SOCIAL MEDIA, STRATEGIA KOMUNIKACJI, SZKOLENIA

MOXIE - BLOG

Agencja Kreatywna z Poznania
Czytaj

Dla tych, którzy potrzebują spokoju #2

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc wiedzy oraz inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Jaki wpływ na branżę mody w Polsce, która rocznie generuje 70 mln przychodu, będzie miał przestój związany z COVID-19? PwC przygotowało raport, w którym prezentuje trzy scenariusze, uzależnione od tego ile czasu będzie trwał przestój.

Dowiedz się więcej

 

Agata Dębska: Od początku epidemii marka Gucci angażuje się w pomoc w walce z koronawirusem. Dom mody przekazał 2 mln euro organizacjom charytatywnym, które wspierają m.in. włoską służbę zdrowia i rozpoczął produkcję maseczek ochronnych. Tym razem postanowił iść o krok dalej i połączył swoje siły ze Światową Organizację Zdrowia. Aby dotrzeć do kilkudziesięciu milionów odbiorców, dom mody udostępnił WHO swoje profile społecznościowe, aby szerzyć rzetelne informacje i edukować na temat koronawirusa. Przez cały tydzień na profilu marki pojawiały się przydatne wiadomości i wskazówki jak chronić się przed wirusem.

View this post on Instagram

We Are All in This Together. Gucci stands with its global community to fight the #Covid19 pandemic by making two separate donations to crowdfunding campaigns. Locally, in Italy where the company is based, a 1 million euros donation to the Italian Civil Protection Department #DipartimentoProtezioneCivile in partnership with @intesasanpaolo’s #ForFunding platform to reinforce Italy’s health services and to source new ICU beds. Globally, Gucci donated 1 million euros to the United Nations Foundation’s Covid-19 Solidarity Response Fund in support of the World Health Organization @who through Facebook’s US$10 million Matching Fundraiser to monitor and collect data on the spread of the virus to strengthen ICUs across the world, supply protection equipment to health personnel and fast-track the creation of vaccines and therapies. The initiatives are captured in an original illustration gifted by Rome-based artist @mp5art, a person who holds their hand on their heart a message of human solidarity. “Gucci has created a world, open and free: a Gucci global community. We ask all of you to be the changemakers in this crisis, to stand together with us in the fight against the Coronavirus. We are all in this together,” say @alessandro_michele, Creative Director of Gucci, and #MarcoBizzarri, President and CEO of Gucci. Calling on our #GucciCommunity to join with us, give through our Donate Sticker on Stories to the United Nations Foundation’s Covid-19 Solidarity Response Fund in support of the World Health Organization @who, and on gucci.forfunding.it to donate to the Italian Civil Protection Department #DipartimentoProtezioneCivile. Discover more about the crowdfunding campaigns through link in bio. Starting from tomorrow, Gucci’s social channels will feature the official messages of @who to help spread useful information and prevention for the virus. #StaySafe #FlattenTheCurve

A post shared by Gucci (@gucci) on

 

Ania Nadolińska: Jedna z moich ulubionych polskich marek, czyli NAGO, wprowadziła do sprzedaży pierwsze ubrania dla mężczyzn. Są to basicowe t-shirty w wersji czarnej oraz białej, wyprodukowane oczywiście z certyfikowanej bawełny organicznej. Najbardziej w tej informacji zachwycił mnie dobór modeli prezentujących kolekcję i piękna, choć minimalistyczna sesja zdjęciowa z ich udziałem.

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: Kolejna chińska firma próbuje podbijać rynki smartfonów i oficjalnie wchodzi na polski rynek. Marka Realme nie wystraszyła się sytuacji związanej z koronawirusem i debiutuje w Polsce, gdzie jeszcze nie jest szerzej znana. Po sukcesie marki z podobnej półki cenowej – Xiaomi, wydaje się że to dobry ruch.

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: “HIstoria pokazuje, że zawsze damy radę przejść na TY” – Tyskie wystartowało z nową kampanią nawiązującą do koronawirusa. Podkreśla w niej jak ważną rolę stanowi podtrzymywanie relacji i wspieranie się nawzajem. W końcu na TY można przejść nawet stojąc na różnych balkonach 🙂

Dowiedz się więcej

COVID-19: Jak od paraliżującego stresu przejść do spokoju i akceptacji?

W MOXIETalks rozmawiamy o marketingu, społeczeństwie i technologii, ale w sytuacji światowej pandemii nie mogło zabraknąć odcinka dotyczącego koronawirusa. Posłuchacie go na Spotify, YouTube i Apple Podcasts.

Nikt z nas nie był przygotowany na to, z czym się właśnie mierzymy. Naturalną reakcją na takie wydarzenia jest stres, złe samopoczucie i lęk, jednak ważne jest, abyśmy spróbowali odnaleźć się w tej nowej rzeczywistości. O tym w dzisiejszym MOXIETalks opowiada Arieta Prusak, CEO MOXIE Agencji Kreatywnej. Posłuchajcie, jak poradzić sobie ze strachem w sferze zawodowej oraz prywatnej i pamiętajcie, by o siebie dbać każdego dnia!

Nasz podcast znajdziesz również na Apple Podcasts oraz YouTube.

Jak dostosować działania marketingowe do koronawirusa?

Jak dostosować działania marketingowe do obecnej sytuacji? Wyłączać całkowicie kampanie reklamowe, czy prowadzić je dalej? Jak komunikować się z klientami podczas pandemii?  Wiemy, że mierzycie się z podobnymi dylematami, dlatego postanowiliśmy się podzielić naszymi wskazówkami!

Zaczynimy od kampanii Facebook Ads oraz Google Ads

Jesteśmy zdania, że to nie jest dobry czas na ich wyłączenie – odbiorcy i potencjalni klienci nie powinni zapominać o Waszej marce, szczególnie w sytuacji kryzysowej. Jednak musicie pamiętać, żeby dostosować kreacje reklamowe do obecnych realiów. Jeśli jesteście marką gastronomiczną, to koniecznie podkreślajcie, że Wasze dania można zamawiać na wynos lub z dowozem. Jeżeli prowadzicie sklep internetowy, to zdecydowanie zaznaczcie, że Wasz e-commerce gwarantuje zakupy online bez wychodzenia z domu. Bez względu na to, czym się zajmujecie nie zapomnijcie dodać, że dbacie o bezpieczeństwo swoich pracowników oraz klientów. Podsumowując – dostosujcie treści reklam do obecnej sytuacji i pamiętajcie, by zapewnić klientów, że robicie wszystko, by w tych trudnych czasach spełnić ich oczekiwania.

Jak dostosować komunikację w social mediach?

Naszym zdaniem warto postawić na szczerość! Każda osoba ma świadomość, że znajdujemy się w nowej sytuacji, na którą nie byliśmy w pełni przygotowani. Wasi klienci nie są wyjątkiem, dlatego jeżeli prowadzicie komunikację w mediach społecznościowych według starych zasad i założeń, to może to zostać odebrane, jako nieszczerość lub ignorowanie, czy nawet zaprzeczanie rzeczywistości. Nie róbcie tego i mówcie wprost – sytuacja jest trudna, nie jest nam łatwo, potrzebujemy Was bardziej, niż kiedykolwiek. Jeśli macie lojalnych lub stałych odbiorców, to na pewno docenią taki przekaz! Kto wie, być może tą szczerością przekonacie do siebie także nowe osoby.

Dlaczego warto postawić na sprzedaż online?

Jeśli jesteście marką modową, to jest to dobry moment, aby skupić się na sprzedaży przez e-commerce. Jeżeli nie posiadacie własnego sklepu internetowego i nie planujecie tego zmienić, to zawsze możecie dołączyć do platform typu Showroom, Zalando, czy About You. Restauracje i knajpy mają z kolei szeroki wybór portali oferujących zamawianie jedzenia online. Głodny.pl, Pyszne.pl i Uber Eats to tylko niektóre z nich. Ale dlaczego w ogóle warto postawić na sprzedaż online? Ponieważ to część rynku, która notuje ogromne wzrosty – szczególnie w dobie koronawirusa. Po zakończeniu pandemii to się nie zmieni, ponieważ handel internetowy nie bez powodu jest nazywany przez specjalistów przyszłością. Pora, żebyście zostali jej częścią 🙂

To czas na społeczną odpowiedzialność biznesu

Trudne czasy pandemii to bardzo dobry moment na działania z obszaru CSR! Aktualnie wszyscy powinniśmy się wpierać, dlatego jeśli Wasza firma może sobie na to pozwolić, to powinna się włączyć w działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu. To nie musi oznaczać wyłącznie przekazania dużej sumy pieniędzy – trwa teraz wiele akcji, do których marki mogą włączyć się mniejszym kosztem. #PosiłekDlaLekarza to inicjatywa, którą są w stanie wspierać restauracje. Marki modowe mogą na przykład zająć się szyciem maseczek lub niezbędnych ubrań ochronnych dla personelu medycznego. Agencje takie, jak MOXIE również mogą pomagać oferując darmowe usługi dla firm mierzących się z kryzysem.

Dlaczego warto to robić? Ponieważ to nie tylko świetnie wpłynie na nasz wizerunek, ale przede wszystkim pokaże, że mamy dobre serca i chęci. Dzięki temu, gdy sami znajdziemy się w sytuacji kryzysowej, być może i do nas zostanie wyciągnięta pomocna dłoń. Pamiętajcie, aby o działaniach CSR zawsze myśleć w szerszej perspektywie!


A jeśli nie macie pomysłu na to, jakie działania marketingowe teraz prowadzić, to zachęcamy do bezpłatnej konsultacji przez adres porozmawiajmy@moxie.pl.

Dla tych, którzy potrzebują spokoju #1

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc wiedzy oraz inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Które branże odnotowały największe wzrosty w sprzedaży online w ostatnim tygodniu w związku z ograniczeniami wynikającymi z korona wirusa? Jak bardzo sprzedaż fizyczna przeniosła się do sieci? Raport z ostatniego tygodnia znajdziecie tutaj:

Dowiedz się więcej

 

Agata Dębska: W poniedziałek na instagramowym profilu marki Stradivarius rozpoczął się muzyczny festiwal online zorganizowany w ramach akcji #musictostayhome. W ten sposób Stradivarius zachęca swoich klientów do pozostania w domach i daje im możliwość wzięcia udziału w zabawie. Każdy z nich może przesłać swoje wideo, na którym śpiewa, a najlepsze z nich zostaną wybrane i dadzą możliwość zaprezentowania się na żywo na ich profilu w trakcie live!

 

Ania Nadolińska: Rebecca Solnit jest świetną pisarką, a jej książka “Nadzieja w mroku” naprawdę potrafi podnieść na duchu. Tę pokrzepiającą lekturę Wydawnictwo Karakter postanowiło udostępnić za darmo w formie e-booka. Korzystajcie, bo ta akcja potrwa tylko dwa tygodnie, a nadzieja jest właśnie tym, czego teraz wszyscy potrzebujemy.

"Nadzieja to przekonanie, że to, co robimy, ma znaczenie, nawet jeśli nie sposób z góry przewidzieć, jakiego i kiedy…

Opublikowany przez Wydawnictwo Karakter Poniedziałek, 23 marca 2020

 

Darek Jeleniewski: Polska firma Genomtec opracował mobilne urządzenie do wykrywania wirusów i bakterii. Dzięki zastosowanej technologi urządzenie skraca czas badania do 15 minut. W obecnej sytuacji na świecie tester byłby bardzo przydatny w badaniach przy koronawirusie. Takie urządzenie musi otrzymać certyfikaty, aby można je wprowadzić na rynek, jednak uzyskanie ich to długotrwały proces i prawdopodobnie wydarzy to się w przyszłym roku.

Dowiedz się więcej

 

Marta Wolsztyniak – Chudzińska: Trzy konkretne przykłady, które mogą zainspirować do nowych działań w branży retail. Warto posłuchać i zastanowić się jak wykorzystać je ratowania biznesu w tym trudnym czasie.

 

Nikola Zaradna: A gdyby rzucić to wszystko i uciec… na Pacyfik? Władze Kiribati, czyli jednego z najniżej położonych państw na świecie we współpracy z organizacją wspierającą młodych architektów YAC zorganizowali konkurs mający na celu uratowanie państwa przed zalaniem wodami oceanu. Zwycięskie rozwiązanie jest autorstwa Polaka, które polega na… przeniesieniu państwa na wodę.

Dowiedz się więcej

Dla tych, którzy chcą widzieć więcej #3

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc wiedzy oraz inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Koronawirus i gospodarka. Jakich scenariuszy przyszłości i konsekwencji ekonomicznych dla biznesu możemy się spodziewać? McKinsey w raporcie “Covid-19 implications for business” wskazuje i opisuje 3: quick recovery, global slowdown, global pandemic and recession. Polecam lekturę:

Dowiedz się więcej

 

Agata Dębska: Obecna sytuacja pokazuje jak szybko jesteśmy w stanie się zjednoczyć i działać razem w słusznej sprawie. Powstaje wiele zbiórek na pomoc w walce z koronawirusem. Jedną z nich jest akcja #PosiłekDlaLekarza, do której przyłączyło się ponad 500 restauracji. Udało się już zebrać prawie pół miliona złotych!

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Kocham dobre jedzenie, a ulubionych knajp mogłabym wskazać z dwadzieścia (oczywiście z podziałem na różne kategorie i miasta). Dlatego nie wyobrażam sobie teraz, by nie wspierać moich ukochanych lokali! Zachęcam Was do tego samego, a sposobów jest na to kilka – wszystkie przeczytacie poniżej. Nie dajmy umrzeć gastronomii!

View this post on Instagram

Jak wesprzeć swoją ulubioną restaurację w czasie kryzysu? 💭 1. Zrób sobie przerwę od domowego pichcenia i zamów jedzenie na wynos. Wiele restauracji oferuje taką możliwość. Nie ma dowodów naukowych jakoby SARS-CoV-2 przenosiło się wraz z jedzeniem. 💭 2. Wesprzyj restaurację komunikacyjnie. Jeżeli na Twoim telefonie zalegają zdjęcia dań, teraz jest dobry czas żeby wrzucić je na kanały społecznościowe i polecić miejsce, które szczególnie cenisz. Instagram, facebook, google, insta stories – możliwości jest wiele. 💭 3. Napisz recenzję. Jeżeli do tej pory nie miałeś/miałaś czasu, czas kwarantanny poświęć na napisanie krótkiej recenzji, aby inni mogli dowiedzieć się o twoim ulubionym miejscu. 💭 4. Rób przemyślane rezerwacje. Jeżeli planujesz małe przyjęcie, zorientuj się ilu gości skorzysta z twojego zaproszenia. Restauracja musi się zatowarować, a każda odwołana rezerwacja oznacza straty, a w konsekwencji marnowanie żywności, nie mówiąc już o pracy innych ludzi. Szczególnie dzisiaj, szanujmy innych i bądźmy rozważni. Jeżeli już teraz wiesz, że chcesz odwołać rezerwację, zrób to z możliwie dużym wyprzedzeniem. 💭 5. Kup voucher. Urodziny, imieniny, rocznice, prezenty bez okazji? Zamiast kupowania kolejnej rzeczy, która będzie się kurzyć w smutnym kącie, podaruj bon do restauracji. Miłe doświadczenia i czas spędzony razem z dala od elektroniki, ale w otoczeniu dobrego jedzenia i wina to doskonała inwestycja w dobre samopoczucie, które jak wiadomo wpływa na odporność! 💭 Uratuje nas teraz spokój, rozwaga, stosowanie się do oficjalnych zaleceń, które mają służyć naszemu bezpieczeństwu. 💭 Jeżeli Twoja restauracja oferuje dowóz dań, śmiało możesz ją podlinkować w komentarzach pod tym postem, aby więcej osób mogło się o tym dowiedzieć. #goscinnosc #ksiazkagoscinnosc #restauracja #kryzys #coronavirus #wspieraj #gastro #staystrong #horeca #patrycjasiwiec #adampawlowski

A post shared by Gościnność (@goscinnosc) on

 

Darek Jeleniewski: W obliczu walki z koronawirusem gospodarka europejska przeżywa trudny okres. Sytuacje próbuje ratować Europejski Bank Centralny, który uruchomił program skupu aktywów rządowych o łącznej wartości 750mld euro. Oznacza to, że EBC wydrukuj 1 biliona euro, które wypuści na rynek, żeby ratować euro. Czy to przyniesie wymierny efekt przekonamy się niedługo, ale do tego potrzebne też jest opanowanie pandemii.

Dowiedz się więcej

 

Marta Wolsztyniak – Chudzińska: Idealne rozwiązanie na #zostańwodmu! Netflix dzięki specjalnej wtyczce umożliwia oglądanie ulubionych seriali z przyjaciółmi. Możecie oglądać, komentować i razem przeżywać wszystkie serialowe emocje.

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Epidemia Koronawirusa wymusiła na wielu firmach wprowadzenie nagłych zmian, zarówno w sposobie działania, jak i komunikacji. Przykład? KFC i hasło “palce lizać” w obecnej sytuacji brzmi hmm… niesmacznie?

Dowiedz się więcej

 

Praca zdalna – jak wdrożyć? Jak kontynuować? Jak nie zwariować?

 

W kwietniu 2020 minie rok od kiedy zrezygnowaliśmy ze stacjonarnego biura i przeszliśmy jako MOXIE agencja kreatywna na model pracy zdalnej. To właśnie na ten miesiąc zaplanowaliśmy wydanie cyklu dłuższych treści z podsumowaniem 12 miesięcy pracy, ze wskazaniem plusów i minusów tego rozwiązania. Nic jednak nie mogło przygotować nas i setek firm, które musiały wdrożyć to rozwiązanie z dnia na dzień bez przygotowania i bez wypracowanych rozwiązań (które są konieczne) na stan zagrożenia epidemiologicznego, z którym aktualnie się mierzymy. Dlatego zdecydowaliśmy się jak najszybciej opublikować kilka informacji w pigułce, które mam nadzieję udzielą odpowiedzi na Wasze pytania i rozwieją wątpliwości dotyczące pracy zdalnej.

Zacznę od pozytywów i kilku podstawowych informacji: 

  • po wprowadzeniu pracy zdalnej nasza efektywność w pracy nad projektami zupełnie się nie zmieniła a nawet wrosła (skupienie i produktywność pracy wykonywanej w biurze dla wielu osób są zdecydowanie niższe),
  • nasi klienci nie odczuli tej zmiany, ponieważ zwykle spotkania organizowaliśmy online lub w siedzibie marek, z którymi współpracujemy, 
  • postanowiliśmy, że pracować zdalnie będziemy w 90% (obecnie oczywiście pracujemy w 100% z domów), a w poniedziałki pracujemy wspólnie w coworkingu, w którym wynajmujemy salę i raz w miesiącu spotykamy się na cały dzień pracy warsztatowej, czyli #MoxieInspirationsDay, 
  • okazało się, że model pracy zdalnej jest bardzo pożądany przez wiele osób i pomagało nam to w rekrutacji nowych członków zespołu,
  • w modelu pracy zdalnej wprowadzaliśmy do zespołu kilka osób (w tym stażystów) i procesy onboardingowe nie straciły na jakości, 
  • wdrożenie tej zmiany były możliwe w dużej mierze dzięki temu, że narzędzia, które wykorzystywaliśmy przez ostatnich kilka lat przy prowadzeniu projektów (Google Drive: kalendarz, dokumenty, Trello, Slack, Toggl) wspierają w 100% pracę z dowolnego miejsca na świecie, gdzie tylko jest dostęp do internetu.

Tak, w trakcie tej zmiany okazało się, że nie jest to idealny model pracy dla każdego i rozstaliśmy się z dwoma osobami, które zakomunikowały, że praca głównie z domu i brak kontaktu z ludźmi w biurze wpływa na nich zbyt negatywnie (jest to dla mnie jak najbardziej zrozumiałe). 

Tak, cały czas dyskutujemy w zespole o tym, że choć uwielbiamy pracować zdalnie to każdy z nas regularnie musi odnajdywać swoje nowe sposoby na to, jak radzić sobie z negatywnymi skutkami pracy zdalnej, jakimi są m.in.:

  • rozdzielenie życia w domu na prywatne i zawodowe, 
  • nie przepracowywanie się (tak! przepracowywanie), w samodzielnej pracy naturalnym jest osiąganie stanów pełnego skupienia, które mogą sprawiać, że zapominamy o przerwach, nie robimy ich wystarczająco często, a nasz umysł zdecydowanie bardziej się męczy, 
  • wymiana wiedzy w zespole, znalezienie czasu na small talki i kontakty, które budują relacje w grupie.

Na potrzeby tego artykułu chciałabym się jednak skupić na tym, z jakimi wyzwaniami naszym zdaniem możecie mierzyć się w tych najbliższych tygodniach i które mogą sprawiać problem dla Was i Waszych zespołów. Oto kilka z nich:

1. Brak fizycznego kontaktu z ludźmi – to oczywiste i szczególnie istotne teraz, gdy jesteśmy zmuszeni, by go unikać.

Datego organizujcie jak najwięcej telekonferencji i rozmów telefonicznych. My korzystamy z Google Hangouts: linki do rozmów generowane są automatycznie, kiedy zapraszamy kogoś do wydarzenia w kalendarzu, poza tym świetnie działa funkcja udostępniania ekranu. Spokojnie możecie prowadzić rozmowy z udziałem do kilkunastu osób. Aplikacja na telefon jest lekka i prosta w obsłudze. 

Polecam również Zoom, a dla mniejszych grup do 4 osób świetnie sprawdza się What’s App. 

Bardzo ważne (a nie zawsze oczywiste): korzystajcie ze słuchawek, jeśli w tle coś się dzieje (dzieci, które nie są w tej chwili w przedszkolu czy szkole) i w momentach, w których nic nie mówicie wyłączajcie mikrofon – bardzo ułatwi to odbiór informacji całej grupie. 

Nic nie stoi na przeszkodzie (a nawet jest to wskazane), żeby zadzwonić do kogoś z zespołu w momencie przerwy i pogadać tak jak robilibyście to przy ekspresie do kawy w biurze.

2. Brak informacji – podczas pracy zdalnej nie możesz liczyć na to, że informacja szybko rozniesie się po biurze i istnieje duże ryzyko, że ktoś zostanie pominięty w komunikacji, albo (co gorsze), że jedna osoba będzie musiała być łącznikiem między kilkoma i dosłownie (z użyciem prawdziwego urządzenia) bawić się w głuchy telefon. W przypadku pracy zdalnej ogromnie ważne jest to, by cały zespół posiadał taki sam dostęp do informacji, wiedział jakie są cele w projekcie i potrafił podzielić się zadaniami.

Rozwiązanie? Grupowe statusy i spotkania online, komunikacja na ogólnych kanałach w komunikatorach. W MOXIE spotkanie statusowe organizujemy raz w tygodniu online lub offline (obecnie w poniedziałki), poprzedza je piątkowe planowanie i ustalanie priorytetów projektów w danym tygodniu. Każda obsługiwana przez nas marka oraz nasze marki własne (MOXIE i konferencja 100% Retail&Fashion) zapisywane są w kolejności od najważniejszego do tego z najniższym priorytetem i udostępniane (z hasłowymi informacjami o tym, jakie działania są dla tych marek nowe/priorytetowe) całemu zespołowi na kanale #sprint na Slacku. Każda marka, z którą współpracujemy ma również grupowy kanał, do którego przypisane są wszystkie osoby zaangażowane w projekt. 

Wszystkie materiały i pliki z którymi pracujemy, a także wytyczne do zadań opisane są w tablicy na Trello, a pliki udostępnione na Google Drive (na jednym pliku może pracować w jednym momencie kilka osób). Dzięki temu każda osoba z zespołu ma dostęp do tych samych materiałów z dowolnego miejsca i w tym samym czasie może rozbudowywać je o treści, zostawiać komentarze, dzielić się wykonaną przez siebie częścią pracy.

3. Różne godziny pracy i sprawdzanie, czy ktoś pracuje – w MOXIE to nigdy nie był problem, ale poruszam tę kwestię, ponieważ wiem, że (szczególnie w stresujących momentach, z którymi obecnie wszyscy się mierzymy) managerowie i właściciele biznesów chcą wiedzieć na 100% czy “ktoś naprawdę pracuje w tym domu”, chcą potwierdzeń lub raportów z każdego dnia pracy. Co może być stratą czasu, a przede wszystkim nadszarpuje to, co jest podstawą pracy zdalnej (którą ja rozumiem, jako pracę zdecydowanie bardziej wymagającą), czyli ZAUFANIE. 

Zespołowo umówiliśmy się, że głównie pracujemy w godzinach biurowych, ale są osoby, które rozpoczynają pracę o 7 a są takie, które startują o 9 i każde z rozwiązań jest ok. Na kanale #dzieńdobry na Slacku dajemy sobie znać, że rozpoczęliśmy pracę i witamy się każdego dnia, w kalendarzu online (wszyscy mamy podgląd do swoich kalendarzy) zaznaczamy godziny “out of office”, jeśli takie w środku dnia się zdarzają. Podczas tygodniowych statusów i planowania spotkań grupowych online oczywiście bierzemy te dostępności pod uwagę. Naszym celem nie jest to, by pracować 8 godzin dziennie, a to, by wykonać zadania ustalone według priorytetów danego tygodnia i jeśli ktoś (na przykład dzięki temu, że w domu może liczyć na większe skupienie) wykona je w krótszym czasie, to tylko zyskuje. 

Poniżej zdradzę Wam również narzędzia do pracy zdalnej, które wykorzystujemy w codziennej pracy agencji i które polecamy:

  1. Google Calendar: każda osoba z zespołu udostępnia pozostałym współpracownikom swój kalendarz, w którym zaznaczamy wszystkie spotkania, urlopy, a także “out of office”.
  2. Google Drive: tutaj znajduje się kilka lat historii naszej pracy. Wszystkie projekty mają taką samą strukturę budowania folderów, a także opisywania plików. 
  3. Google Docs: Word, Power Point, Execel – wszystkie dostępne online, wszystkie mogą być w jednym czasie edytowane przez kilka osób, we wszystkich można włączyć powiadomienia mailowe, jeśli np. pojawią się komentarze.
  4. Trello – tablica kanban. Mamy tablicę do zarządzania wszystkimi projektami, tworzymy osobne np. do onboardingu i bazy wiedzy, a także dla wybranych klientów, by współdzielić etapy projektów z nimi. 
  5. Slack – nasz komunikator. To tu komunikujemy się one on one w sprawach bieżących, tutaj też mamy grupowe kanały do komunikacji. 
  6. Toggl – aplikacja, która rejestruje czas pracy i umożliwia nam obliczanie rentowności projektów oraz monitorowanie nadgodzin. 

To kilka najważniejszych kwestii, którymi chcielibyśmy się podzielić z Wami w tym momencie, a teraz pora na krótkie wskazówki przygotowane od każdej osoby z naszego zespołu.

Arieta Prusak:

  1. Uwielbiam pracować zdalnie, ale jestem też osobą, która potrzebuje kontaktu z ludźmi. Bardzo często korzystam z opcji telekonferencji i krótkich rozmów telefonicznych, bo często przyspieszają one pracę (szczególnie, jeśli w zadanie zaangażowane jest więcej niż dwie osoby), a także pozwalają mi po prostu sobie z kimś z zespołu pogadać kiedy mam przerwę w pracy 🙂
  2. Najlepsze co możesz zrobić dla oszczędzania czasu swojego i zespołu to przejrzyste budowania baz wiedzy i informacji. Każdy kto dołączył do naszego zespołu wie, że bardzo pilnuję tego, by wszystkie treści zapisywane były na Drive w odpowiednim miejscu (by każdy w dowolnym momencie mógł mieć do nich dostęp). Pliki w danymi dostępowymi, wytyczne zapisane na Trello to podstawa do tego byśmy mogli pracować z dowolnego miejsca i o dowolnej porze.

Aga Gębska: Przejście na pracę zdalną było dla mnie niemal niezauważalne, ponieważ od 3 lat pracuję z centralą jednego z klientów MOXIE, która znajduje się 200 km od Poznania.

  1. Komunikacja to podstawa. Na co dzień wszyscy korzystamy ze Slacka. Używam go bardzo intensywnie. Nie stronię też od tradycyjnych rozmów telefonicznych. Ponieważ pracuję tylko z obrazem, często wolę rozmawiać, bo mogę jednocześnie wykonywać swoje zadania.
  2. Przyjemności. Czasem (nie za często) miło jest popracować z łóżka. Zacząć bardzo wcześnie, z pyszną kawą. Jedyne o czym trzeba pamiętać, to porządna lista zadań, żeby nie pozwolić sobie na rozleniwienie i nie dopuścić, żeby poduszki przykryły nasze priorytety.

Ania Nadolińska:

  1. Najlepszy sposób na pracę zdalną to dokładne planowanie zadań! W MOXIE przygotowujemy tygodniowe listy rzeczy do zrobienia, ale od kiedy pracuję z domu zaczęłam też planować, co będę robić każdego dnia. Dzięki temu panuję nad czasem pracy i pilnuję mojej efektywności.
  2.  W pracy zdalnej pomagają także rytuały, dlatego codziennie rano w pierwszej kolejności ubieram się i przygotowuję, jak do wyjścia z domu 🙂 Następnie jem śniadanie, piję kawę w ulubionym kubku i siadam do komputera z herbatą w dłoni. I tak każdego dnia zaczynam pracę. 

Darek Jeleniewski:

  1. Mam z góry określony czas pracy z ustawionymi powiadomieniami, czyli start o 8:00 i koniec na 16:00 – dokładnie tak, jak wcześniej gdy korzystałem z biura. W połowie dnia mam także ustawione przypomnienie o przerwie. Pozwala mi to oddzielić prace od życia prywatnego.
  2. W domu mam jedno biurko, z którego korzystam w czasie pracy, jak i w czasie wolnym. Przygotowałem sobie mała szafkę, w której mam tylko rzeczy do pracy. Kończąc pracować rzeczy firmowe takie jak: telefon, notatnik, dokumenty, odkładam do szafki i ją zamykam. Dzięki temu rzeczy się nie mieszają i zachowuje porządek.

Marta Wolsztyniak – Chudzińska:

  1. Priorytety to złoto podczas pracy zdalnej (i nie tylko!). Ustalenie wspólnie listy priorytetów na cały tydzień pozwala każdej osobie z zespołu dobrze planować pracę, gdy się nie widzimy. Wszyscy wiedzą, które projekty są najważniejsze w danym tygodniu, dzięki czemu łatwiej podejmować decyzję, od czego zacząć, gdy wpadają “wrzutki”.
  2. Pomodoro to dla mnie najlepsza technika zarządzania czasem i koncentracją. Jak działa? Rozpisujesz plan zadań, ustawiasz czas na 25 minut, wyłączasz wszystkie rozpraszacze i skupiasz się maksymalnie przez 25 minut na zadaniu, a następnie robisz 5 minut przerwy – w których najlepiej się trochę poruszać.

Nikola Zaradna:

  1. Kiedy wszystkie narzędzia używane przez cały zespół jednak mi nie starczają do planowania i kontrolowania pracy, to z ratunkiem pojawia się aplikacja Todoist. Wprowadziłam w niej podział na poszczególne projekty, a następnie na zadania i daty ich wykonania. Codziennie otwieram zakładkę „Dziś” i widzę dokładnie co i w jakiej kolejności mam tego dnia do zrobienia.
  2. Praca w domu, czyli miejscu, gdzie również się odpoczywa, je i śpi nie jest łatwym zadaniem. Wyznaczyłam sobie miejsce tylko do pracy (konkretny stół i krzesło – bez większych szaleństw). Nie pracuję z żadnego innego miejsca, a szczególnie z łóżka!

Jeśli chcielibyście wiedzieć więcej na temat pracy zdalnej lub macie do nas jakieś pytania, to zachęcamy do kontaktu mailowego na adres biuro@moxie.pl.

 

Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej #2

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc wiedzy oraz inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Entuzjaści e-commerce stanowią 13% e-klientów a odpowiadają za 34% wszystkich zakupów online. 37% z nich zamawia online świeże produkty spożywcze. Te i inne informacje na temat oczekiwań klientów online znajdziecie w raporcie “E-konsumenci w Europie Barometr 2019” opracowanym przez DPD group.

Dowiedz się więcej

 

Aga Gębska: Dla małej rozrywki i celem zyskania dystansu do obecnej sytuacji, przeczytajcie drugi odcinek „Dziennika w czasach zarazy”.

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: W ostatnich latach pojawiało się kilka nowych mediów społecznościowych, które miały wygryźć Facebooka i oczywiście nigdy się to nie stało 😉 Jednak TikTok jest już jakiś czas na rynku, ma się dobrze, a jego odbiorcy należą do zaangażowanych i lojalnych. Z badania przeprowadzonego przez agencję GetHero wynika również, że 1/4 użytkowników TikToka deklaruje, że dokonała zakupu produktu prezentowanego przez influencera z TikToka. To bardzo dobry wynik, dlatego myślę, że marketingowcy powinni się bliżej przyjrzeć możliwościom działań na tej platformie.

Dowiedz się więcej

 

Marta Wolsztyniak – Chudzińska: Reklama trwająca 5 godzin? Taki spot wypuściła marka Apple, nagrywając wnętrza Państwowego Muzeum Ermitażu w Petersburgu nowym iPhone 11 pro. Podkreślając największe zalety modelu – filmy w 4K i wydajniejsza bateria.

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Mycie rąk przez przynajmniej 20 sekund wedle określonej czynności to coś, czego w ostatnich czasach nie powinniśmy absolutnie zaniedbywać. Washyourlyrics.com to generator instrukcji mycia rąk w oparciu o wybraną przez Ciebie piosenkę – możesz szorować dłonie w rytm ulubionej piosenki, jednocześnie wiedząc, na którym wersie mija określony czas 🙂

Dowiedz się więcej

 

 

#MOXIECaseStudy DietBox

Marka: DietBox – catering dietetyczny o ogólnopolskim zasięgu.
 
Problem: Nieefektywne kampanie Google Ads, wysokie koszty CPC, niewykorzystanie potencjału reklamowego tego kanału.
 
Rozwiązanie MOXIE: Przejęcie prowadzenia kampanii Google Ads, zmiana założeń i kreacji reklamowych. Wprowadzenie nowych słów kluczowych i grup docelowych, optymalizacja stawek kampanii.
 
Efekty: Zmniejszenie kosztu CPC o 85%, wzrost liczby sesji z kampanii Google Ads na stronie internetowej o 323%. Wzrost konwersji z Google Ads o 120%.
o
o
Chcesz, żebyśmy zrobili to dla Twojej marki? Napisz do nas na biuro@moxie.pl!
0

Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej #1

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc wiedzy oraz inspiracji? To zaczynamy!

Ania Nadolińska: Jak co roku marki prześcigają się w pomysłach na akcje z okazji Dnia Kobiet. Moją ulubioną tegoroczną jest promocja marki Bolt, która oferuje kobietom zniżki na przejazdy. Rabaty wynoszą dokładnie 19,9 %, bo właśnie o tyle więcej zarabiają mężczyźni na tych samych stanowiskach. To symboliczny, ale bardzo ważny gest i zwrócenie uwagi na poważny problem. Mamy 2020 roku, kiedy w końcu wyrównamy płace między płciami?

View this post on Instagram

Mówi się, że w Polsce różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn są stosunkowo niewielkie. To nie do końca prawda. Najnowszy raport Głównego Urzędu Statystycznego wskazuje, że miesięczne wynagrodzenie mężczyzn w październiku 2018 roku było o 19,9% wyższe niż kobiet. Naszym zdaniem to nie jest ani mało, ani w porządku. Dlatego z okazji Dnia Kobiet chcemy zwrócić uwagę na problem, oferując wszystkim kobietom symboliczne 19,9% zniżki na kolejne przejazdy Boltem. Wiemy, że żaden rabat nie rozwiąże problemu – ale budowanie świadomości to pierwszy krok do zmian. 1. Zrób dowolne selfie, dodaj do story, oznacz @bolt_poland i #19i9 2. W niedzielę sprawdź wiadomości i odbierz kod -19,9% na 5 kolejnych przejazdów Udostępniajcie ten post – bo im więcej kobiet (i mężczyzn) pozna te statystyki, tym lepiej dla wszystkich. Z góry dziękujemy! #Bolt #SmartRides #19i9

A post shared by Bolt Poland (@bolt_poland) on

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: W Katowicach w weekend odbył się finał rozgrywek IEM w Counter-Strike: Global Offensive, podczas którego padł rekord oglądalności w rozgrywkach CS: GO bez rangi Major, a mecz oglądało ponad milion widzów. Katowice mocno postawiło na E-sport i promuje swoje miasto takimi wydarzeniami jak IEM, jednak dzień przed główną częścią imprezy Spodek został zamknięty w obawie przed Koronawirusem. Impreza odbyła się bez udziału publiczności, finał wygrało NaVi z G2 3:0 i zgarnęli 250tys dolarów nagrody.

Dowiedz się więcej

Marta Wolsztyniak – Chudzińska: Nowy portal społecznościowy bez…realnych użytkowników? To możliwe! Botnen to aplikacja, dzięki której poczujesz ogrom sławy. Każda Twoja publikacja osiągnie setki tysięcy reakcji, komentarzy i udostępnień bez względu na to, co opublikujesz.

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Wirus tu, wirus tam. Nowe sposoby leczenia, nowe sposoby ochrony. W jaki sposób zweryfikować, czy informacje, które posiadamy są wiarygodne? Światowa Organizacja Zdrowia wyszła naprzeciw oczekiwaniom i postanowiła założyć profil na TikToku po to, aby edukować!

Dowiedz się więcej