SOCIAL MEDIA, STRATEGIA KOMUNIKACJI, SZKOLENIA

MOXIE - BLOG

Agencja Kreatywna z Poznania
Czytaj

Podsumowanie tygodnia nr 46

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Marquard Media Polska rezygnuje z wszystkich magazynów i zwalnia 70 proc. pracowników. Oznacza to koniec dla drukowanych wersji takich tytułów, jak: Playboy, Joy, Cosmopolitan czy Harper’s Bazar. Jednocześniej rezygnuje też z portali online dla tych tytułów. Skupi się na kozaczek.pl, zeberka.pl i CKM.PL. Nie świadczy to o nas jako odbiorcach najlepiej, bo statystyki wyraźnie pokazują, co “lepiej się klika”.

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Burger King wprowadził bezmięsnego burgera, który nazywa się Rebel Whopper. W pierwszym momencie pomyślałam – super sprawa, jest coraz więcej wegan i wegetarian. Jednak okazało się, że ten produkt nie jest dla nich – burger jest smażony na grillach z wołowiną, ponieważ – jak piszą sprawcy całego zamieszania – dzięki temu Rebel Whopper zachowa 100% smaku. Po pierwsze bardzo słabo świadczy o marce fakt, że aby coś miało smak, to musi być grillowanie w zwierzęcym tłuszczu. Po drugie – naprawdę?! Skąd ten pomysł? Przecież klienci jedzący mięso raczej nie będą zainteresowani taką alternatywą, a weganie i wegetarianie znienawidzą Burger Kinga na zawsze. Takiego sabotażu własnej marki nie widziałam od dawna.

Prawdziwy rebel. Rebel Whopper, 100% Whopper, 0% wołowiny. Już tu jest.

Opublikowany przez Burger King Polska Wtorek, 12 listopada 2019

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Włoski dom mody oraz najpopularniejsza sportowa marka łączą siły! To będzie jedna z najgłośniejszych kolaboracji w historii mody. Kilka dni temu na instagramowym profilu adidas originals i Prada pojawiły się identyczne posty. Na zdjęciach widoczna była biała torba z logo włoskiego projektanta, a z niej wystawiające dwa pudełka po butach, podpisane „adidas”. Nie razie nie znane są szczegóły, choć jestem przekonany, że ta współpraca będzie prawdziwym sprzedażowym hitem!

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: Nike zaprezentowało nową kolekcję butów, które pojawią się w sprzedaży 7 grudnia. Jest to szczególna kolekcja, bo zaprojektowana przez szóstkę dzieci ze szpitala OHSU Doernbecher, które miały za zadanie stworzyć buty obrazujące walkę z ich chorobą. Tak powstała kolekcja „The Super Six”. Pieniądze ze sprzedaży butów trafią na konto szpitala. Nike już nie pierwszy raz tworzy taką kolekcje butów, żeby wesprzeć szpitale dziecięce i ta akcja już na stałe wpisała się w kalendarz Nike.

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Wybrano słowo roku 2019! Wedlug Collins Dictionary jest to ,,Strajk Klimatyczny”. W zestawieniu znalazły się też takie słowo jak ,,influencer” i “niebinarność”. W zeszłym roku podium zajęło słowo “single-use”, które wówczas językoznawcy tłumaczyli wzrastającą świadomością społeczeństwa na tematy środowiskowe. Myślę że tegoroczny zwycięzca tylko potwierdza ich teorię.

Dowiedz się więcej

Dlaczego marki potrzebują ambasadorów?

Wracamy z nowym MOXIEtalks! Posłuchacie nas na SoundCloud, Spotify, YouTube i Apple Podcasts.

Tym razem  Arieta Prusak i Nikola Zaradna poruszają temat ambasadorów marek, czyli osób, które korzystnie wpływają na wizerunek danej marki. Dowiesz się dlaczego posiadanie ambasadorów jest ważne, jaki jest tego koszt oraz jak dopasować odpowiednią osobę do produktu i odbiorców. Przedstawimy również sposoby na analizowanie konsumentów, ich zachowania oraz automatyzowanie komunikacji z nimi.

Nasz podcast znajdziesz również na Apple PodcastSoundCloud, Podomatic oraz YouTube.

 

Podsumowanie tygodnia nr 45

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Google uruchamia program akceleracyjny dla społecznie odpowiedzialnych startupów. Pierwszy nabór startuje w Europie, na Bliskim Wschodzi i w Afryce. Co prawda technologiczny gigant nie zamierza inwestować w wybrane startup’y, ale gwarantuje bezpośredni dostęp do inwestorów, a co dla mnie najważniejsze zwraca uwagę na to, że potrzebujemy rozwoju innowacji w służbie środowisku i społeczeństwu:

Dowiedz się więcej

 

Aga Gębska: Powstała alternatywa dla kaszmiru – Vegetavle Cashmere. Włókno produkowane jest między innymi z odpadów sojowych. Zachowuje miękkość i właściwości włókna pochodzenia zwierzęcego, ale ma dużo mniejsze koszty środowiskowe, i co najważniejsze nie powoduje cierpienia zwierząt.

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Kawowy importer 88 Graines utworzył w tym roku specjalny program “Pomóżmy posprzątać Gwatemalę.” Program ma na celu zaprojektowanie i zaimplementowanie programu recyklingu dla regionów Acatenango i Huehuetenango oraz wdrożenie programu edukacyjnego o recyklingu dla uczniów lokalnych szkół. Ma to także za zadanie zwiększyć świadomość zarówno producentów, jak i kawowych konsumentów. Polska palarnia Hard Beans i CoffeeDesk dołączyli do tej akcji, co bardzo mnie cieszy!

Kawa, a bycie less waste ♻️

Razem z Hard Beans Coffee Roasters bierzemy udział w projekcie Co-Changers, którego owocem jest niezwykła kawa: http://bit.ly/co-changers – więcej na jej temat, oraz dlaczego ma tak wiele wspólnego z ideą #lesswaste dowiesz się nietypowo, bo filmowo!

Opublikowany przez Coffeedesk Środa, 6 listopada 2019

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Lil Miquela, Laila Blue czy Noonnoouri to zagraniczne wirtualne influencerki, które robią karierę na Instagramie. Również w Polsce powstała taka postać – Sara Kosmos. Mieszka w Warszawie i lubi modę, szczególnie streetwear. Na swoim Instagramie publikuje zdjęcia z podróży czy ze spotkań z polskimi celebrytami. Sara w jednym ze swoich wpisów zachęcała również do głosowania w ostatnich wyborach. Aktualnie wirtualną influencerkę śledzi ponad 2 tysiące fanów i liczba ta cały czas rośnie.

Dowiedz się więcej

 

Martyna Pietrzak: Podświetlana Mona Lisa, torba-rzeźba, dywan do złudzenia przypominający paragon. 5.11 do sklepów IKEA weszła kolekcja zaprojektowana przez Virgila Abloha – założyciela marki Off-White i dyrektora artystycznego męskiej linii Louis Vuitton. MARKERAD składa się z 15 przedmiotów, których znakiem rozpoznawczym jest minimalizm i ironia. Jak deklarują twórcy kolekcja jest dedykowana millenialsom urządzającym swoje pierwsze mieszkanie. W końcu wielofunkcyjna kanapa, oryginalny dywan i skrzynka na narzędzie idealnie sprawdzą się jako mieszkaniowy start.

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Polscy konsumenci są najbardziej skłonni zapłacić więcej za produkty w opakowaniach zawierających mniej tworzyw sztucznych. Łał! Przyznam że wyniki badania L’ObSoCo przygotowane dla DS Smith przyjemnie mnie zaskoczyły. Wyniki pokazują również (wzrastający!) odsetek osób, które sortują odpady domowe, a także poziom zaniepokojenia wpływu opakowań na środowisko.

Dowiedz się więcej

Podsumowanie tygodnia nr 44

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Aga Gębska: Coraz więcej firm zaczyna myśleć, jeśli nie o ekologii, to o swoim wizerunku w jej kontekście. L’Oreal we współpracy z firmą Albéa pracuje nad opakowaniem na bazie papieru. Co więcej, koncern ogłosił, że do 2025 opakowania wszystkich jego kosmetyków, będzie można ponownie napełnić, poddać recyklingowi lub kompostowaniu. The future is bright.

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Zara cały czas zaskakuje. Hiszpańska sieciówka wprowadza zautomatyzowany punkt odbioru zamówień online, który umożliwia klientom odbiór zamówień poprzez zeskanowanie kodu QR lub wprowadzenie PIN-u otrzymanego wraz z potwierdzeniem wysyłki produktu do sklepu. Zlokalizowanie paczki i wydanie jej klientowi zajmie maszynie kilka sekund. Pierwszy taki automat będzie znajdować się w sklepie marki w Centrum Handlowym Bonarka City Center w Krakowie.

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: Super przygotowana i zrealizowana kampania zwracająca uwagę na pożary mieszkań powstała w Toronto. Kampania ma zwrócić uwagę na najczęstszy powód wywołujący pożary, czyli naczynia pozostawione podczas gotowania na kuchenkach. Bilbordy pojawiły się na budynkach, przystankach, a także w mediach społecznościowych. Całość wygląda bardzo efektownie i przykuwa wzrok, jednocześnie zwracając uwagę na istniejący problem.

Dowiedz się więcej

 

Martyna Pietrzak: LVMH – jeden z największych koncernów na świecie złożył propozycje najbardziej luksusowej marce biżuteryjnej Tiffany&Co. Luksusowy koncern chce przejąć kultową biżuteryjną markę za niebagatelną kwotę 14,5 mld dolarów. Skąd taka kwota? W portfolio LVMH brakuje luksusowej, ekskluzywnej marki biżuteryjnej. Czy transakcja dojdzie do skutku? Kto wie, negocjacje trwają w najlepsze.

źródło: instagram.com/tiffanyandco

źródło: instagram.com/tiffanyandco

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Dlaczego Państwo pozwala na publikowanie reklam produktów, które szkodzą jego obywatelom? Wygląda na to, że rząd Singapuru dobrze zastanowił się nad tym pytaniem i w ramach odpowiedzi podjął bardzo ważny krok. Zakaz reklamowania słodzonych napojów ma na celu zmniejszenie przypadków cukrzycy i otyłości wśród obywateli. Oprócz tego mają zostać wprowadzone kolorowe etykiety na napoje i żywność, które będą informowały o ilości cukru.

Dowiedz się więcej

 

Podsumowanie tygodnia nr 43

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Na abonament kupujemy dostęp do rozrywki (kto nie ma kablówki, ale subskrypcję do minimum jednej platformy VOD?;), wypożyczamy (zamiast kupować) pojazdy, a teraz przyszedł czas na subskrypcje w sieciach fast food! W Stanach Zjednoczonych KFC we współpracy z platformą stubhub.com uruchomił abonament na dostarczenia ich flagowego produktu (hot wings) z darmową dostawą do domu przez 10 tygodni w cenie 75$.

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: W Poznaniu pojawiły się fałszywe reklamy PKO BP, które opisują jak bank przyczynia się do niszczenia klimatu. Nie jest znany autor tej akcji – podejrzewano o to zarówno poznański Rozbrat, jak i Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, ale nadal nie wiemy kto za tym stoi. To działanie na granicy prawa (ze względu na podszywanie się), ale jednocześnie genialny sposób na wywarcie nacisku na instytucję, która naprawdę przyczynia się do pogorszenia stanu naszej planety.

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: Uber wprowadza na rynek nową usługę Uber Freight, a Polska jest jednym z pierwszych krajów, w którym będzie można z niej korzystać. Aplikacja będzie oferować usługę przewozową towarów, łączyć przewoźników i spedytorów i pokazywać trasę przejazdu w czasie rzeczywistym. Za pomocą aplikacji, kierowcy będą oferowali możliwość współdzielenia transportu paczek z innymi. Uber będzie konkurował z firmami kurierskim, a ich system ma ułatwić nadanie przesyłek poprzez wejście w aplikację, zaznaczenie trasy, szybką płatność, a kierowca który porusza się po danej trasie podjedzie po naszą paczkę.

Dowiedz się więcej

 

Martyna Pietrzak: Jeszcze do niedawna kupowanie ubrań w lumpeksie uchodziło za obciach, dziś dzięki wzrostowi świadomości ekologicznej coraz więcej konsumentów rezygnuje z fast fashion i skłania się w stronę mody z drugiej ręki. Ogromną siłę zjawiska doceniają sieciówki, które coraz częściej angażują się w kwestie ochrony środowiska. Kilka dni temu świat mody obiegła wiadomość, że odzieżowy gigant H&M wykupił większość udziałów w Sellpy, sklepie internetowym z odzieżą używaną. Marka zapowiada, że jeżeli platforma z używaną odzieżą (dostępna póki co wyłącznie w Szwecji) się sprawdzi, to zostanie wprowadzona na kolejne rynki. Co więcej, być może z czasem pojawią się również stacjonarne second handy.

źródło: Getty Images

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: O firmach, które recyklingują banery reklamowe już słyszeliśmy. Nadszedł czas na takie, które są stworzone z odpadów, na przykład kapsli! Pod koniec września z inicjatywy marki Duży Ben, posprzątano brzeg Warty. Całej akcji towarzyszył konkurs na największą ilość zebranych kapsli. Teraz doczekaliśmy się baneru reklamowego, który został częściowo z nich złożony. Jak to komunikuje sam Duży Ben? Nasza planeta, nasze trawniki i nasze rzeki podziękują nam kiedyś za to, mówiąc: cheers!

Dowiedz się więcej

Podsumowanie tygodnia nr 42

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Facebookowy marketplace raczej nie zaszkodził OLX, a jak będzie z Allegro lokalnie? Usługa na razie wystartowała bez wielkiej promocji, co pozwala sądzić, że największy marketplace w Polsce chce ją testować powoli, ale już można zamieszczać i odnajdywać lokalnie publikowane ogłoszenia z dowolnymi formami płatności:

źródło: materiały prasowe Allegro

Dowiedz się więcej

 

Aga Gębska: Starbucks dołącza do aplikacji Too Good To Go. Dzięki niej można zamówić “Pyszne Paczki” z produktami, które nie zostały sprzedane w ciągu dnia. Pierwsze dołączą kawiarnie z Krakowa i Warszawy, po nich – pozostałe miasta.

źródło: nowymarketing.pl

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: SHOWROOM ruszył z nową kampanią pod pięknym hasłem “Mamy tyle wspólnego”. Bardzo podoba mi się zarówno przesłanie kampanii, jak i dobór modelek oraz zdjęcia, które powstały. Promowanie kobiecości ponad podziałami to właśnie to, czego teraz potrzebujemy. Gratuluję, dobra robota!

Dowiedz się więcej

 

Darek JeleniewskieRosary czyli inteligentny różaniec i opaska fitness w jednym. Watykan właśnie zaprezentował swój gadżet i chyba zaskoczy tym większość ludzi, którzy o nim usłyszą. Jest to opaska na rękę przypominająca różaniec, która łączy się z aplikacją w telefonie, aby uruchomić aplikację należy wykonać znak krzyża i wyświetlą się dostępne wersje modlitwy. Można wybrać różaniec, a aplikacja będzie zliczała ile kto ich odmówił. Można też skorzystać ze zbioru modlitw w aplikacji, która to podpowiada z jakiej na dany dzień powinniśmy skorzystać. Sama opaska posiada także funkcję liczenia kroków, spalanych kalorii, mierzenia pulsu.

źródło: materiały prasowe

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Jako właścicielka psa, który towarzyszy mi przez większość czasu, również podczas wyjazdów nie mogę zignorować takiej wiadomości! Influencer marketing zyskuje kolejną odnogę, jaką jest Furrfluencer. Jakie wymogi musi spełniać psi influencer? Po pierwsze musi posiadać konto na Instagramie, po drugie odpowiedni wiek i stan zdrowia, po trzecie zamiłowanie do podróży. Brytyjski portal do rezerwacji noclegów poszukuje właśnie takiego ochotnika do testowania, jak bardzo hotele są przyjazne zwierzętom.

źródło: materiały prasowe

Dowiedz się więcej

Podsumowanie tygodnia nr 40

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Aga Gębska: “Black Mirror” came true. Bank PKO BP w 16 placówkach pilotażowo zamontował monitoring uśmiechu pracowników obsługi klienta. Oficjalna informacja mówi, że zarówno pracownicy, jaki i klienci wyrażają zgodę na tego typu obserwację, a za każdy uśmiech przekazywana jest pewna kwota na cel charytatywny. Czy czujecie się uspokojeni?

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Polska marka Reserved ma na swoim koncie współpracę między innymi z Kate Moss, Cindy Crawford czy Iriną Shayk. Tym razem twarzą najnowszej kampanii została Kendall Jenner – siostra Kim Kardashian, influencerka i top modelka. Jenner to jedno z najgłośniejszych nazwisk w świecie mody. Modelka brała udział w pokazach i kampaniach największych marek modowych. Współpracowała z Calvin Klein, Givenchy i Chanel. W kampanii Reserved Kendall wciela się w skrajnie różne role bohaterek najsłynniejszych włoskich filmów. Tańczy, uwodzi i flirtuje z kamerą niczym największe gwiazdy dużego ekranu. Gratulujemy sukcesu!

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: Samsung zamyka swoją ostatnią fabrykę smartfonów w Chinach i przenosi się do Indii i Wietnamu. Chiny powoli przestają być tanią siłą roboczą dla elektroniki, a dodatkowo zaczynają mocno konkurować z gigantami i cały czas zwiększają swój udział w światowej sprzedaży smartfonów. Mocno wspierają swoje lokalne firmy Xiaomi i Huawei, które robią już telefony jakościowo dorównujące najlepszym modelom na rynku, co przy rosnących kosztach powoduje, że konkurencja zaczyna szukać innych miejsc do produkcji. Sony wycofało już produkcję z rynku chińskiego, teraz robi to Samsung, którego udział sprzedażowy w Chinach spadł już tylko do 1% . Swoje fabryki ma jeszcze Apple, ale konflikt na linii USA – Huawei może przynieść jakieś zmiany i wtedy Chiny będą produkowały już tylko dla własnego zysku.

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Coca Cola i Diesel połączyły siły i stworzyły kapsułową kolekcję ubrań wykonanych z materiałów przyjaznych środowisku. Zakup ubrań z serii (Re)Collection jest możliwy wyłącznie online. Dostęp do strony dostaniemy jednak dopiero po zeskanowaniu symbolu recyklingu za pomocą specjalnej aplikacji. Osobiście cieszę się że marki podejmują kolejne kroki z myślą o środowisku, ale martwi mnie to, że produkty z takich kolekcji wciąż pozostają dobrem luksusowym. Czekam na rozwiązanie, które nie tylko będzie rozwiązywało problem istniejącego plastiku, ale także zmniejszy ilość jego produkcji.

Dowiedz się więcej

Podsumowanie tygodnia nr 39

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: Jest szansa na to, że za chwilę przestaniemy słuchać, że vege i vegan jest “trendem”, skoro McDonald’s wprowadza testy bezmięsnego BigMaca w Kanadzie. Sieć wprowadziła już wersje wege w Niemczech i Izraelu we współpracy z Nestle, ale nadal nie ma tej opcji globalnie. Testy w Ameryce Północnej są szansą na to, że niedługo się to zmieni.

źródło: materiały prasowe McDonalnd’s

Dowiedz się więcej

 

Aga Gębska: Z półek sklepowych zniknęło mleko w szklanej butelce. Mowa o Zimnym Mleku firmy Robico, które kupuję od jakiegoś czasu. Nie jest ono dostępne w każdym sklepie, więc kiedy już dotarłam do wielkiego marketu, zazwyczaj zaopatrzonego w takie rarytasy, a na półce zastałam to samo mleko jednak w butelce z plastiku, moje rozczarowanie było tak wielkie, że jeszcze zanim dotarłam do sklepowej kasy napisałam do firmy pełen pretensji e-mail. Bo jak można wprowadzać taką zmianę w czasie, kiedy tyle mówi się o szkodliwości i nadmiarze plastiku? Jak można tak zniszczyć produkt? Moja złość trwała do dziś, kiedy to zabierając się za cotygodniowe podsumowanie postanowiłam sprawdzić, czy producent jakoś tłumaczy się z tego niezrozumiałego ruchu. Co się okazuje? Tłumaczy się. Szklane opakowanie zostało wycofane tymczasowo. Firma Robico postanowiła swoim szklanym butelkom zafundować metalowe zamknięcia! Niestety na nowe rozwiązanie poczekamy ponad pół roku.
Jakkolwiek mało spektakularny jest mój dzisiejszy news, tak niesie on ze sobą morał. Nie dajcie się ponieść emocjom. Szczególnie, gdy jesteście głodni.

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: “Chcę dla niej lepszego świata. Ty też?” to wyjątkowa kampania stworzona przez kobiety dla kobiet. I z myślą o kobietach – każdej dziewczynce, nastolatce, kobiecie dorosłej lub starszej. Jest wzruszająca i pokazuje, że płeć nie powinna determinować tego, co nam wolno lub nie. Że każda z nas może i powinna być kimkolwiek zechce. Że powinnyśmy się czuć bezpieczne, kochane, piękne. Zawsze. Musicie zobaczyć ten film.

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Reserved stworzyło ekologiczną kolekcję Premium, która składa się z przyjaznych środowisku tkanin – organicznej bawełny, ekologicznej wiskozy oraz poliestru pochodzącego z recyklingu. Poza ekologicznymi tkaninami projektanci wykorzystali też naturalne materiały jak kaszmir, jedwab czy wełnę merynosową. W kolekcji przeważa funkcjonalizm. Można zobaczyć obszerne fasony i warstwowe stylizacje. Całość utrzymana jest w kolorach ziemi – brązie, beżu, bieli czy granatu.

źródło: materiały prasowe Reserved

Dowiedz się więcej

 

Darek Jeleniewski: Kanadyjski oddział Ikea przygotował bardzo fajną kampanię zachęcającą do wykorzystywania używanych mebli zamiast kupowania tylko nowych. Na filmiku jest ‘potwór’ stworzony ze starych przedmiotów, który rozdaje używane rzeczy, tym którzy tego potrzebują. Tą kampanią Ikea chce zwrócić uwagę, że przedmioty, których ktoś nie potrzebuje warto przekazać komuś innemu, kto jeszcze może z tego skorzystać. Nie pierwszy raz szwedzka firma pokazuje, że zależy im aby zadbać o naszą planetę i działa pro ekologicznie.

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Tematy strajków klimatycznych, raportów o środowisku i niepokojących prognoz wciąż przewijają się na tablicach naszych social mediów i w tabloidach. Czy na pewno te informacje sprawiają, że chętniej zmieniamy swoje nawyki i przedmioty użytku codziennego na ich bardziej ekologiczne wersje? ING zauważyło, że to dorośli mają częściej problem z przekształceniem swoich działań i dlatego w zeszłym tygodniu bank wystartował z kampanią „Czy potrzebujemy aż petycji od naszych dzieci, żeby coś zmienić”.

Dowiedz się więcej

Podsumowanie tygodnia nr 38

Witajcie w cotygodniowym podsumowaniu na blogu MOXIE. W każdy piątek będziemy prezentować Wam najciekawsze naszym zdaniem newsy na temat tego, co nas najbardziej interesuje, czyli marketingu, technologii oraz społeczeństwa.

Jesteście gotowi na moc inspiracji? To zaczynamy!

Arieta Prusak: LPP generuje coraz większe przychody z e-commerce (co nie dziwi), a ponad 50% transakcji pochodzi w ruchu mobilnego (co dziwić może odrobinę bardziej), marka planuje wzrosty przez rozwój sieci poza granicami Polski i w 2020 roku zamknie kilkadziesiąt sklepów w naszym kraju. Więcej na temat wyników z 2 kwartałów i planów największej retailowej sieci fashion w Polsce przeczytacie tu:

źródło: witrualnemedia.pl

Dowiedz się więcej

 

Aga Gębska: Badacze z MIT w Cambridge znaleźli najczarniejszą czerń. Odbija ona jedynie 0,005 procent padającego na nią światła. Jest to wynik najbliższy czarnej dziurze i ciekawe wydaje mi się to, że ledwie kilka miesięcy temu naukowcom udało się czarną dziurę sfotografować. Czerń absolutna jest obiektem pożądania i ma swój wymiar artystyczny i rynkowy. Anish Kapoor – brytyjski artysta – wykupił prawo do wyłącznego stosowania w sztuce, dotychczasowego “czarnego rekordzisty” – Vantablack. Nowa, głębsza absolutna czerń póki co dostępna jest dla wszystkich i już została wykorzystana przez artystę, rezydenta MIT Diemuta Strebe.

źródło: Twitter/@SurreyNanoSys

Dowiedz się więcej

 

Ania Nadolińska: Marka Grycan wprowadza wegańskie lody! To cudownie, że polska rodzinna firma zauważyła trend, jakim jest kuchnia roślinna i postawiła również nim podążać. Co więcej – lody mają świetne składy, kuszące smaki, a ich wprowadzenie na rynek poprzedził event z influencerami, na którym byli chyba wszyscy możliwi blogerzy kulinarni 😉 Jestem przekonana, że każda osoba, która miała się dowiedzieć o tych lodach już o nich wie, Gratuluję zarówno decyzji, jak i akcji promocyjnej!

View this post on Instagram

Wczoraj brałam udział w premierze nowych, wegańskich lodów @lodygrycan . To wspaniałe, że polska, rodzinna firma odpowiada na nowe potrzeby rynku i konsumentów. Lody przygotowane są na bazie mleka kokosowego lub ryżowo-kokosowego. Nie są słodzone cukrem rafinowanym, a ksylitolem, syropem z agawy lub daktylowym. Są również bezglutenowe. Co do smaków musicie spróbować sami. Ja zakochałam się w lekko wytrawnym smaku czekolady z dodatkiem prażonych ziaren kakaowca. Dziękuję wszystkim za ploteczki i sporo śmiechu (@nakarmiona @zielenina.cooking co za spotkanie po latach) , a @vegan_chef_michael_david za opanowanie takiej rozwydrzonej grupy, jaką są blogerzy kulinarni po zjedzeniu słodkiego.. . Ja nie wiele gotowałam (głównie się wydurniałam), ale puchar lodowy z galaretką i bitą śmietaną się udał! Tadaaaaaaa . . #grycan #grycanvegan #bezlaktozy #glutenfree #icecream #vlabel #vegans #veganfoodlovers #veganfoodshare #veganfood #foodlovers #plantbase #helthy #helthyfood #recipes #sweet #tasty #bonappetit #vegan #weganizm #eatvegan #foodporn #instarecipes #veganstylelife #veganlife #nowaste #eco #bio #nature #love

A post shared by 🍇🍅 Alicja Rokicka 🍆🍉🐈 (@wegannerdblog) on

Dowiedz się więcej

 

Bartek Skubiszewski: Demna Gvasalia w poniedziałek ogłosił swoją rezygnację ze stanowiska głównego dyrektora Vetements. Teraz marką będzie kierować jego brat, Guram, a on sam skupi się na roli dyrektora kreatywnego domu mody Balenciaga, którym jest od 2015 roku.

źródło: Getty

Dowiedz się więcej

 

Martyna Pietrzak: H&M wkracza w jesienny sezon z nową kolekcją Conscious. Twarzą kampanii jest zjawiskowa Adwoa Aboah, co ciekawe kluczowym materiałem całej kolekcji szwedzkiej sieciówki jest poliester z recyklingu wykonany ze zużytych butelek PET. W kolekcji znajdziemy jesienno-zimowe klasyki – swetry, płaszcze, marynarki i sukienki maxi. Czy H&M zrealizuje swój cel i do 2030 roku w produkcji ubrań marki stosowane będą wyłącznie materiały pochodzące ze zrównoważonych źródeł? Czas pokaże, widać jednak pewien progres.

źródło: materiały prasowe H&M

Dowiedz się więcej

 

Nikola Zaradna: Pamiętacie akcję „Sprzątania świata” ze szkoły? Dostawaliśmy rękawiczki i worki, a później ruszaliśmy z klasą zrobić porządek w okolicznych zaniedbanych miejscach. To fantastyczne, że inicjatywa dalej się rozwija i angażują się w nie znane marki. Empik we współpracy z Anną Jaklewicz odpowiedział na kolejną edycję międzynarodowej akcji i wymienia wypełnione worki ze śmieciami na książki! Jeśli jesteście zainteresowani, to szybko się zapisujcie 🙂

źródło: Anna Jaklewicz

Dowiedz się więcej

Czy Real Time Marketing zawsze jest najlepszym pomysłem?

Tablica facebookowa zmienia się w studio komentatorów meczu, ulubioną książką wszystkich staje się ta od Cacao DecoMorreno, a najczęściej wybieraną wakacyjną destynacją jest San Escobar. Real Time Marketing jest coraz częściej obecny w komunikacji marek. Czy zawsze jest warto reagować na głośny temat, którym żyją wszyscy?

Cofnijmy się o kilka kroków i odpowiedzmy sobie na pytanie: czym właściwie jest Real Time Marketing? W dosłownym tłumaczeniu Marketing Czasu Rzeczywistego jest tworzony w oparciu o informacje, które dostarczają nam wydarzenia mające miejsce teraz, albo w bardzo niedalekiej przeszłości. W przeciwieństwie do contentu marki planowanego z wyprzedzeniem i realizowanego według wcześniej ustalonego planu, działania typu Real Time są spontaniczne i trudne do zaplanowania. Celem takich działań jest połączenie produktu, bądź usługi firmy z klientami wykorzystując kontekst sytuacyjny.

Skoro planowanie i realizacja RTM bywają trudne, to dlaczego jest on coraz częściej obecny w komunikacji marek? To proste – w większości przypadków jedyne czego potrzebujemy do stworzenia takiej akcji jest pomysł, sprawnie działający grafik i osoba moderująca profil na Social Media. To właśnie z Facebooka, Instagrama i Twittera wypływa najwięcej popularnych postów Real Time, ponieważ opublikowanie ich zajmuje chwilę, a reakcje i komentarze zapewniają im popularność i możliwość podjęcia dalszej rozmowy z użytkownikami. Takie publikacje często bawią i przedstawiają markę w pozytywnym, humorystycznym świetle, co pomaga także w budowaniu pozycji w postrzeganiu przez klientów.

Flagowym przykładem tego, jak dobrze robić Real Time Marketing jest IKEA, która na takie działania mogłaby stworzyć osobne, pokaźne portfolio. W 2017 roku w kolekcji Balenciaga pojawiła się niebieska torba, która była do złudzenia podobna do tej dostępnej przy kasach w popularnej skandynawskiej sieci sklepów. Internauci bardzo szybko zauważyli wspólne cechy produktów i śmiało wyrażali swoje rozbawienie, albo oburzenie w komentarzach. Na odpowiedź IKEI nie trzeba było długo czekać. Włączając się w internetową dyskusję IKEA opublikowała krótki poradnik po czym poznać oryginał. Zawierał 5 punktów, a wśród nich taki, który radził wrzucić torbę w błoto, bo przecież prawdziwą torbę FRAKTA można umyć wężem ogrodowym. 

źródło: adweek.com

W bardzo podobny sposób IKEA zareagowała na niedawną (czerwiec 2019 roku) premierę Mac’a Pro, który swoim wyglądem może niektórym przypominać kuchenną tarkę. Korzystając z szumu medialnego wokół nowego komputera Apple IKEA opublikowała grafikę z prostym porównaniem obu produktów. Całej akcji towarzyszył także key visual, który zaznaczał, że może i tarka kuchenna nie jest firmy Apple, ale jest tańsza i “Designed for Apples”. Za pomocą takich działań marka pokazuje dystans i poczucie humoru, przy okazji reklamując swoje produkty.

źródło: IKEA

Real Time Marketing jest najtrafniejszy, kiedy odpowiada na zdarzenie, którego nie można było przewidzieć w sposób jakiego nikt się nie spodziewał. Przykładem tego może być zaproponowanie schronienia 200 osobom, które z powodu wypadku utknęły do późnego wieczora na pobliskiej autostradzie. Czy IKEA ma zasoby do tego aby zapewnić schronienie i odpoczynek takiej grupie? Oczywiście że tak (i to w wielu aranżacjach)! Nieco przedłużono godziny sklepu, a internet w międzyczasie obiegły posty z prywatnych profili osób, w których wyrażali swą wdzięczność nie tylko za pomoc, ale także za zapewnienie dobrej zabawy.  Tą sytuacją IKEA pokazała, że hasło “Niech Żyje Dom” nie jest tylko pustym hasłem reklamowym.

Duże marki mają przestrzeń i możliwości, aby zabierać głos w ważnych społecznie sprawach i zdecydowanie powinny wykorzystywać to częściej! Śledząc działania marketingowe Netflixa ma się wrażenie, że Real Time Marketing ma wpisany na stałe w strategię komunikacji, widać to zarówno po sposobie moderacji social mediów, jak i planowaniu Real Time’owych działań z wyprzedzeniem. Przykładem tego był okres premierowy popularnego na Netflixie serialu ,,Orange is the new black” opowiadającego o losach kobiet w więzieniu był w tym samym czasie, kiedy w wielu miastach trwały Marsze Równości. W ich centralnych punktach zawisły ogromne plakaty przedstawiającą jedną z bohaterek serialu grającą lesbijkę, na tęczowym tle z napisem “Orange is a part of the rainbow”. 

źródło: advertisingisexciting.com

Kiedy Real Time Marketing wcale nie jest najlepszym pomysłem? Takich sytuacji jest sporo, ale można podzielić je na dwie główne sytuacje: kontekst nie jest dopasowany do odbiorców naszej marki, albo działanie nie pokrywa się z naszą strategią. Co to dokładnie oznacza? Chociaż sytuacji na które można reagować jest sporo, to jednak nie na wszystkie powinniśmy wykorzystywać. Jeżeli głównym zainteresowaniem naszych klientów jest sport i seriale, to niekoniecznie posty odpowiadające na narodziny Royal Baby będą dla nich interesujące. Podobnie – jeśli staramy się tworzyć treści skierowane do wielbicieli wypoczynku, wellness & spa, to małe prawdopodobieństwo, że zainteresujemy ich nawiązaniem do wyników meczu Ekstraklasy. W tworzeniu komunikacji naszej marki musimy pamiętać o tym jaką przyjęliśmy strategię. Bez jej znajomości trudno jest jednoznacznie wskazać jaki kontekst jest dobry, a jaki zły. Można natomiast wskazać pytania, które warto sobie zadać przed podjęciem działań: Czy moich odbiorców może to zainteresować? Co jestem w stanie przez to osiągnąć? Czy pokrywa się to z moją wcześniejszą komunikacją?

Podsumowując: Real Time Marketing może być świetnym rozwiązaniem komunikacyjnym dla każdej marki, pod warunkiem że wpisuje się w jej strategię. Wszystkie działania komunikacyjne powinny budować wiarygodność marki w oczach klientów i podkreślać jej wartości.