SOCIAL MEDIA, STRATEGIA KOMUNIKACJI, SZKOLENIA

MOXIE - BLOG

Agencja Kreatywna z Poznania
Czytaj

Czas na toast! – Aplikacja CHEERS wśród klientów MOXIE

 

Cheers to aplikacja, dzięki której możesz zaoszczędzić czas i pieniądze.
Czas, który spędzisz na szukaniu nowego, ciekawego lokalu.
Pieniądze, które wydasz w nim na koktajl, ale po kolei.

Ideą appki jest zachęcenie ludzi do przyjemnego spędzenia czasu, poznawania nowych ludzi, miejsc i smaków. Jak to działa? Otóż za abonament wartości 19 złotych użytkownik otrzymuje każdego dnia możliwość zamówienia u partnera jednego z oferowanych drinków, za darmo! Beneficjent zyskuje też ciekawą ofertę lokali wartych poznania oraz dostęp do rankingu stworzonego przez społeczność. Co więcej pierwszy miesiąc subskrypcji jest bezpłatny!

Jest to też świetna platforma dla właścicieli restauracji, barów, pubów i klubów by znaleźć szersze grono odbiorców. Dzięki programowi partnerskiemu lokale zachęcają do “wpadnięcia na drinka” przez korzystających z Cheers, a co za tym idzie docierają one do większej, nowej grupy docelowej.

Aplikacja ruszyła już w Warszawie i Poznaniu. Cieszy się zainteresowaniem wśród studentów, jak i wszystkich, którzy lubią wychodzić, poznawać nowe miejsca. Użytkownicy chwalą sobie korzyści finansowe i wizerunkowe jakie idą za abonamentem. Następnym planowanym etapem rozwoju marki jest rozpoczęcie współpracy z lokalami w kolejnych miastach polski. Jesteśmy podekscytowani współpracą i nie możemy się już doczekać przyszłości Cheers!

Zadania MOXIE:

  • opracowaliśmy strategię komunikacji
  • prowadzimy kampanie Social Ads
  • zapewniamy stałe wsparcie marketingowe

UZALEŻNIENIE od mediów społecznościowych


Po krótkiej przerwie, stęsknieni, wracamy na YouTube! Uzależnienie od mediów społecznościowych – uzależnienie jak każde inne? Facebook, Instagram, Tweeter, LinkedIn… korzysta z nich Arieta, korzysta Patryk, korzystamy z nich wszyscy. Dostarczają nam rozrywki, informacji, pozwalają się komunikować z całym światem i o całym świecie po prostu zapomnieć. Z czego wynika to uzależnienie, jak się objawia i co najważniejsze – jak sobie z nim poradzić?

To i więcej w najnowszym odcinku #MOXIEtalks.

Subskrybuj kanał!

Aktywnie i w dobrej formie – targi Fit Expo wśród klientów MOXIE

Fit Expo to targi dla branży fitness o najdłuższej tradycji na rynku. Coroczne spotkania mają formę dwóch modułów – Fit Expo Business dla profesjonalistów i inwestorów oraz Fit Expo Fun dla miłośników aktywności fizycznej.

źródło: https://www.fitexpo.com.pl/

Targi Fit Expo to wielkie święto sportu i związanych z nim wartości fair play. W tym roku uczestników czekają duże zmiany w ofercie oraz dostępnych atrakcjach i eventach branżowych. Całość nastawiona jest na promocję zdrowego stylu życia, właściwych nawyków żywieniowych oraz pozytywnych aspektów aktywności. Pokazujemy, że warto być fit!

 źródło: https://www.fitexpo.com.pl/

Mamy nadzieję, że podjęta współpraca wprowadzi nową jakość do wizerunku targów.

Zadania MOXIE:

  • stworzenie strategii komunikacji
  • plan marketingowy
  • influencer marketing
  • copywriting i redakcja treści do konferencji Fit Medical

2018…powodów do dumy, czyli kolejny rok w MOXIE!


Intensywny rozwój agencji, mnóstwo wyzwań i nowych doświadczeń. Do tego codzienna dawka inspiracji – tak wyglądał 2018 w MOXIE. Wierzymy, że podsumowania są istotne. Pozwalają spojrzeć na podejmowane działania z innej perspektywy, wyciągnąć wartościowe wnioski, a dodatkowo – ponownie cieszyć się z sukcesów! Działo się wiele, ale to tradycyjna już zespołowa burza mózgów zdecydowała, czym szczególnie chcielibyśmy się pochwalić. Liczby nie kłamią – mamy powody do świętowania 🙂


Patrzymy strategicznie

Skupiliśmy się na obsłudze marek z branży gastronomicznej, fashion i beauty oraz szeroko pojętego lifestyle. Był to naturalny wybór, ponieważ mamy duże doświadczenie w tych dziedzinach, rozumiemy bieżące trendy, a przede wszystkim – to nasze pasje, także prywatnie. Czym zaowocowało nasze podejście? Nawiązaniem współpracy z 22 nowymi markami, stworzeniem 8 strategii komunikacji, prowadzeniem 20  profili w social mediach i 462 kampanie online. Cieszymy się, że możemy działać z klientami całościowo – rozpoczynając pracę od zbudowania podstaw komunikacji marki, przez realizację założeń strategii. Aktywnie doradzamy, budujemy wartościowe relacje i co najważniejsze – widzimy realne przełożenie naszych działań na wyniki biznesowe klientów.

Klienci, którzy dołączyli do rodziny MOXIE:

Dla tych marek przygotowaliśmy strategię komunikacji:

Dzielimy się wiedzą

Bardzo ważnym elementem rozwoju MOXIE jest ciągłe zdobywanie nowych umiejętności i poszerzanie kwalifikacji. Podobnie jest w przypadku dzielenia się wiedzą ekspercką, którą od września zaczęliśmy przekazywać podczas szkoleń z zakresu social media. Działamy szybko – przeprowadziliśmy ich w tym roku aż 10. Uczestnicy mogli dowiedzieć się, jak wykorzystać potencjał social media swoich marek oraz z jakich narzędzi warto korzystać, żeby osiągnąć najlepsze efekty.

Marki, które wzięły udział w szkoleniach:


Aż 6 razy byliśmy prelegentami podczas inspirujących eventów i konferencji. Wśród nich znalazły się:

  • 100% Retail & Fashion
  • wykład na Collegium da Vinci
  • Czwartki z Social Media
  • Gastro Meeting Warszawa
  • Health and Lifestyle Kraków
  • Kongres Inicjatyw Europy Wschodniej Lublin

Rozwijamy także kanał MOXIE Talks, gdzie dzielimy się wiedzą i przemyśleniami na tematy związane z komunikacją, marketingiem i nowymi technologiami. W tym roku przygotowaliśmy dla Was aż 6 odcinków!

 

Kierunek YouTube

A skoro o You Tubie mowa – marka QUIOSQUE, z którą współpracujemy już od ponad 3 lat, ruszyła ze swoim kanałem, czyli Strefą Kobiet QUIOSQUE! MOXIE odpowiada za całą koncepcję kanału, scenariusze odcinków, kampanie online oraz dedykowane materiały graficzne.

Od startu Strefy Kobiet we wrześniu na kanale znalazło się 8 odcinków Strefy Kobiet oraz materiały z poradami dotyczące akcji #ZADBAJOSIEBIE. Łączny czas oglądania kanału wynosi aż 967 330 minut! Uzyskaliśmy 390 869 obejrzeń filmów, z czego 89,6% pochodzi z kampanii, które prowadzimy na You Tube. Podsumowując wyniki w 2018 roku, nie możemy się doczekać rozwoju Strefy Kobiet w 2019!

 

Sukces 100% Retail & Fashion

Relację z V edycji tego wyjątkowego eventu możecie zobaczyć na stronie 100% Retail & Fashion – warto! Tegoroczna konferencja była niezwykle udana – 2 dni inspirujących prelekcji i ponad 100 uczestników. Z perspektywy organizatorów możemy powiedzieć, że największą wartością konferencji jest potężna dawka wiedzy, która pozwala na realizację celów sprzedażowych oraz możliwość nawiązywania długoletnich relacji biznesowych.

Wśród prelegentów V edycji 100% Retail & Fashion znaleźli się m.in.

 


Zebraliśmy liczne pozytywne opinie i pełni mobilizacji zaczęliśmy pracę nad kolejną edycją!

 


MOXIE się rozwija

Jest nas coraz więcej 🙂 W tym roku do #moxieteam dołączyło 8 osób. A większy zespół to również… większe biuro! Urokliwa kamienica w centrum Poznania świetnie spełnia swoją funkcję, a my szczególnie doceniamy jej przestrzeń.

Jak zwykle – nie zwalniamy tempa! Mamy wiele planów na 2019 i mamy nadzieję, że podobnie jak my nie możecie się doczekać ich rezultatów.

Życzymy Wam licznych sukcesów i satysfakcji z prowadzonych projektów!

 

Social Media w GASTRONOMII


Media społecznościowe to obecnie bardzo istotne narzędzie budowania wizerunku w wielu branżach. Jednak ładne zdjęcia, bez odpowiednio przygotowanej strategii komunikacji, same w sobie nie przyniosą efektów. W odcinku Aleksandra przybliża kilka ważnych elementów dobrej strategii a Karolina omawia zasady prowadzenia profilu, który ma osiągnąć sukces. Jak stworzyć zaangażowaną społeczność? Jak obsłużyć gościa online? Oraz jak poradzić sobie z sytuacją kryzysową w internecie? O tym wszystkim w nowym #MOXIEtalks.

Subskrybuj kanał!

Twórz wydarzenia, które przyciągną tłumy


Konkurencja na rynku gastronomicznym jest ogromna. Restauratorzy często zadają sobie pytanie – jak się wyróżnić? Jednym z najbardziej efektywnych sposobów jest organizacja wydarzeń. Zrób to skutecznie i podziwiaj kolejki przed Twoim lokalem!

Otwarcie restauracji, nowe menu sezonowe, a może event z muzykami? Każda okazja jest dobra, żeby przyciągnąć nowych gości. Pojedynczy post szybko zniknie w natłoku informacji, pojawiających się w aktualnościach użytkownika Facebooka. Dobrym rozwiązaniem jest utworzenie wydarzenia. Należy pamiętać o tym, żeby pasowało do lokalu i odpowiadało gustom gości, którzy go odwiedzają. To właśnie dla nich tworzysz event – muszą poczuć, że działasz z myślą o nich. To jednak nie wszystko. Co zrobić, żeby wydarzenie było udane?

CHWYTLIWA NAZWA EVENTU

To pierwszy komunikat, który widzi odbiorca. Postaraj się, żeby była interesująca, a jednocześnie na tyle jednoznaczna, by Twój potencjalny gość nie musiał zastanawiać się, w jakim wydarzeniu ma wziąć udział.

ESTETYCZNE COVER PHOTO

Minimalne wymiary zdjęcia w tle to 714 na 264 pixeli. Wybór grafiki powinien być podyktowany dbałością o spójność estetyki z wcześniejszą komunikacją wizualną lokalu. Nie można też zapominać o uchwyceniu specyfiki samego wydarzenia. Unikaj nadmiaru treści – nie powinny przekraczać 20% zdjęcia, ponieważ będzie miało to wpływ na zasięg promocji posta. Sprawdź czy przygotowany obraz będzie odpowiedni korzystając z narzędzia do nakładek tekstowych Facebooka.

INTERESUJĄCY OPIS WYDARZENIA

To tutaj musisz zawrzeć wszystkie kluczowe informacje. Spraw, żeby odpowiedź na pytania co? gdzie? kiedy? była czytelna dla każdego odbiorcy. Warto też zadbać o styl wypowiedzi oraz o podkreślenie wyróżników. Daj swoim gościom powód, do pojawienia się właśnie w Twoim lokalu! Może być to nieoczekiwany bonus, specjalne danie lub ciekawa oprawa – wszystko zależy od Twojej kreatywności. Nie musisz iść w kierunku klasycznej promocji i krzykliwych banerów -50%.Uwierz w swój produkt, goście są świadomi, że za dobre dania warto zapłacić!

     

źródło: Wielkie otwarcie Soup Culture w Poznaniu, facebook.

PROMOCJA, PROMOCJA I JESZCZE RAZ PROMOCJA

O Twoim wydarzeniu musi być głośno. Pamiętaj, że nie ma możliwości zapraszania fanów z poziomu fanpage’a. Możesz na początek dodać swoich znajomych jako organizator. Pozwól im zapraszać inne osoby, zaznaczając tę możliwość w opcjach wydarzenia. Zachęć ich, żeby zabrali ze sobą kolejnych znajomych. Ponadto skutecznym działaniem będzie udostępnienie posta o evencie na stronie lokalu oraz na grupach, których obszar zainteresowań pokrywa się z planowaną akcją. Tutaj podstawą jest research. Kolejny krok to promowanie przez Facebook Ads. Budżet nie musi być wysoki, warto jednak pomyśleć o kwocie przekraczającej 100 – 150 zł, żeby osiągnąć lepsze efekty.

WYDARZENIE UTWORZONE – CZY TO WSZYSTKO?

Jeśli chcesz widzieć tłumy w swoim lokalu – musisz o sobie przypominać. Regularnie dodawaj posty do aktualności wydarzenia, odpowiadaj na wszystkie komentarze. W treściach wykorzystaj CTA (call to action) – pozwoli to zaktywizować uczestników i wejść
z nimi w interakcję. Możesz też rozważyć wykorzystanie influencer marketingu – odpowiednio dobrana osoba z pewnością dotrze do grupy docelowej Twojej marki.

W czasie eventu musisz być na miejscu. Warto relacjonować jego przebieg na InstaStory, a także zebrać materiał zdjęciowy, który pojawi się w późniejszym poście jako podsumowanie. Jeśli wydarzenie będzie udane, w ten sposób zachęcisz nowe osoby do udziału w kolejnym. Odpowiednio przeprowadzone działania przyciągną gości, którzy doceniają, że chcesz zrobić dla nich coś wyjątkowego, a nie tylko łowców promocji. Jak widzisz – do organizacji nie potrzebujesz specjalistycznego sprzętu i dużych nakładów finansowych. Zyskujesz wiele, przede wszystkim nowych gości i satysfakcję z obserwacji pełnego lokalu.

Zacznij dzień z prosecco, czyli jak zorganizowaliśmy śniadanie z influencerami!

Do grona klientów MOXIE dołączyła urokliwa restauracja Parma i Rukola. Znajduje się na poznańskim Łazarzu i swoją przytulnością oraz miłą atmosferą od lat przyciąga gości z okolicy. To miejsce rodzinne – prowadzone przez matkę i córkę, które każdego dnia przygotowują wyśmienite dania kuchni włoskiej.

Czwarte urodziny lokalu były świetną okazją do świętowania. Bardzo cieszymy się, że mogliśmy być odpowiedzialni za organizację tego wydarzenia – śniadania dla influencerów w stylu mediolańskim!

 
źródło: https://www.facebook.com/parmairukola/

Zadania MOXIE:

  • koncepcja kreatywna
  • influencer marketing
  • projekt graficzny zaproszeń

                                                       źródło: https://www.facebook.com/parmairukola/

Idealne miejsce PRACY dla MILLENIALSÓW i pokolenia Z


Dwa pokolenia – Millenialsi reprezentowani przez Arieta Prusak i pokolenie Z reprezentowane przez Patryk Antczak. Kim oni są i jaką rolę odgrywają? Zawsze online, często zmieniają pracę i nigdy nie wykupują ubezpieczeń. Od pracodawców oczekują poczucia realnego wpływu na decyzje i swobodnej atmosfery w pracy. Co cenią najbardzej i jakie są ich metody pracy? Czy da się prowadzić biznes w oparciu o te dwa pokolenia? I jak my to robimy w MOXIE? To i wiele więcej w nowym #MOXIEtalks!

Subskrybuj kanał!

Dlaczego w MODZIE najważniejszy jest EXCEL?

Moda to oczywiście wizja, pasja, projekt, ale Arieta Prusak i Miriam Szypielewicz przypominają, że to też olbrzymi biznes. Dlatego bez przerwy należy analizować i liczyć. Co liczyć? Planowaną ilość sztuk odzieży do uszycia, koszt produkcji sesji zdjęciowej czy to ile sezonów ma nasza marka. Do tego wszystkiego należy pamiętać o byciu online. Jak powinna wyglądać Twoja strona internetowa, czy odpowiednio analizujesz zachowania swoich klientów na stronie i… jak niehandlowa niedziela wpłynęła na Twój biznes? O to wszystkim w najnowszym odcinku #MOXIEtalks.

Subskrybuj kanał!

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) w branży fashion


Więcej niż moda. CSR w branży fashion.

Przemiany pokoleniowe sprawiły, że marki stanęły przed wyzwaniem dostosowania się do oczekiwań konsumenta nowego typu. Ma on większą świadomość społeczną i postrzega produkty nie tylko przez pryzmat jakości wykonania, ale także wartości, które za sobą niosą. Stąd popularność CSR (ang. Corporate Social Responsibility), czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. Jest ona szczególnie istotna w przypadku branży fashion, która przez lata funkcjonowała w sposób destrukcyjny zarówno dla środowiska, jak i pracowników fabryk.

CSR – czyli co?

Pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu często jest utożsamiane ze zrównoważonym rozwojem. Wynika to z faktu, że CSR stanowi ważny element długoterminowej strategii działań przedsiębiorstw, a nie jedynie szereg zmian wizerunkowych. Jest to zatem sposób postępowania, który uwzględnia dbałość o środowisko naturalne i interes społeczny, a także wprowadza dialog między interesariuszami, czyli osobami mającymi wpływ na daną firmę.

Co jest istotne w etycznej modzie?

  • Dobre warunki pracy na każdym etapie łańcucha dostaw.
    Dbałość o zdrowie pracowników, brak przyzwolenia na wyzysk czy pracę dzieci.

  • Poszanowanie środowiska naturalnego.
    Zmniejszenie ilości odpadów, korzystanie z recyklingu, minimalizacja udziału chemikaliów w produkcji, wybór zrównoważonych upraw.
  • Dbałość o dobrostan zwierząt.
    Niedopuszczanie do cierpienia zwierząt, np. poprzez rezygnację z wykorzystywania naturalnych futer, eliminacja towarów pochodzących z kłusownictwa.

    Grzechy branży fashion

Wiele brandów, także tych czołowych – jak Dolce & Gabbana, Marc Jacobs czy Versace, używa do produkcji swoich ubrań chemikaliów szkodliwych nie tylko dla środowiska, lecz także dla człowieka. Poza tym do produkcji ubrań chętnie wykorzystuje się futra czy skóry, co wiąże się z ogromnym cierpieniem zwierząt. Trudno pominąć aspekt dotyczący warunków pracy, które często dalekie są od norm określanych przez prawo – zatrudnianie osób niepełnoletnich, praca w chemicznych oparach, skandalicznie niskie wynagrodzenia.

Momentem przełomowym dla myślenia o CSR w branży modowej, było zawalenie się fabryki w Bangladeszu, 24 kwietnia 2013 roku, w której zginęło 1127 osób, a ponad 2500 odniosło obrażenia. Wydarzenie to wywołało falę protestów przeciwko złym warunkom pracy, a także zmusiło produkujące tam marki, do wypłaty odszkodowań.

Ubierając Millenialsów czy pokolenie Z, marki fashion muszą działać zgodnie z ich systemem etycznym. Konsumenci oczekują zatem, że będą podejmować odpowiedzialność zarówno za finalny produkt, jak i cały proces jego powstawania. Nacisk ze strony społeczeństwa zapoczątkował w branży fashion proces intensywnej zmiany, której efekty możemy zaobserwować zarówno na arenie polskiej, jak i międzynarodowej.

Fashion Revolution jest globalnym ruchem, który zrodził się w 2013 roku. Jego cel to podniesienie świadomości o największych problemach branży modowej i pokazanie, że zmiana jest możliwa. Fashion Revolution wystosowało manifest zawierający 10 punktów, w których pokazuje, jaka powinna być moda. Zachęca również do tego, aby pytać marki #whomademyclothes – to dążenie do większej transparentności w łańcuchu dostaw branży fashion.

Jak robią to polskie i światowe marki?

  • Adidas w 2017 roku sprzedał ponad milion par butów wyprodukowanych z plastiku wyłowionego z oceanów. Do stworzenia każdej z nich wykorzystano 11 butelek, co oznacza, że recyklingowi poddano aż 11 milionów! Marka nie zamierza się jednak zatrzymać w pół kroku – zadeklarowała, że do 2024 roku wszystkie produkowane przez nią buty będą pochodziły z recyklingu.

                 źródło: http://www.sandrascloset.com/

  • Projektantka Ola Bąkowska już na studiach odkryła, że najbardziej pasjonują ją zagadnienia sustainable fashion, czyli idee opowiadające dobre historie ubrań – produkowanych z szacunkiem wobec człowieka i środowiska. Stworzyła swoją markę d’ éco by Ola Bąkowska, udało jej się wyprodukować tkaninę poliestrową z recyklingu butelek PET.
  • Coraz więcej marek modowych odchodzi od korzystania z naturalnych futer i skór, wybierając ich ekologiczne odpowiedniki. Dawny symbol prestiżu budzi obecnie silną niechęć. Z futer zrezygnowały mark Spółki LPP: Reserved, Tallinder, Mohito, Cropp, House oraz Sinsay, a także brandy takie jak ZARA, Topshop, H&M, COS i Marks & Spencer. Podobna tendencja pojawia się w przypadku marek uznawanych za luksusowe – Hugo Boss czy Armani.
  • Esprit podpisał umowę z organizacją IndustrialALL – największą organizacją, która zrzesza związki zawodowe. Ma ona na celu poprawienie warunków pracy w fabrykach.
  • Levi’s zobowiązał się o zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 90% do 2025 roku – dzięki użyciu odnawialnych źródeł energii.
  • H&M w 2010 wprowadził specjalną kolekcję Conscious – pierwszą wykonaną w całości z przyjaznych środowisku materiałów, takich jak: ekologiczna bawełna i len, poliester z butelek PET lub odpadów tekstylnych oraz odnawialny materiał Tencel, produkowany z minimalnym wpływem na ekosystem, pozyskiwany z celulozy drzewnej.

                 źródło:https://i1.wp.com/www.insidesport.co/

Temat społecznej odpowiedzialności biznesu staje się coraz bardziej popularny. Marki, które wprowadzają CSR do działań firmy, przyczyniają się nie tylko do ochrony środowiska czy zwierząt, ale także do zwiększenia świadomości wśród swoich klientów. Wciąż jednak nie jest ona wystarczająco wysoka. Wprowadzenie trwałej zmiany w działaniach branży fashion wymaga stałego dialogu dotyczącego istniejących problemów, a także dalszych społecznych nacisków, szczególnie w przypadku dużych brandów.

PS Jeśli tematyka CSR jest Ci bliska, koniecznie sprawdź naszą prasówkę 100% Retail & Fashion!

Poprzedni artykuł                                                                                           Następny artykuł