SOCIAL MEDIA, STRATEGIA KOMUNIKACJI, SZKOLENIA

MOXIE - BLOG

Agencja Kreatywna z Poznania
Czytaj

Podsumowanie tygodnia nr 4

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: W tym tygodniu trendowo i z zapowiedziami “what’s next”, czyli: 1. ciekawy artykuł o 3 trendach prezentowanych na największych targach technologicznych świata czyli CES 2020 w Los Angeles i m.in. technologie, których rozwój z jednej strony ułatwia nam życie, a z drugiej całkowicie ignoruje prywatność.

2. Mapa trendów przygotowana przez Natalię Hatalską na 2020 rok. Znajdziecie tam aż 54 trendy w 5 kategoriach (technologiczne, środowiskowe, ekonomiczne, społeczne i komunikacyjne) w różnych strefach dojrzałości. Serdecznie polecam!

Dowiedz się więcej

Dowiedz się więcej

 

Aga Gębska: W tym tygodniu znalazłam dwa interesujące artykuły. Jeden mówi o tym jak Coca Cola zasłaniając się preferencjami klientów odmawia wycofania plastikowych butelek. Kolejny opowiada o sprzeciwie Malezji, która odmówiła przyjęcia kontenerów z plastikowymi odpadami innych państw. 

Dowiedz się więcej

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Czy e-commerce jest lub może być przyjazny dla środowiska? Między innymi takie pytanie zadali sobie badacze z Mobile Institute, którzy stworzyli raport Green Generation. Bardzo polecam Wam tę lekturę.

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: Microsoft ogłosił swoje plany związane z ochroną środowiska. Do 2030 planują ograniczyć swoją emisje dwutlenku węgla o ponad połowę, poprzez korzystanie ze źródeł energii odnawialnej, a do 2050 usunąć taka ilość CO2 jaką wypuścili do atmosfery od początku swojego istnienia. Ambitne plany na których rozwój Microsoft przeznacza miliard dolarów, bo obecnie nie istnieje technologia, która zapewniałaby usuniecie takiej ilości gazów z atmosfery. Wieli koncernów podejmuje działania ograniczające emisję CO2, ale nikt nie zapowiedział działań w kierunku redukcji gazów na taką skalę. Oby Microsoftowi się udało.

Dowiedz się więcej

 

Marta Wolsztyniak – Chudzińska: „Lobby soundscapes” to inicjatywa firmy Microsoft i ciekawy sposób na budowanie doświadczeń gości hotelowych. W tym roku w lobby hotelu Sister City w Nowym Jorku wybrzmią aranżacje utworów Björk dostosowane przez sztuczną inteligencję do aktualnej pogody, tworząc tym samym wyjątkowy nastrój już od wejścia!

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Jeździsz trochę za szybko? No to możesz tylko trochę w kogoś wjechać, albo tylko trochę kogoś zabić. Warszawski Zarząd Dróg Miejskich w swojej nowej kampanii społecznej uświadamia, że “Trochę za szybko” to wciąż za szybko, a ograniczenia prędkości nie są przypadkowym przepisem. Plakaty z przeszywającymi zdjęciami i hasłami zostały umieszczone na tyłach miejskich autobusów. Warszawa, brawo!

Dowiedz się więcej

 

Podsumowanie tygodnia nr 2

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: McDonald’s powołuje do życia kolejny dział technologiczny, tym razem “digital engagement”. Korporacja deklaruje, że chce wprowadzać innowacje i zmiany w swoich elektronicznych kioskach m.in udoskonalać asystentów głosowych, ale też zdecydowanie lepiej wykorzystywać dane o klientach:

Dowiedz się więcej

 

Aga Gębska: Za kilka godzin kończą się największe, światowe targi technologii CES. Wśród różnych niezwykłości: samochodów, robotów, dronów itp., po raz drugi juz pojawiła się firma Impossible Foods ze swoim “technologicznym” burgerem. Więcej możecie przeczytać na stronie samej konferencji, ale też w Wyborczej. Jeśli interesuje Was ten temat bardzo ciekawie o przyszłości jedzenia opowiada Ela Madej w rozmowie z dziewczynami z Muda Talks.

Dowiedz się więcej

Dowiedz się więcej

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Polska marka Mandel w trosce o środowisko uruchomiła opcję second hand i wypożyczeń. Teraz można kupić kultowe modele torebek z drugiej ręki w niższej cenie lub wypożyczyć jedną z nich na specjalną okazję. To świetny ruch, który małymi krokami zachęca do przyjrzenia się własnym decyzjom zakupowym oraz pozwala na zwiększenie świadomości ekologicznej. Liczę na to, że wsród polskich marek (i nie tylko) będzie więcej tego typu inicjatyw.

Dowiedz się więcej

 

Martyna Pietrzak: Magazyn modowy bez zdjęć? Tak, to możliwe! Redakcja Vogue Italia na znak protestu klimatycznego przygotowała styczniowy numer, w którym zdjęcia zostały zastąpione ilustracjami z ubraniami Gucci w roli głównej. Emanuele Farneti, redaktor naczelny Vogue Italia w liście do czytelników tłumaczy decyzję tym, że zorganizowanie sesji zdjęciowej to bardzo nieekologiczne przedsięwzięcie: „około 20 lotów, ponad 20 przejazdów koleją, 40 samochodów czekających na sygnał do startu, 60 przesyłek kurierskich, światła w studio włączone przez ponad 10 godzin bez przerwy, kilogramy zmarnowanego jedzenia z cateringu czy tony plastiku do spakowania ubrań. Właśnie tak wyglądają kulisy produkcji wrześniowego wydania włoskiej edycji Vouge’a”. Czy włoski Vogue zainspiruje inne magazyny do zmian?

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna:“Please help anyway you can. This is terrifying.” zbiórka o takim właśnie tytule zorganizowana przez australijską komiczkę Celeste Barber pobiła rekord wszelkich Facebookowych zbiórek pieniędzy pod względem darczyńców, a także wysokości przekazanej kwoty! W momencie kiedy piszę to zdanie, cyfry pokazują ponad 1 240 000 darczyńców i zebranych 126 758 324 zł. Akcja została zorganizowana z myślą o pochłoniętej przez żywioł ognia Australii i wiadomo, że Celeste przekaże całą kwotę na The Trustee for NSW Rural Fire Service & Brigades Donations Fund.

Dowiedz się więcej

 

Odpoczynek jest ważniejszy, niż praca. Zwierzenia pracoholiczki

Pora na pierwsze w 2020 roku MOXIE Talks! Posłuchacie nas na SoundCloud, Spotify, YouTube i Apple Podcasts.

O tym, jak doprowadziła do wypalenie zawodowego (i jakie są jego objawy), jak sprawdzić, czy potrafisz odpoczywać oraz dlaczego najlepszym co można zrobić dla biznesu jest wysyłanie zespołu na urlopy w najnowszym odcinku MOXIEtalks opowiada Arieta Prusak.

Nasz podcast znajdziesz również na Apple PodcastSoundCloudPodomatic oraz YouTube.

Podsumowanie tygodnia nr 1

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Stara zasada dziennikarska mówi, że “zły news to dobry news” i w takim duchu prognozy w technologi na 2020 przygotowali dziennikarze Wyborczej. Od cyfrowych detoxów przez etykę w projektowaniu AI po wejście e-sportu na giełdę. Czy to faktycznie złe informacje? Sprawdźcie:

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Zbliża się 28. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i już po raz 11. Lidl wspiera fundację Jurka Owsiaka. Bardzo mnie to cieszy, bo dzięki temu każdy – podczas codziennych zakupów – może wesprzeć WOŚP. I to nie tylko wrzucając gotówkę do puszki, ale na przykład kupując kolorowe skarpetki, które marka Many Mornings stworzyła specjalnie na tę okazję. Pamiętajcie, że warto pomagać!

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Marka sygnowana nazwiskiem Karla Lagerfelda planuje całkowicie zrezygnować z futer pochodzenia zwierzęcego i dołącza do stale powiększającej się listy PETA. Podobne zobowiązania podpisali już m.in. przedstawiciele takich brandów jak: Burberry, Chanel, Gucci, Versace czy Michael Kors.

Dowiedz się więcej

 

Martyna Pietrzak: “Flygskam” to znane niemalże na całym świecie pojęcie oznaczające wstyd przed lataniem samolotami. Ostatnio do grona “wstydliwych” pojęć dołączył köpskam. Co kryje się pod tajemniczo brzmiącym neologizmem? Słowo pochodzi z języka szwedzkiego i oznacza wstyd przed robieniem zakupów, mówi się, że to nowy skandynawski trend związany z dbaniem o środowisko. Czy köpskam wejdzie na stałe do słownika konsumentów na całym świecie? Mam szczerą nadzieję, że tak – w końcu moda zrównoważona rośnie w siłę!

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Powrót do tradycji stał się inspiracją do stworzenia naturalnych barwników! Nicole Stjernsward w ramach swojej pracy dyplomowej udowodniła, że zepsute owoce i warzywa mogą mieć praktyczne zastosowanie. Dzięki metodzie zwanej waporyzacją można wytrącić z nich barwnik. Uzyskany w ten sposób proszek można zalać wodą i oddać dzieciom, jako bezpieczną i ekologiczną farbę, albo wykorzystać jako barwnik do deserów, ciast, czy nawet ubrań.

Dowiedz się więcej

Mamy mnóstwo powodów do radości, czyli podsumowanie 2019 roku

Jak w MOXIE minął 2019 rok? Szybko i intensywnie!  Wierzcie nam, działo się naprawdę sporo – nowe wyzwania, nowi klienci, ciekawe doświadczenia, duże zmiany i… mnóstwo inspiracji, które jak nic na świecie nakręcają nas do działania! Dziś, na finiszu 2019 roku nadszedł czas na podsumowania – wyciągamy wnioski, spoglądamy na nasze działania z perspektywy czasu, chwalimy się naszymi sukcesami i zamykamy rok z uśmiechem na twarzy, bo to był naprawdę dobry czas. Zobaczcie sami!

Nie stoimy w miejscu

Kontynuujemy nasze zeszłoroczne założenia i nadal skupiamy się na obsłudze marek z branży gastronomicznej, fashion i beauty oraz szeroko pojętego lifestyle, bo… Po prostu znamy się na tym najlepiej. W tym roku do rodziny MOXIE dołączyło aż 13 nowych marek, a my przygotowaliśmy trzy strategie komunikacji dla nowych na rynku marek – Cheers, NIWA, ERA – dwie ostatnie będą miały swoją premierę w 2020 roku. Już nie możemy się doczekać! 

Uwielbiamy próbować nowych rzeczy, a nieustanny rozwój, to coś, na co stawiamy w MOXIE dlatego 2019 rok obfitował w nowe, szalenie ciekawe wyzwania – tworzyliśmy sesję zdjęciowe, organizowaliśmy wydarzenia, projektowaliśmy logotypy i identyfikacje wizualne oraz… zrobiliśmy pierwszy w historii MOXIE kalendarz dla Timac Agro! W 2020 roku nie zamierzamy zwalniać tempa.

W MOXIE siła

2019 rok przyniósł nam ogromną zmianę – wyprowadziliśmy się z naszego biura i od maja pracujemy zdalnie. Jak to wygląda od kuchni? W każdy poniedziałek spotykamy się całym zespołem i pracujemy razem – ustalamy priorytety, konsultujemy się między sobą i szczegółowo planujemy tydzień. Pracę zdalną bardzo ułatwiają nam narzędzie takie jak Trello, Toggl, Slack i Kalendarz Google, a częste wideokonferencje to nasza codzienność. Z perspektywy czasu uważamy, że to był naprawdę dobry krok!

Ostatni rok, to również zmiany w naszym zespole – obecnie MOXIE Team liczy 8 osób, co ciekawe połowa składu dołączyła do nas w 2019 roku! Bartek Skubiszewski – nasz Junior Social Media Specialist (przed którym Facebook i Instagram nie mają żadnych tajemnic!) rozpoczynał jako stażysta, sprawdził się doskonale i… został z nami na dłużej. Nikola Zaradna – nasza nieoceniona Account Executive dołączyła do zespołu w wakacje i od tego czasu świetnie opiekuje się naszymi klientami i zasypuje ich kreatywnymi pomysłami. Martyna Pietrzak to nasza Copywriterka, która od września dba o to, by komunikacja naszych klientów była na najwyższym poziomie, a pod koniec roku dołączyła do nas również Marta Wolsztyniak – Chudzińska – Account Executive, która jest z nami od kilku dni i póki co wdraża się w agencyjne tematy.

Pniemy się w górę

Do ogromnych sukcesów minionego roku zaliczamy również awansy naszych pracowników –  Ania Nadolińska z Social Media & Ads Specialist awansowała na Digital Marketing Specialist – wierzcie nam, to dziewczyna wielu talentów – w tym roku Ania przygotowała m.in.  nową strategię content marketingową dla MOXIE, uczestniczyła w tworzeniu strategii komunikacji dla marki NIWA, oprócz tego na bieżąco konsultuje i współtworzy koncepcje kreatywne dla naszych klientów. Kolejny ogromny zawodowy skok w MOXIE zaliczył Darek Jeleniewski –  z Office Assistanta awansował na Business Consultanta. Obecnie jest odpowiedzialny za kampanie Social Ads, wprowadził także wyliczenia rentowności, usprawnił nasz budżet firmowy, czuwa nad decyzjami biznesowymi i oczywiście fantastycznie ogrania wszystkie formalne sprawy w MOXIE. Jesteśmy bardzo dumni!

DietBox ze wzrostem

Przejdźmy do naszych klientów. Catering dietetyczny DietBox to marka z którą pracujemy już 3 lata, a wyniki stale rosną! W 2019 roku zanotowaliśmy 55% wzrostu, jeśli chodzi o konwersję z social mediów na stronę www,  oprócz tego Instagramowe zasięgi wzrosły o 444% w porównaniu do 2018 roku. Zmieniliśmy również sposób komunikacji marki w social mediach, wprowadziliśmy linie tematycznych wpisów i zaprojektowaliśmy nową siatkę postów na Instagramowym feedzie. Działo się!

QUIOSQUE na plus

Z marką QUIOSQUE pracujemy już ponad 4 lata i w tym roku również możemy pochwalić się bardzo dobrymi wynikami – zanotowaliśmy 113% wzrostu zasięgów w social mediach, ruch na stronie www z mediów społecznościowych wzrósł o 198%, a transakcje w sklepie internetowym z Facebooka i Instagrama podskoczyły o aż 456%! Z QUIOSQUE prężnie działamy również na YouTube – naszą akcję Zadbaj o siebie. Modna, piękna i zdrowa 2019 obejrzało aż 192 666 osób, czyli o 25% więcej niż w ubiegłym roku.

To jednak nie koniec – filmy Strefy Kobiet QUIOSQUE były oglądane 940 178 razy (co daje 54 570 godzin oglądania), a 72% tych obejrzeń pochodzi z reklam za które jesteśmy odpowiedzialni (kampanie Google Ads). Wzrost liczby obejrzeń filmów na kanale rok do roku wynosi 53%, a czasu oglądania kanału o 64%. To nasz duży sukces!

Sukces 100% Retail&Fashion

Tegoroczna VI edycja konferencji 100% Retail&Fashion była wyjątkowa, ponieważ pierwszy raz odbyła się w Poznaniu. Industrialne przestrzenie Starego Browaru okazały się idealnym miejscem na rozmowy o modzie, sprzedaży i technologii – nasi goście byli zachwyceni! Sama konferencja również okazała się dużym sukcesem – ciekawy, różnorodny program, szerokie grono ekspertów (byli z nami eksperci z takich marek jak Ania Kruk, Facebook, answear.com, Promod, Kubota, Moodo, Kukukid, Moon Boot, Decathlon, Diverse i wielu innych) i interesujące prelekcje sprawiły, że po wydarzeniu otrzymaliśmy bardzo pozytywny feedback, który… Szalenie nas motywuje! Już szykujemy się na kolejną edycję!

W kontekście 100% Retail&Fashion musimy pochwalić się także tym, że w 2019 roku powstała nowa strona, a my mocno zaangażowaliśmy się w rozwój bloga – pojawiają się na nim cotygodniowe prasówki, publikujemy na nim także artykuły i wywiady związane z modą oraz sprzedażą. Social media również są dla nas powodem do dumy – odnotowaliśmy wzrosty zasięgu o 416% w porównaniu do października 2018, więc to naprawdę duży sukces. W 2020 roku planujemy działać z jeszcze większym rozmachem!

Coś od siebie

Dzielenie się wiedzą weszło nam w krew, dlatego w 2019 roku MOXIETalks zadebiutowało jako podcast – póki co mamy na swoim koncie 5 odcinków, ale w zanadrzu mamy mnóstwo pomysłów – i musimy to przyznać: nasz podcastowy apetyt został rozbudzony!

Oprócz podcastów stawiamy także na kontakt bezpośredni i chętnie występujemy na konferencjach i wydarzeniach branżowych – w tym roku były to: 

  • Beauty Meeting,
  • EuroGastro,
  • Food Business Forum, 
  • Food Intercative Days,
  • Peace & Law, 
  • Spotkanie Mistrzów Gastronomii, 
  • Szyte na miarę,
  • Targi Food Expo w Gdańsku,
  • Targi Polagra Gastro.

Naszym cotygodniowym rytuałem są blogowe podsumowania, które od końca maja 2019 publikujemy co piątek. Dzielimy się przemyśleniami na tematy, które nas interesują i bardzo to lubimy! 

2020 rok w MOXIE zapowiada się bardzo pracowicie! Mamy mnóstwo planów, czeka nas wiele wyzwań, ale szczerze mówiąc, to… Nie możemy się doczekać! 

Podsumowanie tygodnia nr 51

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Końcówka roku to czas podsumowań ostatnich 12 miesięcy, a ja zachęcam Was do tego, żeby sprawdzić podsumowanie ostatnich 24 lat najlepiej zarabiających firm technologicznych. Enjoy!

Dowiedz się więcej

 

Aga Gębska: Artysta Sven Signe den Hartogh stworzył flagę dla ludzkości. Bez koloru, emblematów taką, która nikogo nie wyklucza, ani ze względu na kolor skóry, pochodzenie, orientację seksualną, ani z jakiegokolwiek innego względu.
Najciekawsze w tej fladze jest to, że wykonana jest z tworzywa, które zdaje się być plastikową folią. Artysta w komentarzu do pracy nie wspomina nic o materiale użytym do wykonania pracy, jednak wydaje mi się to niezwykle ironiczne, że flaga mająca reprezentować całą ludzkość powstała z tworzywa, którym ta ludzkość tak skutecznie zaśmieca swoje otoczenie.

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Elżbieta II szuka osoby na stanowisko Head of Digital Engagement, czyli po prostu specjalisty ds. social mediów, który zajmie się jej mediami społecznościowymi. Pomijając fakt jakim ciekawym środowiskiem pracy dla marketingowców musi być Pałac Buckingham, to sama oferta pokazuje, że nie da się funkcjonować w dzisiejszym świecie bez odpowiedniego wizerunku online. Nawet, jeśli jest się najdłużej panującą monarchinią Wielkiej Brytanii.

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Według domu mody Céline Instagram jest już passé, dlatego do nowej kampanii marka zaprosiła gwiazdę TikToka – Noena Eubanks. Noen ma osiemnaście lat i na aplikacji TikTok obserwuje go ponad 7,6 mln osób. Ma rozjaśnione włosy, nie wstydzi się nosić makijażu i wygląda jak profesjonalny model. Idealnie wpasowuje się w estetykę dyrektora kreatywnego Hediego Slimane’a. W kampanii Céline na wiosnę-lato 2020 influencer pozuje w charakterystycznej dla Slimane’a czerni i bieli, ubrany w pasiasty crop top, skórzaną kurtkę i wąskie dżinsy.

Dowiedz się więcej

 

Martyna Pietrzak: Moda wolna od okrucieństwa już dawno przestała być trendem – stała się długotrwałą tendencją, która na do której przyłącza się coraz więcej marek, które nie chcą przykładać ręki do cierpienia zwierząt. Tym razem do grona marek “fur free” dołączyła polska marka MISBHV, która należeć będzie do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer (Fur Free Retailer). Popularna marka wykorzystuje swoje “5 minut” i pokazuje, że marka modowa może jednocześnie działać w słusznym celu. W pełni popieram.

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: A gdyby tak… uruchomić AdBlock’a offline? Kilka miesięcy temu w Agencji Wunder podczas burzy mózgów dotyczącej świątecznej reklamy agencji pracownicy z humorem stwierdzili, że najlepiej nie emitować jej w ogóle. Pomysł wcielono w życie, jako prezent dla konsumentów, którzy w okresie świątecznym są zalewani jeszcze większą ilością reklam. Można powiedzieć, że przy okazji firmie Wunder udało się sprowadzić do miasta “białe” święta 🙂

Dowiedz się więcej

Podsumowanie tygodnia nr 50

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Greta Thunberg została człowiekiem roku w plebiscycie TIME. Nastolatka, która rozpoczęła swój indywidualny strajk klimatyczny, stała się symbolem walki tysięcy młodych ludzi protestujących w swoich miastach w Europie i na świecie. Osobiście najbardziej ciesze się z tego, że dzięki tej okładce TIME zwraca uwagę na problem, którego rządy i międzynarodowe biznesy nie mogą ignorować, bo nie ignorują ich już ich wyborcy i klienci.

Dowiedz się więcej

 

Aga Gębska: Kilka dni temu trafiłam na bardzo interesującą rzecz – urnę z lodu. Wydało mi się to bardzo ładne i symboliczne. Pełne poezji, niezwykle proste, jednocześnie blisko natury. Autorką jest amerykańska projektantka diane leclair bisson. Ona, opisując swój produkt mówi o zrównoważeniu, ekologii i niskim śladzie węglowym, ale dla mnie jest on czymś o wiele szerszym. Przeczytajcie.

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Kocham święta i świąteczne reklamy, dlatego polecam Wam przegląd tegorocznych bożonarodzeniowych spotów. Będzie ciekawie, wzruszająco, na pewno też nie raz się uśmiechniecie. Miłego oglądania 🙂

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: H&M cały czas stara się poprawić swój wizerunek jeśli chodzi o ekologię. Marka wypuszcza regularnie kolekcje ubrań z przyjaznych dla środowiska materiałów, prowadzi zbiórkę tekstyliów czy tworzy system do wypożyczania ubrań (o którym pisaliśmy w zeszłym tygodniu). Natomiast teraz szwedzka sieciówka zaczęła oferować dostawy do domu rowerem. Na razie usługa dostępna jest tylko w trzydziestu holenderskich miastach. Dobrą wiadomością jest cena dostawy, która jest taka sama jak w przypadku innych opcji.

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: „Wypożyczalnia choinek Volvo” to akcja, którą Volvo chce zachęcić do zadbania o środowisko i w okresie świąt można w wybranych salonach wypożyczyć choinkę w doniczce na 2 tygodnie do domu, a po świętach ją zwrócić. Zwrócone drzewko trafia do hodowli gdzie jest ponowieni zasadzone, a dodatkowo Volvo za każde wypożyczone drzewko zobowiązuje się zasadzić kolejnych 10. To już 3 taka akcja polskiego oddziału tej marki, która cieszy się coraz większym zainteresowaniem.

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: „+1,5ºc lo cambia todo”, co oznacza „+1,5ºc zmienia wszystko” – to nazwa akcji zorganizowanej przez WWF we współpracy z madryckim muzeum Prado. W jej ramach powstała kolekcja przerobionych obrazów m.in. Diego Velazqueza i Francisco de Goya. Zmiany na obrazach dokładnie przedstawiają to, co stanie się ze światem w momencie kiedy średnia temperatura na Ziemi wzrośnie o 1,5 stopnia Celsjusza. Zmiany klimatyczne są faktem, który coraz wyraźniej można dostrzec gołym okiem, a takie przedsięwzięcia są potrzebne aby uświadamiać ludziom sytuację, w której się znaleźliśmy i którą powinniśmy ratować!

Dowiedz się więcej

Dlaczego marki muszą mieć wartości?

Pora na nowe MOXIEtalks! Posłuchacie nas na SoundCloud, Spotify, YouTube i Apple Podcasts.

Dobre marki są, jak ludzie. Potrafimy się z nimi utożsamiać, wywołują w nas emocje, jesteśmy w stanie im zaufać lub po prostu – tak samo jak ludzi – ich nie lubimy. Lepiej komunikuje nam się z osobami, z którymi wyznajemy te same wartości, bo to oni budują nasz krąg zaufania. Podobnie jest z markami, dlatego w dzisiejszym odcinku MOXIEtalks Arieta Prusak i Nikola Zaradna rozmawiają o tym, dlaczego marki trzeba budować w oparciu o wartości. Miłego słuchania!

Nasz podcast znajdziesz również na Apple PodcastSoundCloudPodomatic oraz YouTube.

Podsumowanie tygodnia nr 49

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Aga Gębska: Pantone ogłosił kolor roku 2020 – CLASSIC BLUE. Znany ze swoich niesamowitych właściwości, ma nam zapewnić poczucie stabilności i spokoju.

View this post on Instagram

Introducing the Pantone Color of the Year 2020, PANTONE 19-4052 Classic Blue, a timeless and enduring blue hue elegant in its simplicity. Suggestive of the sky at dusk, the reassuring qualities of Classic Blue offer the promise of protection; highlighting our desire for a dependable and stable foundation from which to build. As we cross the threshold into a new era, Pantone has translated the hue into a multi-sensory experience to reach a greater diversity of people and provide an opportunity for everyone to engage with the color. We will be tapping into sight, sound, smell, taste, and texture to make the Pantone Color of the Year for 2020 a truly immersive color experience for all. Link in bio to learn more about Classic Blue. #Pantone2020

A post shared by PANTONE (@pantone) on

Dowiedz się więcej

Bartek Skubiszewski: H&M testuje nowe rozwiązanie – możliwość wynajmu ubrań. Aktualnie opcja dostępna jest tylko w jednym z flagowych sklepów w Szwecji. Członkowie klubu lojalnościowego mogą wypożyczyć na tydzień jedną z pięćdziesięciu pozycji, które w tej chwili dostępne są w nowym programie H&M. Marka zamierza testować rozwiązanie przez najbliższe trzy miesiące, jeśli testy przyniosą dobre wyniki, możliwa jest ekspansja projektu na inne kraje.

źródło: materiały prasowe

Dowiedz się więcej

Darek Jeleniewski: Po 35 latach Jordan Brand zapowiedział, że wypuści na rynek buty, w których karierę w NBA rozpoczynał Michael Jordan. Buty trafią do sprzedaży w pakiecie, 2 pary w jednym kartonie. Znajdą się w nim Nike Air Ship – buty zakazane przez NBA ponieważ nie spełniały norm co do ubioru koszykarzy oraz Air Jordan 1 – model na którym Nike oparło swoją pierwszą kampanie reklamową związaną z tymi zakazami. Główną kolorystkę nazwali wtedy ‘banned’ i wznowili sprzedaż tego modelu w 2016r. wyprzedając wszystko w jeden dzień. Ten zestaw będzie utrzymany w kolorystyce biało-czerwonej i można się spodziewać, że także rozejdzie się bardzo szybko.

Dowiedz się więcej

Martyna Pietrzak: Black Friday dla marki Foreo okazał się naprawdę czarnym dniem. W wyniku zakłóceń na stronie internetowej foreo.com przez dwie godziny można było kupić flagowe urządzenie do pielęgnacji UFO w cenie 43 zł. Cena regularna produktu to 1199 zł, co oznacza, że w wyniku błędu produkt został przeceniony aż o 96%! W wyniku zakupowego szaleństwa (z błędem w tle) marka straciła ponad 10 milionów dolarów!

Dowiedz się więcej

Nikola Zaradna: Sezon na świąteczne reklamy trwa w najlepsze! Niemiecki oddział sieci McDonald’s zaprezentował nową kampanię promocyjną. Nie jest żadnym zaskoczeniem fakt, że marka nie postawiła na reklamowanie swoich produktów w okresie bożonarodzeniowym, a w zamian za to zwróciła uwagę na istotne wartości. Muszę przyznać, że całość wyszła bardzo dobrze, dlatego chętnie podaję tą reklamę dalej!

Dowiedz się więcej