social media, media relations, content marketing

MOXIE - BLOG

Agencja Kreatywna z Poznania
Czytaj

Otwierasz restaurację? Mamy kilka rad!


Oto drugi odcinek MOXIEtalks po przerwie. Dla nowych czytelników bloga (Cześć!) przypominamy, że od teraz w odcinkach będą występowały różne osoby z naszego kreatywnego zespołu, dzięki czemu będziecie mogli nas lepiej poznać. Przed kamerą rozmawiamy o tym co dzieje się w internecie, w społeczeństwie i w branży. Posłuchasz?

W najnowszym odcinku Arieta Prusak i Aleksandra Piesiak rozmawiają o otwieraniu restauracji i wymieniają 5 rzeczy, o których warto pamiętać przy realizacji takiego projektu. Czy rejestracja wizytówki lokalu w mapach Google trwa czy pojawia się od ręki? A reklamować się lepiej w lokalnych mediach tradycyjnych czy w internecie? Może tu i tu? Czy wystrój wnętrza jest istotny czy liczy się przede wszystkim jakość dań? Ach, no i… jakieś pomysły na sam dzień otwarcia? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w najnowszym odcinku!

Subskrybuj kanał!

Trello – dobrze zaplanowane!

Trello1

Pracujesz przy wielu projektach jednocześnie? Chcesz nad tym wszystkim zapanować i o niczym nie zapomnieć, ale nie wiesz, jak to zrobić? Poznaj Trello – narzędzie, które znacznie ułatwi Ci codzienną pracę. Korzystają z niego agencje kreatywne, firmy HR-owe, projektowe, informatyczne, a także freelancerzy.

Trello – czyli co?

Trello jest narzędziem do planowania pracy, dostępnym online. Istnieją dwie wersje – bezpłatna, na którą decyduje się większość użytkowników oraz płatna – Trello Gold. W każdej z nich można tworzyć nieskończenie wiele tablic i zapraszać do nich nielimitowaną liczbę członków. Jednak rozmiar przesyłanych plików jest ograniczony do 10 MB, a w wersji Gold – do 250 MB. Wersja Gold pozwala na korzystanie z dużo większej liczby naklejek czy wybieranie preferowanego przez siebie tła. Oprócz tego użytkownicy Gold otrzymują jeszcze trzy dodatki power-up na tablicę (w bezpłatnym odpowiedniku to jeden power-up na tablicę). Czym są power-upy? To możliwość integracji Trello z popularnymi narzędziami, takimi jak np. Google Drive, Twitter, DropBox czy Slack.

Jak to działa?

Funkcjonowanie Trello można wyjaśnić za pomocą kilku pojęć. Po pierwsze – tablica – to miejsce, w którym umieszcza się karty z zadaniami, które w MOXIE nazywamy ticketami. Może mieć ona charakter prywatny, publiczny lub zespołowy. Tablicę można podzielić na kolumny, zgodnie z założeniami metody Kanban – do zrobienia, w trakcie, gotowe.

 

W MOXIE mamy jeszcze: na bieżąco prowadzone – na oznaczenie projektów stałych, takich jak obsługa social mediów, czy MOXIE recenzja – tu osoby z działu projektowego umieszczają tickety po wykonaniu projektu, a accounci je recenzują. Gdy zostaną zaakceptowane, ticket jest przenoszony do kolumny recenzja u klienta – wówczas czekamy jeszcze na uwagi klienta. Współpracujemy z podwykonawcami, na przykład drukarniami, dlatego informacje o realizacjach zewnętrznych umieszczamy w tej kolumnie. Z kolei do follow up to miejsce, w którym każdy może przypiąć ticket z tym, o czym musi pamiętać.

Na tablicy umieszczane są wspomniane wcześniej tickety, na których zapisuje się zadania do wykonania w obrębie danego projektu, na przykład copy czy grafiki. Do takiej karty można dodać poszczególnych członków zespołu, a także określić termin wykonania danego zadania. W MOXIE korzystamy z kolorowych etykiet, aby oznaczyć klientów – dzięki temu całość jest przejrzysta, poza tym można z łatwością znaleźć zadania wykonywane dla danego klienta.

Niezastąpione w codziennej pracy

W MOXIE korzystamy z Trello głównie w celu zarządzania projektami wykonywanymi dla klientów. Dzięki temu nie musimy wymieniać się informacjami mailowo, bo wszystko jest uporządkowane w jednym miejscu. Oprócz głównej tablicy mamy także start pack – tu są zebrane materiały dotyczące funkcjonowania agencji, wyjaśnione działanie poszczególnych narzędzi. Poza tym accounci często tworzą tablice, z których korzystają wraz z klientami czy podwykonawcami. Wszyscy pracownicy mają dostęp do Trello niezależnie od tego, gdzie są.

Dlaczego pokochaliśmy Trello?

Można wybierać spośród wielu narzędzi do planowania pracy, np. Asana, Wrike czy Jira. Trello ma jednak nad nimi tę przewagę, że jest niezwykle proste w obsłudze i bardzo przejrzyste. Każda osoba z zespołu może dołączyć do projektu w dowolnym momencie i będzie widziała wszystkie zmiany, jakie w nim zaszły od początku założenia ticketu. Trello umożliwia również przesyłanie plików. W MOXIE korzystamy z Trello właściwie od początku działalności. Na cotygodniowych spotkaniach dodajemy do niego bieżące projekty, a także archiwizujemy karty z tymi, które zostały już wykonane.

Napisanie tego tekstu blogowego możemy już przenieść do kolumny “gotowe”! Jednak w “do zrobienia” i “w trakcie” czeka na Was bardzo dużo nowej marketingowej wiedzy – zatem bądźcie czujni!

 

Wielki powrót MOXIEtalks!

 

Po małej przerwie wracamy z porządną dawką marketingowej wiedzy! Od teraz MOXIEtalks będzie miało nieco inną formułę – do rozmów dołączą kolejne osoby z naszego zespołu. Tematyka jednak pozostanie niezmienna – marketing, społeczeństwo, technologia. To jak, gotowi na najnowszy odcinek?

Arieta Prusak i Karolina Piotrowska opowiedzą o influencer marketingu. Kim tak naprawdę są influencerzy? Czy każdy może zostać jednym z nich? Kto jest najbardziej wpływowy i jak wyglądają zasięgi polskich influencerów? Czy warto sugerować się liczbami? Czy markom opłaca się podejmowanie współpracy z influencerami? Jakie niesie to korzyści, a jakie zagrożenia? Jak wybrać odpowiednią osobę? Tego wszystkiego dowiecie się, oglądając najnowszy odcinek MOXIEtalks!

Subskrybuj kanał!

 

Czy odważysz się zobaczyć więcej? Kampania teaserowa dla Urzędu Miasta Lublin

Urząd Miasta Lublin Moxie

 

Możemy z dumą powiedzieć, że do grona klientów MOXIE dołączył… Urząd Miasta Lublin! Współpraca absolutnie wyjątkowa, opierająca się na zagadkach związanych z klimatem Lublina.

Urząd Miasta Lublin

Miasto Lublin to Miasto Inspiracji – nieco tajemnicze, wypełnione pasjonującymi historiami, opowiadanymi przez lokalnych przewodników. Można tu znaleźć niepowtarzalną atmosferę i bardzo bogatą ofertę wydarzeń kulturalnych. Co ważne – atrakcyjne zarówno dla mieszkańców, jak i odwiedzających je turystów. Lublin jest świadomy swoich korzeni, a jednocześnie młody duchem, otwarty i tolerancyjny.

MOXIE dla Lublina!

Podjęliśmy się wyzwania, jakim było przygotowanie kampanii teaserowej, która będzie spójna z wizją Miasta Inspiracji. Ma ona na celu zainteresowanie ideą programu Przewodnik Inspiracji i zachęcenie do zakupu spacerów. Kampania ta pokazuje, że Lublin kryje w sobie wiele tajemnic, które warto odkryć. Stopniowe budowanie napięcia czyni komunikat atrakcyjnym, intryguje i zachęca do sięgnięcia po większą liczbę informacji. Do naszych zadań należało:

  • przygotowanie koncepcji kampanii
  • przygotowanie projektów graficznych
  • optymalizacja kampanii online
  • influencer marketing

Sprawdźcie sami, jakie historie mają do opowiedzenia Przewodnicy Inspiracji!

 

Urząd Miasta Lublin Moxie 2

100% Retail & Fashion coraz bliżej!

100% retail & fashion cover photo

Wielkimi krokami zbliża się V edycja konferencji dedykowanej branży modowej, 100% Retail & Fashion, którą organizujemy. Już 11-12 października progi Sofitel Grand Hotelu w Sopocie wypełnią się topowymi osobowościami ze świata mody; dyrektorami marek, projektantami, brand managerami, PR-owcami, marketingowcami, a także osobami ze startupów i wschodzących brandów.

MOXIE dla 100% Retail & Fashion

Musimy z dumą zaznaczyć, że MOXIE już drugi raz organizuje konferencję 100% Retail & Fashion. Odpowiadamy za koncepcję całego wydarzenia, dbamy o wizerunek w social mediach, prowadzimy kampanie online i oczywiście przeprowadzamy i nadzorujemy wydarzenia w październiku. Odświeżyliśmy również szatę graficzną. Jako organizatorzy robimy wszystko, aby z roku na rok podnosić poprzeczkę coraz wyżej.

Czym jest 100% Retail & Fashion?

To wyjątkowa konferencja dedykowana branży fashion, odbywająca się w nadmorskiej scenerii. Czy może być piękniej? Nie tylko porusza aktualne problemy marek modowych, ale przede wszystkim wyprzedza aktualne trendy. Podczas dwudniowego conventu można znaleźć mnóstwo inspiracji, a także nawiązać wartościowe znajomości biznesowe na lata. W 100% Retail & Fashion stawiamy na praktykę – swoją wiedzą dzielą się eksperci z doświadczeniem w branży. Prezentowane podczas conventu treści to przede wszystkim case studies. Prelekcje są przygotowane pod kątem niebanalnych rozwiązań, gotowych do adaptacji w każdej marce z sektora odzieżowego. Dla wszystkich uczestników 100% Retail & Fashion przygotowaliśmy również sesję networkingową i afterparty, pozwalające na poznanie ludzi z branży w mniej oficjalnych warunkach.

100% retail & fashion konferencja

100% retail & fashion prelegenci

100% retail & fashion afterparty

Topowi prelegenci

Ogromne zainteresowanie konferencją wynika z faktu, że pojawią się na niej naprawdę topowi prelegenci. O czym opowiedzą?

  • Agnieszka Król, koordynatorka projektów witrynowych dla marki Mohito – Visual merchandising i spójny wizerunek marki na przykładzie Mohito. Proces tworzenia witryn sklepowych w innych brandach fashion
  • Daria Leśniewska z Risk Made in Warsaw – Customer and Sales Experience w Risk made in Warsaw
  • Sonia Siepielska i Marianna Kupść z 4F – Trendy globalne, kształtujące przemysł odzieżowy oraz wpływ młodego pokolenia projektantów na kolekcję marki 4F
  • Małgorzata Żak z DeeZee – Marketing crossowy liderów Social Media w branży kobiecej. Kampania GIRL BOSS – DeeZee x Semilac
  • Michał Będźmirowski, znany jako Modny Tata – Influencer marketing i realny wpływ na wizerunek oraz sprzedaż w modzie

To jednak tylko część – na konferencji pojawią się również przedstawiciele takich marek jak  Klif, Kornelia Rataj, Mango, Medicine, czy, Quiosque, Do zobaczenia w Sopocie!

Dowiedz się więcej:

WWW retailandfashion

FACEBOOK retailandfashion

INSTAGRAM retailandfashion

Wino prosto z vana!

wino od chłopaków

 

Wino od chłopaków to propozycja dla wszystkich tych, którzy lubią połączenie: dobre wino i świeże powietrze. Wyobraź sobie, że na Twoim ogrodowym przyjęciu pojawia się van serwujący ulubione gatunki tego alkoholu: prosecco bianco, procecco rosato, Chardonnay, Primitivio… Teraz to możliwe!

Wino na kółkach

Pomysł przywędrował do nas z Wielkiej Brytanii, jednak w Polsce jest to pierwszy prosecco van. Wszystko mieści się w czarnym aucie – klasycznym włoskim Piaggio. Chłopaki kierują ofertę do osób, które chcą zaskoczyć swoich gości podczas wesela, eventu firmowego, garden party czy innej imprezy okolicznościowej. Poza tym naprawdę wierzą w to, co robią – od pierwszego pomysłu do jego realizacji minęły zaledwie trzy miesiące.

Pod skrzydłami MOXIE

Bardzo cieszy nas fakt, że Wino od chłopaków postanowiło rozpocząć współpracę z MOXIE! Czeka sporo wyzwań – na początek warsztaty i opracowanie strategii komunikacji, później stworzenie strony internetowej, prowadzenie profilu na Instagramie oraz kampanii online. Jesteśmy gotowi! Wszystko po to, by ruszyć z ofertą franczyzową!

Pierwsza marka beauty – JukaMedical – wśród klientów MOXIE

JukaMedical

Pierwsza marka z branży beauty właśnie dołączyła do MOXIE! To bardzo duże wyzwanie, ale przyjmujemy je z ogromną radością. JukaMedical jest profesjonalnym salonem specjalistycznej pielęgnacji stóp i twarzy, działającym od 2014 roku. Kadra regularnie korzysta ze szkoleń podnoszących kwalifikacje, a także uczestniczy w targach i konferencjach. Wszystko po to, aby móc wykorzystywać najnowsze technologie i świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Spośród szerokiej gamy wykonywanych zabiegów, można wymienić między innymi: bezbolesne usuwanie odcisków, leczenie wrastających paznokci, rekonstrukcję płytki  paznokciowej, mezoterapię igłową, peelingi chemiczne i laser SHR. W JukaMedical panuje życzliwa, szczera atmosfera – kadra dokłada wszelkich starań, aby każdy czuł się tam komfortowo.

Zadania dla MOXIE

MOXIE zadba o to, żeby marka w pozytywny sposób wyróżniała się na tle konkurencji, poprzez charakterystyczne zdjęcia i content. Zajmiemy się kampaniami online na Facebooku i Instagramie.

Prawdziwa rewolucja healthy fast food łączy siły z MOXIE

Soup Culture

Soup Culture – prawdziwa rewolucja w branży healthy fast food właśnie dołączyło do grona klientów MOXIE! Wyróżnia go świadome podejście do tematyki żywienia – wszystkie zupy są przygotowywane ze świeżych, lokalnych warzyw i nie zawierają sztucznych składników. Dla marki bardzo istotna jest idea zero waste, dlatego proponuje innowację – zamiast plastikowych naczyń, zupy Soup Culture są podawane w wypiekanych na bieżąco, jadalnych kubeczkach. To pierwszy tego typu produkt, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Soup Culture kieruje swoją ofertę do wszystkich, którzy chcą mieć pewność, że jedzą zdrowo, a przy okazji troszczą się o środowisko.

Co będzie należało do zadań MOXIE?

  • konsultacje w zakresie akcji marketingowych
  • przygotowanie i wdrożenie strategii komunikacji w social mediach
  • obsługa profili social media (Facebook, Instagram)
  • przygotowanie i przeprowadzenie kampanii reklamowych w social mediach (Facebook, Instagram)
  • influencer marketing
  • przygotowanie materiałów graficznych
  • przygotowanie sesji zdjęciowych
  • oprawa otwarć

Już nie możemy się doczekać efektów!

Kolejny Pankejk pod skrzydłami MOXIE

Pankejk Warszawa

 

We wrześniu 2017 rozpoczęliśmy współpracę z naleśnikarnią Pankejk Poznań. Jest nam niezmiernie miło poinformować, że warszawski Pankejk również trafił pod naszą opiekę!

Dla kogo Pankejk?

Pankejk to miejsce idealne dla studentów. Smaczne jedzenie, świetna atmosfera i szybkie Wi-Fi. Co można znaleźć w menu?

  • naleśniki – słodkie i wytrawne
  • pankejki
  • zupy
  • sałatki
  • śniadania – ciabatty, jaglanki, smoothie bowls
  • vegefrutti, czyli świeżo miksowane soki
  • sezonowo lemoniady lub rozgrzewające herbaty

A to wszystko w designerskim wnętrzu przy Krakowskim Przedmieściu!

Co na to MOXIE?

Działania marketingowe zaczęliśmy już na dwa miesiące przed otwarciem lokalu. Odpowiednio przemyślana komunikacja i kampanie w mediach społecznościowych przyniosły sukces: w dniu otwarcia, 3 marca 2018 lokal był pełen! O to chodziło! To jednak nie koniec naszej pracy: kontynuujemy działania – wykonujemy sesje zdjęciowe do social mediów, obsługujemy profile i kampanie na Facebooku oraz Instagramie. Prowadzimy consulting w sprawie oferty i akcji marketingowych. Słowem – wciąż jesteśmy na bieżąco!