkowych kolaży wykorzystujących akcesoria marki. Prace znalazły się na oficjalnym profilu domu mody na Instagramie. Gratulujemy!

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zadarna: ,,Nie jestem z innej bajki” to projekt zrealizowany przez Fundację Strefa Integracji zwracający uwagę na rosnący problem z akceptacją inności przez społeczeństwo. Bohaterami akcji, są dzieci z zespołem Downa, które wzięły udział w sesji zdjęciowej jako bohaterowie znanych bajek, aby przypomnieć zapominalskim, że w rzeczywistości nie ma podziału na różne światy. Poruszającą wystawę można zobaczyć na poznańskim Starym Rynku do 15 września 2019.

Jako społeczeństwo mamy rosnący problem z akceptacją inności. Wolimy o niej nie wiedzieć, udawać, że jej nie ma….

Opublikowany przez Fundacja Strefa Integracji Poniedziałek, 19 sierpnia 2019

Dowiedz się więcej

Konstruktywny feedback – czyli jak dawać informację zwrotną, żeby inni chcieli cię słuchać?

Czas na nowe MOXIEtalks! Posłuchacie nas na SoundCloud, Spotify i Apple Podcasts.

W kolejnym odcinku podcastu Arieta Prusak i Aleksandra Piesiak poruszają temat feedbacku, czyli informacji zwrotnej. Jest to bardzo cenna umiejętność we współpracy z innymi ludźmi, szczególnie w pracy. Opowiadamy, dlaczego jest tak ważny, jak go dawać oraz przyjmować.

Nasz podcast znajdziesz również na Apple PodcastSoundCloud Podomatic.

Podsumowanie tygodnia nr 33

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Apple, Google a może Lidl Pay? Popularna w Polsce sieć dyskontów, właśnie rozpoczęła testy swojego własnego systemu płatności, który ma być dostępny za pośrednictwem aplikacji mobilnej sieci, która już funkcjonuje w naszym kraju. Skoro Apple produkuje własne karty kredytowe z cashbackiem od 1 do 3%, Revoult namieszał na rynku kont walutowych, a teraz sieci spożywcze myślą o własnych systemach płatności, czekamy na innowacje w tradycyjnej bankowości, bo ma wielu konkurentów 😉 Jak zwykle oczywiście to klienci zagłosują portfelami. W tym wypadku dosłownie i w przenośni;)

źródło: Getty Images

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Kompania Piwowarska otworzyła w Poznaniu punkt, w którym można oddać szklaną butelkę każdego producenta. Nie jest do tego potrzebny paragon, a otrzymana kaucja zwrotna wyniesie od 30 do 50 groszy. Bardzo kibicuję temu rozwiązaniu i mam nadzieję, że obieg szklanych butelek z dziewięciu razy w ciągu dwóch lat wzrośnie do dwudziestu. Liczę również, że podobne punkty niedługo pojawią się także w innych miastach.

źródło: www.horecanet.pl

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: Allegro wprowadza zmiany, niedługo pojawi się nowy portal Allegro Lokalnie, tylko dla ogłoszeń prywatnych. Podstawowy portal będzie przeznaczony dla kont firmowych. Nowy pomysł wydaje się być tworzony jako konkurencja dla OLX, które na lokalnych rynkach radzi sobie bardzo dobrze. Allegro pozostawi swoje dotychczasowe opcje takie jak opinie o sprzedającym czy Program Ochrony Kupujących co zapewnia lepszą wiarygodność transakcji dla kupującego i to może znacząco działać na ich korzyść. Konkurencja na tym rynku się przyda, a Allegro to gigant, który może namieszać. Start portalu przewidziany jest na 16 września.

źródło: businessinsider.com.pl

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Marka Heinz i Ed Sheeran, to zdecydowanie jeden z najciekawszych duetów reklamowych tego lata. W czerwcu świat obiegł spot reklamowy ketchupu wyreżyserowany przez Eda, a teraz światłu dziennemu ukazała się edycja limitowana butelek z jego tatuażami. Piosenkarz, który dumnie nosi na ciele wytatuowaną etykietę ketchupu Heinz podpisał wszystkie 150 butelek. Fani zarówno marki, jak i piosenkarza mogą zdobyć limitowane opakowanie na dwa sposoby: poprzez licytację, albo międzynarodowe losowanie (zgłoszenia należy wysłać do 23 sierpnia!).

źródło: materiały prasowe

Dowiedz się więcej

Jak mądrze współpracować z influencerami?

Influencer marketing jest już nieodłączną częścią strategii komunikacji każdej marki, która chce zaistnieć – przede wszystkim – online. Przybiera on najróżniejsze formy – od programów afiliacyjnych, przez bycie ambasadorem konkretnego produktu po, co się zdarza głównie w branży modowej, kolekcje ubrań lub akcesoriów stworzone przez blogerów (lub chociaż ozdobione ich wizerunkiem). Influencer marketing jest już tak powszechny, że wydaje nam się, że wiemy o nim wszystko. Tymczasem – nic bardziej mylnego.

Kim są influencerzy?

Instagramer, vloger, bloger – influencerzy mają wiele twarzy, jednak to przede wszystkim osoby, które można nazwać liderami opinii i z których zdaniem liczą się inni. Influencer potrafi przekonać tłumy – do zakupu, wzięcia udział w wydarzeniu, a nawet do zmiany stylu życia. To najważniejsza wartość influencera i influencer marketingu – wywieranie wpływu. 

Influencerem jest najczęściej osoba, która posiada bloga, vloga, konto na Youtubie, Snapchacie lub innym portalu społecznościowym, i może swoją opinią wpłynąć na grono co najmniej kilkuset osób.

definicja White Press

Skuteczność influencer marketingu

Uważam, że nie ma nic gorszego dla marki, niż influencer, który promuje wszystko. Ubrania, kosmetyki, produkty spożywcze, sprzęt AGD, zegarki, a czasem nawet trudne produkty, jak farby do malowania ścian, okna itd. W porządku, jeśli te rzeczy do siebie pasują i jednocześnie wpisują się w styl życia influencera. Bardzo fajnym przykładem jest współpraca K. z bloga Moja dziewczyna czyta blogi z marką VELUX Polska (to producent okien). Nietypowy produkt został bardzo naturalnie i nienachalnie zarekomendowany, a jednocześnie pasuje do treści publikowanych na profilu @typowa.k, czyli do sentymentalnych i czasem poetyckich rozważań oraz zdjęć w ciepłych barwach, na których każdy detal do siebie pasuje.

View this post on Instagram

Marzyłam, by zamieszkać na poddaszu. W książkach, które czytałam, i w filmach, które oglądałam, ludzie mieszkający na poddaszach mieli zawsze bardzo ciekawe życie. Mieszkali we francuskich kamienicach z wysokimi sufitami, należeli do miejscowej bohemy artystycznej, wstawali w środku nocy, by przy drewnianym stole na szybko skreślić kilka stron nowego pomysłu na opowiadanie. Budzili się w wielkich łóżkach, w białej pościeli, pili dobrą kawę, patrząc przez okno na budzące się do życia miasto, a potem odstawiali filiżankę na zapisane kartki, znacząc je okrągłymi śladami. ———————————————————-Na zdjęciu starałam się uchwycić istotę tego marzenia. Filiżankę z kawą na parapecie, zapisane ręcznie strony w zeszycie, słoik wypełniony wodą i gałązkami trzykrotki. Uchylne okno w dachu i roletę zaciemniająco-plisowaną od @veluxpolska , dzięki której mogę zdecydować, jakie światło chcę mieć w pokoju – miękkie i rozproszone, pełne i ostre czy zupełnie się od niego odciąć, by w zaciszu mojego poddasza móc sobie urządzić małe kino, a o małym, prywatnym kinie marzyłam tak samo, jak o mieszkaniu na poddaszu i pisaniu opowiadań. Chociaż teraz to już rzadko piszę ręcznie. ————————————————————- A wy jak wyobrażaliście sobie swój wymarzony domek? #frenchdesign #frenchstyle #myhomedecor #mydreamhome #homeinspiration #howyouhome #homeoffice #homedetails #windowdesign #windowview #windowlight

A post shared by K (@typowa.k) on

Niestety bardzo często profile średnich i małych influencerów, którzy posiadają od kilku do kilkudziesięciu tysięcy obserwatorów, są przesycone markami i na dobrą sprawę jedyne, co widzę w ich mediach społecznościowych to to, że promują wszystko. Żadnej selekcji, naturalnego zaprezentowania produktu. Czasem zdarza się nawet, że jeden influencer promuje kilka marek, które są dla siebie konkurencją. Znacznie obniża to nie tylko jego wiarygodność, ale przede wszystkim prezentowanych produktów.

Wiarygodność to słowo klucz. Tylko dzięki wiarygodności influencer marketing ma szansę być skuteczny. Dlatego jestem zwolenniczką długotrwałej współpracy z influencerami – po kilku miesiącach korzystania z danego produktu osoba, z którą pracujesz na rzecz Twojej marki, automatycznie staje się jej ambasadorem i może wyrazić rzetelną opinię, bo po prostu dobrze ją zna. Jednocześnie followersi (osoby, które obserwują konkretny profil na Instagramie) takiego influencera nie będą zdezorientowani ilością marek przewijającą się przez profil ich ulubieńca. Będą w stanie mu uwierzyć i zaufać, że poleca coś naprawdę dobrego. 

Przykład 1,5 rocznej współpracy z Influencerką, której stałym punktem komunikacji na Instagramie zostały wpisy przedstawiające posiłki cateringu dietetycznego DietBox:

Jak wybrać odpowiedniego influencera?

Aby influencer był wiarygodny nie wystarczy, żeby współpracował z marką długo lub nie podejmował się zbyt często promowania różnych produktów. Influencer musi być przede wszystkim dobrze dopasowany do marki – głównie pod względem grupy docelowej. Na przykład – jeśli marka X jest stworzona dla kobiet po 35 roku życia, które zajmują się domem i rodziną, to jakie korzyści przyniesie współpraca z instagramerką, którą obserwują dziewczyny uprawiające crossfit między 20 a 25 rokiem życia? Absolutnie żadne – nawet jeśli ma setki tysięcy obserwatorów.

Dlatego, by nie tracić czasu i pieniędzy, współpracę należy zacząć od sprawdzenia statystyk. Ważne, aby dane demograficzne odbiorców się zgadzały, ale warto też zobaczyć w jaki sposób influencer zwykle współpracuje z markami – jaki jest jego styl wypowiedzi, czy potrafi wpleść ciekawą historię w swoje wpisy na mediach społecznościowych lub blogu, czy robi estetyczne i dobrej jakości zdjęcia. Poniższy post pokazuje, że Influencer posiada cechy, które pasują również do marki, którą promuje – jest radosny, zabawny i lubi zdrowe jedzenie, czyli jest dobrą osobą do reklamowania cateringu dietetycznego DietBox.

View this post on Instagram

Wygłupiam się 😁 bo dzięki @dietbox_ mam na to czas💥 Nie tracę go na zakupy, stanie w kolejce w sklepach, a następnie gotowanie w domu🙈 Dania się nie powtarzają, codziennie – coś innego😋 A najważniejsze jest to, że o wiele lepiej się czuję! Posiłki są odpowiednio zbilansowane i zawierają mnóstwo składników odżywczych, witamin oraz minerałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu🤗 Słuchajcie, jestem pod ogromnym wrażeniem! Koniecznie sprawdźcie oferty od @dietbox_ ✔️ ————————————————————— 📸 @dazed_girl ✨ • • • #diet #catering #dieta #tloty 🇵🇱 #workout #model #poland #warsaw #polishboy #man #yummy #vsco #summer #wow #ambassador #amazing #delicious

A post shared by ARTEM®SERDIUK (@artem_serdiuk_) on

Barter czy współpraca płatna?

Po wyborze odpowiedniej osoby, która pasuje do konkretnego produktu pora na przemyślenie i ustalenie warunków współpracy. Wynagrodzenie dla przyszłego ambasadora musi być atrakcyjne, co wcale nie oznacza wysokich kwot pieniężnych. Powinno być również adekwatne do pracy, którą ma wykonać influencer.

Możesz oczekiwać np. dwóch postów na Instagramie w miesiącu oraz trzech InstaStories w tygodniu, ale na pewno nie za 200 zł lub jeden krem do twarzy. Wspomniana już marka DietBox to catering dietetyczny. Wartość pięciu posiłków dziennie dostarczanych influencerowi przez miesiąc oscyluje między 1000 a 1500 zł. To właśnie jest atrakcyjny i wartościowy barter, za który możesz oczekiwać częstych publikacji i który śmiało możesz proponować influencerom. 

Przy ustalaniu warunków finansowych pamiętaj o szacunku, bo inaczej może się to źle skończyć – na przykład ujawnieniem niepoważnej prośby przez influencera i w konsekwencji kryzysem wizerunkowym. 

Kiedy osiągnęliśmy sukces?

Sukces kampanii z influencerami często mierzy się zasięgiem, co moim zdaniem jest błędem. Jak już wspomniałam – nie zawsze duża liczba osób, które zobaczyły naszą markę u danego lidera opinii to dobry wynik. Myślę, że – w zależności od rodzaju współpracy – lepiej skupić się na mierzeniu np. tego ile osób wykorzystało kod promocyjny influencera i dokonało zakupu, jakie zaangażowanie i opinie wzbudziło zaprezentowanie naszej marki i czy po prostu dzięki influencer marketingowi wzrosła sprzedaż. 

Wiadomość od obserwatorki influencerki współpracującej z marką DietBox

Influencer marketing – czy warto?

Oczywiście! Jeśli tylko wybierzesz influencera, który dobrze reprezentuje grupę docelową Twojej marki, zaproponujesz mu atrakcyjne warunki w zamian za odpowiednie treści, które będzie tworzył (a które Ty możesz później wykorzystać np. w swoich social mediach, by uatrakcyjnić komunikację) oraz będziesz mierzyć efektywność takiej współpracy, to influencer marketing może stać się filarem Twojego marketingu, który wyraźnie przełoży się na sprzedaż.

 

Podsumowanie tygodnia nr 32

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Nadeszła chwila na którą wszyscy czekali! Facebook udostępnił własne narzędzie pozwalające publikować posty na Instagramie z poziomu desktopu 🙂 O tym, co umożliwia creator studio i czy można też z komputera publikować InstaStories na swoim blogu pisze Joanna Banaszewska, polecam:

źródło: Creator Studio

Dowiedz się więcej

 

Aga Gębska: Victoria’s Secret do kampanii linii PINK zatrudniła brazylijską, transpłciową modelkę Valentinę Sampaio. Firma była wielokrotnie krytykowana za promowanie bardzo określonego, wyidealizowanego kanonu piękna. Po zatrudnieniu Valentiny czytamy, że marka się zmienia, jest bardziej otwarta. Czy na pewno? W kontekście zeszłorocznej wypowiedzi, byłego już szefa marketingu marki, jest to niezaprzeczalna zmiana. Jeśli jednak spojrzymy na to, jaki wizerunek kobiecego ciała promuje VS, zmiany nie dostrzeżemy. Valentina jest idealnym wcieleniem aniołka Victorii. Smukła, wysoka dziewczyna o pełnych ustach. Jej udział w kampanii tak popularnej marki z pewnością będzie pracować na większą akceptację osób transpłciowych i jest to ogromny pozytyw. W zakłopotanie jednak wprawia mnie sensacyjny ton tej informacji. Czy naprawdę tak istotne jest to, że modelka urodziła się jako chłopiec?

Dowiedz się więcej

 

Ania NadolińskaKarkonoski Park Narodowy postanowił w oryginalny sposób zwrócić uwagę na problem zostawiania śmieci na terenie parku. Powstał cykl plakatów z najpopularniejszymi odpadkami turystów z hasłem “Zatrzymaj inwazję!”. Świetna akcja, mam nadzieję, że przyniesie pożądany efekt!

źródło: materiały prasowe Karkonoskiego Parku Narodowego

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: W sklepie internetowym Zary pojawił się produkt nazwany jako „koszula z bambusem”. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że prezentował go czarnoskóry model. Wywołało to spore kontrowersje wśród internautów. Marka szybko zareagowała i wycofała produkt z oferty. Po czym koszula wróciła do sklepu pod nową nazwą, tym razem jako “koszula z nadrukiem”.

źródło: zara.com/pl

Dowiedz się więcej